Citat:
Ursprungligen postat av
GrevenFB
Då skulle ju Toves mobil isåfall ligga kvar i JJ:s lägenhet? Och JJ skulle isåfall gett den till polisen när de var hos henne i lägenheten. Vilket inte har skett. Mobilen tycks vara saknad.
På den punkten faller din teori.
Visst är det du som skriver de fina sammanfattningarna?
Jag har hela tiden varit övertygad om tjejernas skuld, men har svängt i en annan fundering: Från att ha varit osäker om någon mer GM kan vara inblandad, så lutar jag nu starkt åt att så måste vara fallet. Indicierna är många, tror dock inte på JJs pappa.
1. Två unga tidigare ostraffade tjejer skulle ha otroligt svårt att fortsatt ljuga om sin inblandning, givet att de var själva om dådet. En ytterligare GM, särskilt om det är någon de ser upp till, som är äldre och som de bedömer har en status i samhället - det skulle stärka deras förnekelse-moral ordentligt då de vet att de röjer honom vid minsta eget erkännande om inblandning.
2. Att två unga tjejer utan erfarenhet av grövre brottslighet lyckas gömma undan en kropp i lilla Vetlanda såhär många dygn in i utredningen, efter all känd aktivitet under kvällen och natten, med de ledtrådar som följer ur dessa aktiviteter - det håller jag inte för troligt. Mer troligt med hjälp utifrån av en mer livserfaren person att åtminstone gömma kroppen.
3. Pojkvännens brors flickväns spekulerande på sociala medier där hon skriver att hon tror att någon mer än de två tjejerna är inblandad. Skulle hon verkligen skriva så som anhörig till T om hon inte har mycket goda anledningar att tro så?
4. Sedan alla rykten ovanpå det - JJ som lämnar bostaden mitt i natten för att träffa någon, att M och JJ skulle ha setts med någon manlig bekant vid McDonalds, etc
Vad tänker du om detta? Visst känns det som att det är mer troligt att någon mer är inblandad, än att det inte är så?