2022-10-21, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Hur många sådana fall har vi haft senaste decennierna? Att två tjejer låser in en tredje tjej i torp/stuga/dylikt?

Jag misstänker detta, har dessa två tjejer verkligen vad som krävs i sig för att mörda nån?

Dock har polisen häktat dem, så de har något starkt att gå på

De två tjejerna håller väl tyst för att få så lite fängelse som möjligt

Känns som det är fler parter inblandade som folk skrivit tidigare

Det är väldigt mycket folk involverat att lösa detta, vi lär få svar inom ett par dagar
Citera
2022-10-21, 11:49
Medlem
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Misstankegrad
Misstanken framstår vid en objektiv bedömning som berättigad. Det krävs något som ytterligare binder personen till brottet, exempelvis ett vittne eller teknisk bevisning.

Kort; mer än bara indicier. Något objektivt konkret spår/vittne eller annat....
Kan tänka mig att man funnit spår i J's bil då den är beslagtagen.

Annars går det rätt snabbt att utesluta den. Så T har befunnit sig i den bilen någon gång under tiden då hon försvann.
Citera
2022-10-21, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Våld i hbtq relation är väldigt vanligt och ett stort problem enligt dom Hbtq tidningar jag läst. 70 % vanligare med anmälningar i Hbtq relation enligt deras tidningar än hetero förhållanden.

Vad har HBTQ med detta att göra?
Citera
2022-10-21, 11:50
Medlem
Idag skriver lokala nättidningen i Jönköping att en granne till JJ påstår sig ha hört "ett antal kraftiga dunsar" från JJs lägenhet den aktuella natten.
Citera
2022-10-21, 11:52
Medlem
[quote=Medvetenommycketxx|82112376]Rubrik på en låst artikel i Expressen skriver att polisen sökte vid avlägsen adress inatt.
Citat:
Premium: VETLANDA. Sökandet fortsätter efter Tove, 21, som försvann lördag kväll efter att ha besökt nattklubben Nöjet i centrala Vetlanda.
Två kvinnor har häktats på sannolika skäl misstänkta för människorov.
Polis utreder teknisk bevisning som visar att hennes telefon funnits i den ena kvinnans hem tidigt söndag morgon.
Samma kvinna uppges ha lämnat sitt hem mellan klockan 03 och 04 och mött en man på McDonald's.

Det har nu gått sex dagar sedan Tove, 21, försvann efter ett besök på nattklubben Nöjet i Vetlanda.
Polis, hemvärnet, räddningstjänsten och organisationen Missing People letar sedan flera dagar efter Tove – målet är att rädda liv.
Polis och räddningstjänst sökte under torsdag natt vid en adress i ett skogsområde utanför Vetlanda.
Trots mörkret pågick sökandet i det avlägsna området.
Under fredag förmiddag fortsatte polisen jakten på Tove vid en camping inte långt därifrån.
Citera
2022-10-21, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet

Det är en så kallad "trådsanning" att både BO och de båda misstänkta skulle vara homosexuella.

Såvitt jag vet hade TT pojkvän och mig veterligen är de båda misstänktas sexuella läggning okänd.
Citera
2022-10-21, 11:54
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Då skulle ju Toves mobil isåfall ligga kvar i JJ:s lägenhet? Och JJ skulle isåfall gett den till polisen när de var hos henne i lägenheten. Vilket inte har skett. Mobilen tycks vara saknad.

På den punkten faller din teori.

Visst är det du som skriver de fina sammanfattningarna?

Jag har hela tiden varit övertygad om tjejernas skuld, men har svängt i en annan fundering: Från att ha varit osäker om någon mer GM kan vara inblandad, så lutar jag nu starkt åt att så måste vara fallet. Indicierna är många, tror dock inte på JJs pappa.

1. Två unga tidigare ostraffade tjejer skulle ha otroligt svårt att fortsatt ljuga om sin inblandning, givet att de var själva om dådet. En ytterligare GM, särskilt om det är någon de ser upp till, som är äldre och som de bedömer har en status i samhället - det skulle stärka deras förnekelse-moral ordentligt då de vet att de röjer honom vid minsta eget erkännande om inblandning.

2. Att två unga tjejer utan erfarenhet av grövre brottslighet lyckas gömma undan en kropp i lilla Vetlanda såhär många dygn in i utredningen, efter all känd aktivitet under kvällen och natten, med de ledtrådar som följer ur dessa aktiviteter - det håller jag inte för troligt. Mer troligt med hjälp utifrån av en mer livserfaren person att åtminstone gömma kroppen.

3. Pojkvännens brors flickväns spekulerande på sociala medier där hon skriver att hon tror att någon mer än de två tjejerna är inblandad. Skulle hon verkligen skriva så som anhörig till T om hon inte har mycket goda anledningar att tro så?

4. Sedan alla rykten ovanpå det - JJ som lämnar bostaden mitt i natten för att träffa någon, att M och JJ skulle ha setts med någon manlig bekant vid McDonalds, etc

Vad tänker du om detta? Visst känns det som att det är mer troligt att någon mer är inblandad, än att det inte är så?
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-10-21 kl. 12:02.
Citera
2022-10-21, 11:55
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/haktade-kvinnans--mote-pa-mcdonalds/

Enligt Expressen har en vän till mgm fått höra och återberättat detta förhändelseförlopp.

BO och MGM blev ovänner vid Nöjet. BO följde med till MGMs lgh för att prata ut. De blev sams igen i lägenheten och BO lämnade sedan lgh vid 3-tiden tillsammans med den andra MGM (troligen MH).

Sedan har ngn sett MGM (JJ) lämna lgh mellan 3-4 för att möta ngn.

Spekulation:
Kan det vara så att T och JJ faktisk blev sams i lgh. T och MH lämnade därefter lgh tillsammans och gick till McDonalds. Men MH var svartsjuk på att T och JJ hade gjort upp och blivit sams. (Kanske tänker att JJ och T kommer umgås mkt och rädd för att bli utanför)
MH gör ngt väldigt dumt mot T. Sedan ringer MH till JJ och säger att hon måste skynda sig dit pga vad som hänt. Därav att JJ sedan lämnar lgh för "möta ngn".

De hjälps åt att "städa upp".
Citera
Medlem
Jag funderar lite över hur cykeln var parkerad....ser man på Aftonhorans bild är cykeln parkerad på så vis att det borde vara en vänsterhänt som parkerat den (om inte bilden är spegelvänd) är man högerhänt så borde den vara parkerad på andra hållet 🤔🤷‍♀️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Vi tror att detta är Hbtq relaterat det kan vara någon tjej som hon varit med eller som är intresserad. https://www.vetlandaposten.se/2022-10-18/45-aring-har-haktats-misstankt-for-mordforsok-i-centrala-vetlanda nu också detta förra veckan mordförsök på man av man han överlevde knappt på Linköping sjukhus. Mord 2018 och terror brott nyligen. Inte en plats någon vill besöka frivilligt direkt 97 % av unga kvinnor lever i en Hbtq relation i Sverige.
Senast redigerad av Ricardos 2022-10-21 kl. 11:58.
Citera
2022-10-21, 11:57
Medlem
[quote=Lolacola|82112621]
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Polis och räddningstjänst sökte under torsdag natt vid en adress i ett skogsområde utanför Vetlanda.
Trots mörkret pågick sökandet i det avlägsna området.
Under fredag förmiddag fortsatte polisen jakten på Tove vid en camping inte långt därifrån.

Mycket spännande. Var kan det vara tro?
Och vilken camping?

Varför söker man mitt i natten, i totalt mörker?
Citera
2022-10-21, 11:58
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
”Polis utreder teknisk bevisning som visar att hennes telefon funnits i den ena kvinnans hem tidigt söndag morgon.
Samma kvinna uppges ha lämnat sitt hem mellan klockan 03 och 04 och mött en man på McDonald's.”

Då får vi se vem som häktas härnäst!
MGM kan ju ha mött denne man i ett försök att skaffa sig ett alibi.
Mannen på McDonald’s behöver inte ha något med saken att göra.

Får en känsla av att dessa två tjejer är väldigt sluga, de tycks inte ha varit mer än avlägsna vänner till TT och sedan försvinner hon. Tror inte alls att bråket/tjafset dem emellan blev löst den natten, bråket eskalerade och dom misshandlade ihjäl henne.
Det är vad jag tror
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in