2022-10-21, 11:36
Medlem
Talande att ingen kan vinna mot SvenHelsing i denna tråden. Det blir bara "men kom igen nu"-svar. Könsidentitet är uppenbarligen konstruerat, det skiljer sig från biologiskt kön. Du kan umgås med en transkvinna och inte ha en aning om att hon föddes med penis, det blir vad din hjärna registrerar personen som.
Citera
2022-10-21, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nej.

men du kan hitta på andra ord om du inte gillar det gemensamma språket, vi kan kalla din defintion för "svenhelings", den bokstavskombination saknar innebörd vad jag kan se.
Det här argumentet hade fungerat om det inte vore så att det råder oenighet om vad orden man och kvinna faktiskt betyder.
Citera
2022-10-21, 11:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Återkom när etnodysfori ger mer än två träffar på google.

vad är gränsen för att få "könasin"? och länk till gränsregeln?

Citat:
Skulle det vara mindre av ett cirkelargument att säga att en kvinna är en person med kvinnliga könsorgan?

inte "kvinligt könsorgan" utan "honkön"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hona
Citera
2022-10-21, 11:40
Avstängd
Citat:
Det här argumentet hade fungerat om det inte vore så att det råder oenighet om vad orden man och kvinna faktiskt betyder.

det är objektivt falskt, det råder inte oenighet om det.
att där finns korkade, sinnesjuka och/eller synnerligen okunniga individer är inte ett "bevis" för att något annat än just det....
Citera
2022-10-21, 11:40
Medlem
dusugermers avatar
En person född med fitta är en kvinna.
En person som är född man, d.v.s. med penis, är fri att identifiera sig som en kvinna. Den är fri att kalla sig kvinna. Men den är inte en kvinna. Den är inte välkommen i kvinnornas omklädningsrum.
Citera
2022-10-21, 11:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av choffee12
Talande att ingen kan vinna mot SvenHelsing i denna tråden. Det blir bara "men kom igen nu"-svar. Könsidentitet är uppenbarligen konstruerat, det skiljer sig från biologiskt kön. Du kan umgås med en transkvinna och inte ha en aning om att hon föddes med penis, det blir vad din hjärna registrerar personen som.

han har inte presenterat något annat än sina känslor, så där finns inget att "vinna mot".
Att det finns okunniga, psykiskt sjuka, idioter eller ekorrar som delar hans känslor != obejktiv verklighet....
Citera
2022-10-21, 11:43
Medlem
Citat:
Skulle det vara mindre av ett cirkelargument att säga att en kvinna är en person med kvinnliga könsorgan?

Nej men om du skriver att en kvinna är en person med könsorgan bestående av "äggstockar, livmoder, slida, blygdläppar osv osv" så får du inte samma cirkelargument
Citera
2022-10-21, 11:47
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Citat:
Återkom när etnodysfori ger mer än två träffar på google.

Sök på "transracial".
Citera
2022-10-21, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
En person som är född man, d.v.s. med penis, är fri att identifiera sig som en kvinna. Den är fri att kalla sig kvinna. Men den är inte en kvinna. Den är inte välkommen i kvinnornas omklädningsrum.

Men vad identifierar man sig som om man identifierar sig som en kvinna?

Om du genom din kvinnoidentifiering fortfarande frånhålls rätten att vara kvinna, så blir identifieringen helt innehållslös. Då blir det mer att man låtsas eller leker att man hade fitta och således låtsas att man är kvinna.
Senast redigerad av iceink 2022-10-21 kl. 11:51.
Citera
2022-10-21, 11:51
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Men vad identifierar man sig som om man identifierar sig som en kvinna?
Det är ju subjektivt inte sant? Det kan inte vi idioter på flashback bestämma. Vi kan bara konstatera att vad folk tycker om sig själva är deras ensak och det är en grundläggande rättighet.
Men om jag imorgon identifierar mig som en hund, så gör det mig inte till hund. Viktig skillnad.
Citera
2022-10-21, 11:52
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:

Märkligt för jag ser individer som är födda på sätter du beskriver i omklädningsrum på badhuset tillsammans med sina vårdnadshavare? Inte välkomna där alltså... Märkligt.
Citera
2022-10-21, 11:52
Medlem
Citat:
Det är ju subjektivt inte sant? Det kan inte vi idioter på flashback bestämma. Vi kan bara konstatera att vad folk tycker om sig själva är deras ensak och det är en grundläggande rättighet.
Men om jag imorgon identifierar mig som en hund, så gör det mig inte till hund. Viktig skillnad.

Om du genom kvinnoidentifiering fortfarande frånhålls rätten att vara kvinna, så blir identifieringen helt innehållslös. Då blir det mer att man låtsas eller leker att man hade fitta och således låtsas att man är kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in