Citat:
Ursprungligen postat av
foliekiller
Ja inte fan hade Nato då invaderat Danmark och börjat mörda och våldta civilbefolkningen?
Är du så jävla korkad att du inbillar dig det?
Vilket Natolands soldater tror du skulle ställt upp på det?
Ni ryssrunkare är ju tydligen helt tappade!
Hela den.civiliserade världen avskyr vad ryssäcklen ställt till med och här på FB sitter en handfull foliehattar och idioter och hejar på ryssen!
Vidrigt!
Citat:
Ursprungligen postat av
Jeff.Beck
Det är så ologiskt scenario att det blir löjligt. Däremot förvarar Ryssland kärnvapen i Kaliningrad och använder Vitryssland som bas, precis intill gränsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
heggenes
Menar du att NATO då helt plötsligt skulle börja hävda att stora delar av Danmark var gammal NATO-mark sedan 1700-talet och Danskarna i kropp och själ är Natoister?
Inte helt lätt att följa din "liknelse".
Å jäklar nu tog det hus i helvete!
Mitt inlägg var ju alltså ett svar på följande fråga som nyss ställdes i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Hur skulle det se ut om vi invaderar Danmark för vi inte gillar deras politik?
Om vi nu ska ta den frågan på allvar så måste vi ju först förstå varför Ryssland ansåg att det var nödvändigt att invadera Ukraina. Rimligt att anta är att det avgörande skälet var geopolitiskt. Att NATO med tillhörande missilbaser på Ukrainskt territorium skulle bli en för stor nagel i ögat för att kunna accepteras. Sen angavs även andra skäl som såklart inte är oviktiga, såsom negativ särbehandling av ryskspråkig befolkning (jag uttrycker mig milt nu så att ni inte ska riskera få krupp).
Så för att liknelsen ska bli någotsånär vettig måste vi ju då anta att Danmark skulle ha begått något liknande "brott" mot grannsämjan, som Ukraina gjorde utifrån ryskt perspektiv. Som ni så insiktsfullt påpekade så är en dansk försvarsallians med Ryssland såklart osannolik. Men så blir det oftast med kontrafaktisk historia. Och det var inte jag som valde Danmark som exempel.
Om ni vill ha ett exempel från verkligheten så kan vi ju ta Kuba, och vad som bevisligen hände när de var oförsiktiga nog att självständigt välja vilka de ville alliera sig med. Men den diskussionen har ju redan framgångslöst förts hundra gånger i dom här trådarna, så vi skippar i den idag va?
Om ni vill ha ett modernt exempel så kan vi ta Tyskland, som endast ingick i en
ekonomisk allians med Ryssland, tvärsemot USA:s uttryckliga önskemål. Dom fick ett sprängt Nordstream som påminnelse på vem som bestämmer. "Fuck around and find out", som vissa av er i NATO-gänget brukar säga.