2022-10-21, 04:59
  #244765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Skillnaden är att Ukraina är villiga att döda för få tillgång till Donbass.
Ryssland är villiga att döda för att skydda de som bor i Donbass.

Varför börja i Kiev? Tortera, misshandla, våldta kvinnor, barn och män. Bakbinda dem, amputera könsorgan för att sedan skjuta dom .........
Citera
2022-10-21, 05:02
  #244766
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det blir intressant att se hur många Ukrainare som till slut är villiga att dö för Donbass, vars befolkning vill tillhöra Ryssland.
Det verkar helt knäppt faktiskt.
Ukrainare är villiga att kämpa för sitt fosterland vilket dom visat er varje dag sedan start, er 3-dagarserövring har med facit i hand gått helt åt helvete, helt enligt plan?
Citera
2022-10-21, 05:15
  #244767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Ukrainare är villiga att kämpa för sitt fosterland vilket dom visat er varje dag sedan start, er 3-dagarserövring har med facit i hand gått helt åt helvete, helt enligt plan?


Det är sannolikt att de har noll koll på var gränsen går.

Och gränsen skulle kunna vara precis varsom helst beroende på dagsformen hos Sovjetledarna för 40-år sedan.

Men de ukrainska stackarna är fullständigt villiga att dö för en linje på en karta som skulle kunna vara precis var som helst.
Citera
2022-10-21, 05:34
  #244768
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det är sannolikt att de har noll koll på var gränsen går.

Och gränsen skulle kunna vara precis varsom helst beroende på dagsformen hos Sovjetledarna för 40-år sedan.

Men de ukrainska stackarna är fullständigt villiga att dö för en linje på en karta som skulle kunna vara precis var som helst.
Att helt invadera ett land och hävda att det handlar om en linjedragning stämmer nog intre riktigt, ena dagen ska dom befrias från nazzar, andra dagen ska dom utrotas för att dom förtryckt ryZznazzar i deras eget land? Dvärgen mobiliseringsfyllon verkar inte heller alltför sugna på att slaktas för en diktators vision av helt förvrängd världsbild. Spräng dvärgens bro och tillbax med inkräktarna på rätt sida av vattenpölen
Citera
2022-10-21, 05:35
  #244769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det är sannolikt att de har noll koll på var gränsen går.

Och gränsen skulle kunna vara precis varsom helst beroende på dagsformen hos Sovjetledarna för 40-år sedan.

Men de ukrainska stackarna är fullständigt villiga att dö för en linje på en karta som skulle kunna vara precis var som helst.

Japp, men ni ryssar som kör potatismos bakom pannbenet förstår ju inte vikten av en linje på en karta. Det är just sånna här saker som gör att ni kommer stanna i utvecklingen medans andra kommer ta nästa skutt. Sedan sitter ni där i en lada utan airbag år 2030 och undrar vad fan som hände?
Citera
2022-10-21, 06:11
  #244770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jo, om det hade varit så…
Men nu tyder det mesta på att Ryssland var tvungna att invadera Ukraina för att stoppa Azovs våldtäkter på unga rysskor i Donbass.

...och för att göra det så sätter man i system (godkänt av putin) att massvåldta så många som möjligt av det kvinnliga könet på Ukrainsk territorium.
Citera
2022-10-21, 06:34
  #244771
Medlem
Putin är under press påstås det.

Är han - han lever gott i Ryssland - damer god mat ink rysk kaviar osv.

Hans soldater i Kherson är tydligen avskurna o har inte god mat osv utan är avskurna resurser.

Ukrainas soldater tar sig fram långsamt o ryssarna mals sakta ner - återstår att de om de flyr med schnablarna mellan benen, kapitulerar eller fightas till nästan sista man - det pågår diskussioner om
ryska soldaterna skall retirera från Kherson.

O Putin bara gömmer sig o lever som en president - nya commandern håller sig på distans från striderna

Någon sa att ukrainska soldarna är löjliga som krigar om en linje på en karta - tja vad krigar då de
ryska soldaterna för och om
Citera
2022-10-21, 06:46
  #244772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag har tidigare påpekat att det inte handlar om Putin. Det är Ryssland som nation, som har tydligt påpekat att Ukraina aldrig kan vara med i Nato. Det har varit helt övertydligt i över 30-år.

EU och Nato testade om det var sant och hanterar nu den bekräftelsen med över $150 billioner i utgifter, hundratusentals döda, potentiellt kärnvapenkrig, avindustrialisering av Europa osv osv.

Du kan kamma en gris och tvätta en gris, det är fortfarande en gris. Fakta i målet är att Putin gett order att invadera Ukraina. Förstått?
Citera
2022-10-21, 06:59
  #244773
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad som händer på ukrainsk mark är en ukrainsk angelägenhet. Ryssland har INGET där att göra.

Hur skulle det se ut om vi invaderar Danmark för vi inte gillar deras politik?

För några år sen så lät det ju på Sossarna retorik som att de var på väg att starta krig mot Danmark för att dom hade en "främlingsfientlig" invandringspolitik.

Men intressant fråga ändå:
Vad hade hänt om Danmark skulle ansöka om att ingå i en militärallians med Ryssland, och därigenom upplåta sin mark åt ryska missilbaser?

Hur skulle NATO reagerat i en sån situation? Skulle man låtit det ske tror du?
Citera
2022-10-21, 07:30
  #244774
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
För några år sen så lät det ju på Sossarna retorik som att de var på väg att starta krig mot Danmark för att dom hade en "främlingsfientlig" invandringspolitik.

Men intressant fråga ändå:
Vad hade hänt om Danmark skulle ansöka om att ingå i en militärallians med Ryssland, och därigenom upplåta sin mark åt ryska missilbaser?

Hur skulle NATO reagerat i en sån situation? Skulle man låtit det ske tror du?
Ja inte fan hade Nato då invaderat Danmark och börjat mörda och våldta civilbefolkningen?

Är du så jävla korkad att du inbillar dig det?

Vilket Natolands soldater tror du skulle ställt upp på det?

Ni ryssrunkare är ju tydligen helt tappade!

Hela den.civiliserade världen avskyr vad ryssäcklen ställt till med och här på FB sitter en handfull foliehattar och idioter och hejar på ryssen!

Vidrigt!
__________________
Senast redigerad av foliekiller 2022-10-21 kl. 07:33.
Citera
2022-10-21, 07:32
  #244775
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
För några år sen så lät det ju på Sossarna retorik som att de var på väg att starta krig mot Danmark för att dom hade en "främlingsfientlig" invandringspolitik.

Men intressant fråga ändå:
Vad hade hänt om Danmark skulle ansöka om att ingå i en militärallians med Ryssland, och därigenom upplåta sin mark åt ryska missilbaser?

Hur skulle NATO reagerat i en sån situation? Skulle man låtit det ske tror du?
Det är så ologiskt scenario att det blir löjligt. Däremot förvarar Ryssland kärnvapen i Kaliningrad och använder Vitryssland som bas, precis intill gränsen.
Citera
2022-10-21, 07:33
  #244776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jo, om det hade varit så…
Men nu tyder det mesta på att Ryssland var tvungna att invadera Ukraina för att stoppa Azovs våldtäkter på unga rysskor i Donbass.

Efter 1991 erkändes Ukraina av världen med dess gränser. Efter det har inte ryska soldater där och göra.

Även om Ukraina är nazistiska kannibaler som äter upp barn i Donbass så har inte Ryssland där och göra. (I Verkligheten är Ryssland värre) Och Ukraina HAR INTE begått något folkmord i Donbass. Det är ryskt hitta på.

Dessutom ska Sverige, Väst, Världen stödja Ukraina, då Ryssland är en fara för Sverige, Väst och Världen. Samt på alla sätt ett värre land än Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in