2022-10-21, 07:51
  #244777
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
För några år sen så lät det ju på Sossarna retorik som att de var på väg att starta krig mot Danmark för att dom hade en "främlingsfientlig" invandringspolitik.

Men intressant fråga ändå:
Vad hade hänt om Danmark skulle ansöka om att ingå i en militärallians med Ryssland, och därigenom upplåta sin mark åt ryska missilbaser?

Hur skulle NATO reagerat i en sån situation? Skulle man låtit det ske tror du?

Menar du att NATO då helt plötsligt skulle börja hävda att stora delar av Danmark var gammal NATO-mark sedan 1700-talet och Danskarna i kropp och själ är Natoister?

Inte helt lätt att följa din "liknelse".
Citera
2022-10-21, 07:58
  #244778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Jösses, vilken nollargumentation. Du platsar inte ens på avbytarbänken

Ryssarna måste verkligen ha gett upp när till och med trollen hämtas från B och C-laget

Ja det finns tydliga parallella tecken här med verkligheten på slagfältet.
Även där skall reserven rädda ryzzen, de som tvångsrekryterats och /eller tillhör eller C-laget när ryzzarna sitter i skiten. Dömt att misslyckas förstås.
Citera
2022-10-21, 07:58
  #244779
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag har tidigare påpekat att det inte handlar om Putin. Det är Ryssland som nation, som har tydligt påpekat att Ukraina aldrig kan vara med i Nato. Det har varit helt övertydligt i över 30-år.
...
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jo, om det hade varit så…
Men nu tyder det mesta på att Ryssland var tvungna att invadera Ukraina för att stoppa Azovs våldtäkter på unga rysskor i Donbass.
Situationen i Donbas måste verkligen varit illa när ukrainska soldater började med tidelag mot importerade nötkreatur.

Skämt åsido, du sitter uppenbarligen och fantiserar fritt om nätterna. Frågan är om du faktiskt tror på ditt nonsens om varför Putin invaderade Ukraina. Eftersom dina tidigare dussinet inlägg säger att det beror på att Ukraina ville gå med i Nato är slutsatsen given: du vet att det du skriver är nonsens, och det gör dig till - ja, vad då?
__________________
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-10-21 kl. 08:10.
Citera
2022-10-21, 08:04
  #244780
Medlem
IT-chefens avatar
Jaha! Nära på total radiotystnad från bägge läger just nu. Hur ska vi tolka det? Sist det skedde från Ukrainas håll så gick man på hård offensiv.

Ryssarna i sin tur evakuerar civila ur Cherson och skyller till synes på att en damm "riskerar" att brisera. Enligt senaste rön har Ryssarna minerat dammen. Totalt förödande för dem själva, om jag tittar på den topografiska kartan – men ryssarna har inte visat sig vara några strategiska genier direkt så här långt. Dels ser det ut som att man stänger av deras egna flyktväg söderut och dels kommer man ta bort Krims färskvattensförsörjning...

Samtidigt verkar det bli allt mer tydligt för gemene ryss att de förlorar, till och med i rysk media talar man om diverse nederlag. Tvångsrekryteringen av motvilliga fyllon på landsbygden kommer inte vara någon game changer. 60 000 man sägs ha rekryterats och många ska ha synts på fronten redan. Bilder från deras korta träning innan de skickas till fronten skvallrar om rekorddåligt materiel. Toppmatade 5-skottsbössor från 50-talet.

Jag tror vi ser slutstriderna relativt snart och då kommer kanske frågan om kärnvapen in i bilden på allvar. Det skulle såklart sluta med att Ryssland upphör att existera, men vem vet vad Putin tänkt sig för end game.
__________________
Senast redigerad av IT-chefen 2022-10-21 kl. 08:08.
Citera
2022-10-21, 08:08
  #244781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Skillnaden är att Ukraina är villiga att döda för få tillgång till Donbass.
Ryssland är villiga att döda för att skydda de som bor i Donbass.

Om du ska ljuga och hitta på saker så kom med något vettigt
Dombas tillhör Ukraina. Det vet du.
Sen Ukraina blev självständigt har du och ryska soldater inget där att göra. Det vet du själv. Sluta spela clown.
Så det är Ukraina som försvarar.
Utöver det om man ska gå på di linje så varför bombar ryssland Kiev o andra städer långt bakom linjerna? Vad har det med försvara att göra.
Så sluta ljuga medvetet , sluta hitta på. Så kanske ,, kansle någon här kan ta dig som lite seriös
__________________
Senast redigerad av El-Strutso 2022-10-21 kl. 08:12.
Citera
2022-10-21, 08:11
  #244782
Medlem
heggeness avatar
Det är inte så lätt att följa Putinrunkarnas argumentation för denna invasion...

Dag 1 slåss man för att förhindra att Ukraina våldtar och beskjuter befolkningen i Donbass (snömos).

Dag 2 slåss man för att förhindra att Ukraina söker sig mot väst.

Dag 3 slåss man gentemot det onda nazistiska Ukrainska samhället.

Dag 4 slåss man mot bögeriet i Kiev, och för att bevara traditionella sunda värderingar.
Citera
2022-10-21, 08:11
  #244783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Endast krig kan lösa konflikten i Ukraina.
Ukraina måste delas upp i olika delar. Man kan tjata om vem som har rätt och fel i all evighet.
De flesta tycker nog en uppdelning är ok.

Återstår bara för Zelensky att förstå att han måste släppa östra delarna av Ukraina.
Det är inte värt fler döda för att behålla människor som ändå inte vill vara del av Ukraina.

Så du gillar krig? Du vill ha detta krig?
Det är Ryssland som bör delas upp.
Släppa Kaliningrad. Släppa S.t Petersburg. Ska vi fortsätta?
När ska du inse att så känge rysslnd få vara stort så skapar de bara problem för världen. Till o med Kina ser mer vettiga ut.
Citera
2022-10-21, 08:15
  #244784
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Vad jag förstår fattades det slutgiltiga beslutet att invadera Donbass när Ukraina stängde av vattentillförslen till Krim.
Ukraina stängde alltså av vatten till sina egna medborgare. Hur psykiskt störd som nation är man inte då?
Du svarar alltså om något helt annat på mitt inlägg. Men det är bra att du erkänner att Krim tillhör Ukraina och inte Ryssland och att de på Krim är Ukrainska medborgare.
Då är frågan varför Ryssland har annekterat Krim och de Ukrainska medborgarna som de skurkar de är.
Vad som är moraliskt förkastligt eller inte, blev du tydligen trött att diskutera. Kanske finns det någon form av känsla för det hos dig ändå. Djupt där nere.
Citera
2022-10-21, 08:22
  #244785
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ja det finns tydliga parallella tecken här med verkligheten på slagfältet.
Även där skall reserven rädda ryzzen, de som tvångsrekryterats och /eller tillhör eller C-laget när ryzzarna sitter i skiten. Dömt att misslyckas förstås.

Om en arme mobiliserar 1% av sina styrkor hur får du det till reserven

I sverige har vi totalförsvarsplikt alla mellan 16.70år ingår i den, Ryssland har garanterat något liknande.
Ryssland har kallat in 1% hur får du det till att Ryssland kallat in reserven? är du utvecklingsstörd eller bara otroligt korkad
Citera
2022-10-21, 08:26
  #244786
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Det är inte så lätt att följa Putinrunkarnas argumentation för denna invasion...

Dag 1 slåss man för att förhindra att Ukraina våldtar och beskjuter befolkningen i Donbass (snömos).

Dag 2 slåss man för att förhindra att Ukraina söker sig mot väst.

Dag 3 slåss man gentemot det onda nazistiska Ukrainska samhället.

Dag 4 slåss man mot bögeriet i Kiev, och för att bevara traditionella sunda värderingar.
Dag 5 slåss man för att säkra vattentillgångarna för Krim
Dag 6 slåss man för att hindra Ukraina att gå med i Nato
Dag 7 slåss man för att befria Ukraina från globalist-judarna
osv osv

Allt utom det givna: Man vill återupprätta Stor-ryssland
Märkligt eftersom Putin inte direkt hymlat med detta...
Citera
2022-10-21, 08:27
  #244787
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himars
Om en arme mobiliserar 1% av sina styrkor hur får du det till reserven

I sverige har vi totalförsvarsplikt alla mellan 16.70år ingår i den, Ryssland har garanterat något liknande.
Ryssland har kallat in 1% hur får du det till att Ryssland kallat in reserven? är du utvecklingsstörd eller bara otroligt korkad
Förmodligen har han fått den idén från ryssarna själva då de sa att det var reserven de kallade in. D.v.s. de med militär utbildning men som inte är en del av den stående armén.
Citera
2022-10-21, 08:30
  #244788
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Endast krig kan lösa konflikten i Ukraina.
Ukraina måste delas upp i olika delar. Man kan tjata om vem som har rätt och fel i all evighet.
De flesta tycker nog en uppdelning är ok.

Återstår bara för Zelensky att förstå att han måste släppa östra delarna av Ukraina.
Det är inte värt fler döda för att behålla människor som ändå inte vill vara del av Ukraina.
Du menar de människor i hela Ukraina, och även i Donbas, som röstade för att inte vara en del av Ryssland utan att istället tillhöra Ukraina 1991?

Enligt din logik, varför har Putin mördat folk och sedan försökt annektera Cherson? Med ca 14% ryssar innan kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in