Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-10-20, 13:26
  #37
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalspaning
Parabolmikrofoner är rätt så värdelösa i den priskalan du nämner. Inte så effektiva utanför om du står på balkongen med fri sikt. Inifrån så störs den ut av elektrisla ledningar, husets armeringsjärn och infraljud. Blir bara ett långt bzzz i hörlurarna.. Tror inte Säpo sysslar med sånt skit eller går omkring och viftar med sådana om de inte är efterblivna.

De använder ju inte leksaker av den typen du hittar på wish och liknande sajter. Det finns professionell utrustning!

Riktmikrofoner är också vanliga vid t.ex. filminspelning och även med relativt enkel utrustning så går det att få fram förvånansvärt bra ljud på kortare avstånd typ 30 meter även i störig miljö.
Citera
2022-10-20, 14:06
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
De använder ju inte leksaker av den typen du hittar på wish och liknande sajter. Det finns professionell utrustning!

Riktmikrofoner är också vanliga vid t.ex. filminspelning och även med relativt enkel utrustning så går det att få fram förvånansvärt bra ljud på kortare avstånd typ 30 meter även i störig miljö.

Nu talade jag ju inte om buller utan om elektromagnetuska och magnetiska fält. Sådant som stör ut riktmikrofonen inomhus.

Upplever du att du är avlyssnad överallt så borde väl sannolikheten vara störst att det är din egen mikrofon i mobilen, datorn eller smarttvn de slår mot. Annrs har de bara placerat ut något. Utrustningen behöver väl bara placeras ut eller justeras i fält en gång så att de nån annanstans bekvämt skall kunna övervaka dig och andra.
__________________
Senast redigerad av Signalspaning 2022-10-20 kl. 14:18.
Citera
2022-10-20, 14:12
  #39
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalspaning
Nu talade jag ju inte om buller utan om elektromagnetuska och magnetiska fält. Sådant som stör ut riktmikrofonen inomhus

Upplever du att du är avlyssnad överallt så borde väl sannolikheten vara störst att det är din egen mikrofon i mobilen, datorn eller smarttvn de slår mot. Annrs har de bara placerat ut något. Utrustningen behöver väl bara placeras ut eller justeras i fält en gång så att de nån annanstans bekvämt skall kunna övervaka dig och andra.

Nja, men jag har jobbat med att söka och åtgärda den typen av störningar så jag vet att det inte är så svårt att åstadkomma förbättringar samt att använda avskärmade mikrofoner som över huvud taget inte påverkas av magnetfält.
Citera
2022-10-20, 14:25
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Nja, men jag har jobbat med att söka och åtgärda den typen av störningar så jag vet att det inte är så svårt att åstadkomma förbättringar samt att använda avskärmade mikrofoner som över huvud taget inte påverkas av magnetfält.

Nu talade vi om rikmikrofoner.. Glömde tillägga att seedan måste den ju gå igenom väggen eller fönstret också så då är du nere under 30 hz på infraljudskalan och det opraktiska i att de skulle springa omkring och hålla i sådana för att rikta dessa i just din riktning. Riktmikrofon är ju ändå ett patabol på något pistolliknande.
__________________
Senast redigerad av Signalspaning 2022-10-20 kl. 14:30.
Citera
2022-10-20, 14:38
  #41
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalspaning
Nu talade vi om rikmikrofoner.. Glömde tillägga att seedan måste den ju gå igenom väggen eller fönstret också så då är du nere under 30 hz på infraljudskalan och det opraktiska i att de skulle springa omkring och hålla i sådana för att rikta dessa i just din riktning. Riktmikrofon är ju ändå ett patabol på något pistolliknande.

Nej, riktmikrofoner måste inte ha paraboler när det rör sig om kortare avstånd typ 30 meter inomhus.

Dessa består av flera mikrofoner med hög känslighet där man mäter tidsfördröjningen för ljudet mellan mikrofonerna och därmed kan få fram vilken vektor de har och filtrera bort ljud som har källor från andra håll.
Citera
2022-10-20, 14:44
  #42
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Också skrattar folk åt tjackisar med psykosnojjor
För att Säpo sällan spanar på tjackisar.
Citera
2022-10-20, 14:46
  #43
Medlem
Jag har förstått cpo avlyssnat mig sedan jag var 14. Här får vi det konstaterat.
Citera
2022-10-20, 18:53
  #44
Medlem
Ifall ni i samband med övervakningen hör folk snacka som låter som påverkans eller psykologiska oerationer då är det nog snarare civila underrättelsetjänsten eller personbaserade underrättelseinhämtningen som är i farten

Deras civila informatörsnätverk sorterar under KSI, MSB eller MUST och de åsiktsregistrerar så tidigt som möjligt. Har inte ett dugg med brottsförebygande åtgärder att göra utan tjänar politiska syften och ekonomiska intressen. Räcker att att vara kritiker av statens koronaåtgärde för att bli uppsatt där.
__________________
Senast redigerad av Signalspaning 2022-10-20 kl. 18:57.
Citera
2022-10-24, 01:10
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Jag har förstått cpo avlyssnat mig sedan jag var 14. Här får vi det konstaterat.

Låt mig gissa att du upplevde att de saboterade din utbildning, framtidsutsikter och isolerade dig socialt.
Citera
2022-10-27, 17:46
  #46
Medlem
Snarare att de snor mina bästa idéer. Tur de ligger 2 steg efter hela tiden.
Citera
2022-11-12, 04:20
  #47
Medlem
Jobbet går ut på att medelst nitrilhandskar och glidslem montera in spionmikrofoner i arslet på fältagenter.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback