Citat:
Ursprungligen postat av
bajssprutan
Å där rök profiten och jag gled ur certet plusminus noll. Watch and learn kids.
Det som hände var att jag drabbades av girighet, och som det gamla ordspråket går: "Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket".
Jag inväntar björnrallyts slut och försöker igen senare. Nu vet vi iaf att hedgies är ute efter nibe och så mycket som möjligt av deras profit ska snos.
Förstår inte riktigt hur du och andra tänker angående NIBE?
Att det skall komma in blankare i ett av kanske Sveriges mest stabila företag och leka när det just nu går som aldrig förr i fabriken i Markaryd verkar ju ganska korkat. Framför allt när vi är så nära en ny kvartalsrapport.
Förra rapporten steg aktien 10 procent och de sade även att de trodde detta kvartalet skulle bli minst lika bra. Folk behöver pumparna och det råder redan väntetider på minst 6 månader för att kunna få en installerad.
Jag högg i vart fall till när jag läste om deras eventuella blankning och köpte på mig och tänker ligga kvar till efter rapporten.
Deras prissättning på 35 kr det är ju liksom hämtat från ..ja typ vad?
Den andra banken som satte priset på 70 kr medans flest antal banker räknar fortfarande runt 120-130 kr.
Känns ju som bankerna skrämmer upp småfolket för att sedan kunna köpa in sig. Sedan när "blankar varningen" dök upp så fattade jag i vart fall direkt att det absolut var en bekräftelse på att mina misstankar var rätt.
NIBE är ju inte en aktie jag skullesätta på en "shit-list" och det säger jag inte bara för jag har innehav i aktien utan för det är ett ordentligt stabilt företag.
Dock så får ju alla göra sina bedömningar själv om de vill äga aktien eller ej. Men jag ligger dock kvar i vart fall.