Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-15, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Utöver detta så ploppar det upp konkurenterna som svanpar ur marken.
Hur många olika streaming-konton behöver en modern barnfamilj med tajt ekonomi när det är barnen som bestämmer?

Gissar att Netflix tappat prenumeranter alternativt att tillväxten är helt borta.
Jag har inte det men många svenska hushåll skulle nog hellre dö en att missa just sin favoritserie på Netflix?
Citera
2022-10-15, 11:54
Medlem
Bajsis jag är rädd att du måste uppdatera din shitlist rätt så snart! Sinch tex. eller Ratos!
Citera
2022-10-15, 11:56
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Utöver detta så ploppar det upp konkurenterna som svanpar ur marken.
Hur många olika streaming-konton behöver en modern barnfamilj med tajt ekonomi när det är barnen som bestämmer?

Gissar att Netflix tappat prenumeranter alternativt att tillväxten är helt borta.

Ja, precis min tanke, ang konkurrenter, t ex "See" går via Apple, "Lord of the rings" via Amazon, "House of the dragons" via HBO. Netflix hade "Stranger Things" som blockbuster men senaste säsongen är slut sedan länge.
Citera
2022-10-15, 14:01
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Låter chansartat för de vill nog fortsatt se på sin favoritserie? Men vad vet jag?

Jo men det är just det att jag kämpar för att förstå vilken favoritserie detta skulle vara. Det haglar konkurrens nu, förutom i tråden redan nämnda publiksucceer, så t ex Star Wars-filmer och serier har Disney lagt beslag på. Gillar man Gold Rush och liknande program så är det Discovery som gäller. Vad egentligen är det Netflix har nu? Med tanke på aktiens utveckling i år så verkar folk inte speciellt dödsvilliga,
Citera
2022-10-15, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Jo men det är just det att jag kämpar för att förstå vilken favoritserie detta skulle vara. Det haglar konkurrens nu, förutom i tråden redan nämnda publiksucceer, så t ex Star Wars-filmer och serier har Disney lagt beslag på. Gillar man Gold Rush och liknande program så är det Discovery som gäller. Vad egentligen är det Netflix har nu? Med tanke på aktiens utveckling i år så verkar folk inte speciellt dödsvilliga,
När vi ändå är på ämnet. Vad tror du om Viaplay?
Citera
2022-10-15, 15:48
Medlem
Viaplay känns väl som det säkrare kortet av dessa? Man har rätt tunga sporträttigheter och de som är intresserade hostar gärna upp för det.

En annan fick ju snällt bita i den kudden och hosta upp när Djurgårn gick till ECL.

Discovery är intressant iom sammanslagningen med HBO som kommer. Även där har man ju en del sporträttigheter.

Cmore har ju sagt att de prenumeranter man tappar hamnar i tv4play istället =reklamintäkter. Nu har man ju köpt Champions League men tappet av Allsvenskan måste ha känts för dom. Var sjukt smidigt med SHL och Allsvenskan på samma ställe.

Netflix har sitt orginalinnehåll, som inte alltid är direkt emmyvinnare.
Senast redigerad av LANARNE 2022-10-15 kl. 15:50.
Citera
2022-10-15, 16:08
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
När vi ändå är på ämnet. Vad tror du om Viaplay?

Håller med LANARNE där med sporten. Finns inte lika jäklig konkurrens för sporten.
Citera
2022-10-15, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LANARNE
Viaplay känns väl som det säkrare kortet av dessa? Man har rätt tunga sporträttigheter och de som är intresserade hostar gärna upp för det.

En annan fick ju snällt bita i den kudden och hosta upp när Djurgårn gick till ECL.

Discovery är intressant iom sammanslagningen med HBO som kommer. Även där har man ju en del sporträttigheter.

Cmore har ju sagt att de prenumeranter man tappar hamnar i tv4play istället =reklamintäkter. Nu har man ju köpt Champions League men tappet av Allsvenskan måste ha känts för dom. Var sjukt smidigt med SHL och Allsvenskan på samma ställe.

Netflix har sitt orginalinnehåll, som inte alltid är direkt emmyvinnare.

Citat:
Håller med LANARNE där med sporten. Finns inte lika jäklig konkurrens för sporten.
Ah! Okej, tack så jätte mycket! Kan bli ett litet köp för min del.
Citera
2022-10-17, 20:24
Medlem
MrLevaLivets avatar
Vilket bear market rally va!! Björnade Netflix precis innan sv börsen stängde, tog dock ingen tidsbestämd produkt. Go Bears!
Citera
2022-10-18, 06:23
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Vilket bear market rally va!! Björnade Netflix precis innan sv börsen stängde, tog dock ingen tidsbestämd produkt. Go Bears!
Finns risk för fortsatt rally baserat på vannaflöden fram till opex-fredag.
Världsrekord i puts denna gången.
Citera
2022-10-18, 11:25
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan

Uhh, och "sentimentet" ser svettigt ut för min position, ja kan nog bli att ta den i tvåan ett bra tag. Om rapporten blir bra då blir det att kasta sig på Bull-mög-knappen som hedge.

Edit: va fan läser att de rapporter 1pm pacific time, det är ju sent ikväll, trodde siffrorna skulle komma vid öppning idag, vilket jäkla slarv, då skulle jag ju öppnat position sent ikväll istället
Senast redigerad av MrLevaLivet 2022-10-18 kl. 11:37.
Citera
2022-10-18, 22:20
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan

Vilket jävla skit, hur kan detta vara bra rapport från Netcrap!? Samtliga siffror är ned Q/Q och guidance Q4 suger! Rip off!

Edit: Jaja tråden, prenumeranter var upp men vad spelar det får roll om man inte lyckas öka cashen från dem.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2022-10-18 kl. 22:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in