2022-10-20, 10:48
Medlem
panzertaxs avatar
MGMs begärs häktade nu. Obs fortfarande för människorov, ej mord eller dråp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beckisman
Kvarndammen (mitt emot Hasses gatukök) är genomsökt både till fots och i vattnet med dykare och draggande igår på förmiddagen.

Enligt uppgifter inom sökorganisationen ska man ha utgått från att hon försvunnit från just den platsen, men det är obekräftade uppgifter.

Om de nu begärs häktade antar jag att det finns sannolika skäl men rubriceringen stannar på människorov och inte mord.
Citera
Avslutad
Varför har man riktat misstankarna mot dessa 2 tjejer? Bara för dom var ute samma kväll så är det väl inte givet? Säger inte emot, försöker bara tänka lite klart här. Varför skulle man vilja ha ihjäl sin polare? Sen att den ena misstänkta tjejen är addopterad från Afrika, ökar tyvärr mina misstankar om att hon är delaktig. Neger-gener och låg IQ går han i hand.
Citera
2022-10-20, 10:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Kvinnorna begärs häktade enligt P4.

Där ser man, polisen har mer på fossingarna än man trodde.
Citera
2022-10-20, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Kvinnorna begärs häktade enligt P4.

så det med, då är det nog klart att de har hittat en del.
Citera
2022-10-20, 10:50
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Okej… tycker de oftare säger typ ”vi arbetar förutsättningslöst” eller ”hoppet om att finna henne vid liv är inte ute” etc.

Nu lät det som om de verkligen tror att hon är vid liv och det tycker jag låter helt osannolikt.

Jag tror inte de har hittat något som verkligen tyder på t.ex. mycket grovt våld eller så. De brukar vara duktiga på att hitta spår av torkat blod mm. Har det t.ex. varit rejält slagsmål i lägenheten eller så, så borde det finnas spår kvar av grovt våld.

Nu kan det ha hänt en våldshändelse utomhus dock där de inte hittat platsen ännu t.ex.

Att hon hålls inlåst någonstans förefaller inte så troligt nej, det hade varit en annan femma om MGMs varit äldre, kanske ägt en sommarstuga eller annat.
Citera
2022-10-20, 10:51
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Uppdaterad sammanfattning 20 oktober

- Toves mobil har senast kopplat upp sig mot en mast nära Ekenässjön kl 03.50 natten till söndagen. Därefter har den varit bortkopplad. Mobilmasten finns på höjderna ovanför Biltema. (Expressen).
Länk till trolig mast: https://www.google.com/maps/@57.4380625,15.0579137,1631m/data=!3m1!1e3
Karta över området: https://i.imgur.com/LowJCrE.png
[/indent][/indent]

En sak jag blir lite förvirrad av här är "mobilmast på höjderna ovanför Biltema" och "mast när ekenässjön" känns som två olika saker? Sjön ligger ju ganska lång bort, nästan 8 km från biltema. Hur stort område täcker dessa master?
Citera
2022-10-20, 10:51
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Varför har man riktat misstankarna mot dessa 2 tjejer? Bara för dom var ute samma kväll så är det väl inte givet? Säger inte emot, försöker bara tänka lite klart här. Varför skulle man vilja ha ihjäl sin polare? Sen att den ena misstänkta tjejen är addopterad från Afrika, ökar tyvärr mina misstankar om att hon är delaktig. Neger-gener och låg IQ går han i hand.

Uppgifter om bråk förekommer sedan kan det mycket väl vara så att man sett dem tre ihop på film från övervakningskamera osv. Bråk + sista personerna som har setts ihop med henne = rätt starka indicier.
Citera
2022-10-20, 10:52
Medlem
Pandalina4s avatar
Begärs häktade. Vid det här laget har polisen mobil sms Snapchat Messenger meddelande och mastuppkopplingar.
Citat:
Två kvinnor i 20-årsåldern begärs häktade för människorov för 21-åriga Toves försvinnande i Vetlanda
https://www.tv4.se/artikel/udPeS3X8bHn4ltnV78Ywf/aennu-inga-spar-efter-foersvunna-tove-21
Senast redigerad av Pandalina4 2022-10-20 kl. 11:15.
Citera
2022-10-20, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Varning: Detta inlägg innehåller spekulationer.
Skrolla förbi om du inte vill läsa spekulationer
.

Det känns rent spontant inte så troligt. Om det nu är så att de båda misstänkta har misshandlat TT och dumpat henne i skogen så borde väl polisens förhörspersonal vid det här laget ha lyckats övertyga dem om att det bästa är att berätta var hon finns. På så vis behöver de "bara" bli dömda för människorov och misshandel istället för dråp/mord.

Det var för övrigt minusgrader i de djupa Smålandsskogarna inatt, så även om hon levde när de dumpade henne för över fyra dygn sedan så gör hon nog inte det nu.

Det var minusgrader även natten till igår onsdag och räddningstjänsten sa i princip att om man inte är rejält påklädd och befinner sig utomhus så klarar man sig inte särskilt länge.
Citera
2022-10-20, 10:54
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beckisman
Det är genomsökt både till fots och i vattnet med dykare samt draggning.

Ok tack för info. Började just kolla igenom fallet. Kändes som den första uppenbara platsen.
Citera
2022-10-20, 10:54
Medlem
Något rykte om vad bråket handlade om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här