2022-10-20, 10:55
Medlem
Nu blir de häktade.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=974027
Citera
2022-10-20, 10:55
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
En sak jag blir lite förvirrad av här är "mobilmast på höjderna ovanför Biltema" och "mast när ekenässjön" känns som två olika saker? Sjön ligger ju ganska lång bort, nästan 8 km från biltema. Hur stort område täcker dessa master?
Glöm masten vid Ekenässjön. Informationen kom från ett troll.
Citera
2022-10-20, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Varför har man riktat misstankarna mot dessa 2 tjejer? Bara för dom var ute samma kväll så är det väl inte givet? Säger inte emot, försöker bara tänka lite klart här. Varför skulle man vilja ha ihjäl sin polare? Sen att den ena misstänkta tjejen är addopterad från Afrika, ökar tyvärr mina misstankar om att hon är delaktig. Neger-gener och låg IQ går han i hand.

Dummaste bidraget på hela Flashback 2022. Du skriver som en dum traktor och anklagar andra för låg IQ. Försvinn.

On topic: Sällan jag läser om fall med uteslutande kvinnor involverade. Svartsjukedrama? De verkar vara ganska vanliga Svenssons. Ska bli spännande att följa.
Citera
2022-10-20, 10:59
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Glöm masten vid Ekenässjön. Informationen kom från ett troll.

Precis, det va det jag syftade på med min kommentar/fråga. Att det därför borde ändras i sammanfattningen.
Citera
Medlem
Häktningsförhandling inleds redan nu klockan 11, snabba takter.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Djävelberg vad många dammar det finns runt Vetlanda då, det är ju inte direkt bara en eller två pölar att söka igenom.

Är hon bragd om livet, så tror jag att MGM har bara dumpat henne på enklaste möjligaste plats, eventuellt direkt från en bil. Skeptisk till att de skulle ha burit henne långväga, grävt ner eller sådant.

Det svåra är tidsfönstret, om mobilen stängts av/slängts/förstörts 03:50, så är frågan var hon kan ha befunnit sig innan.
Citera
2022-10-20, 11:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Skulle nog inte förvåna ett dugg om de bägge kvinnliga GM som rövade bort den 21-åriga kvinnan har mördat den försvunna 21-åriga kvinnan och dumpat hennes kropp antingen i en sjö eller på en soptipp eller i ett skogsområde eller grävt ner kroppen. Polisen har draggat i kvarndammen utan resultat , och planerar polisen att dragga i de andra sjöarna i Vetlandaområdet?
och om man planerar att finkamma hela Vetlanda och kransorterna utanför Vetlanda i sökandet efter den försvunna 21-åriga kvinnan?
Jag skulle oxå lägga mina pengar på att hon är nergrävd nånstans. för riskabelt att dumpa i sjö om man inte har rejäla sänken/kättingar d.v.s
Citera
2022-10-20, 11:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Inte så märkligt. Någon kan ha sett T efter att hon talade med bartendern men har inte kontaktat media utan polisen som i sin tur inte meddelat media om detta. Tjejen som T letade efter kan vara en av de anhållna.
Eller en påhittad person som GM's kanske hävdade att hon var där och sen blev T överrumplad o mördad?
Citera
2022-10-20, 11:02
Moderator
OYs avatar
" Misstänkta begärs häktade. " är tillagt i rubrik.

Två kvinnor misstänkta för människorov begärs häktade.

/Mod
Citera
2022-10-20, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Djävelberg vad många dammar det finns runt Vetlanda då, det är ju inte direkt bara en eller två pölar att söka igenom.

Är hon bragd om livet, så tror jag att MGM har bara dumpat henne på enklaste möjligaste plats, eventuellt direkt från en bil. Skeptisk till att de skulle ha burit henne långväga, grävt ner eller sådant.

Det svåra är tidsfönstret, om mobilen stängts av/slängts/förstörts 03:50, så är frågan var hon kan ha befunnit sig innan.

Från häktningsframställan verkar det framgå som att människorovet ska ha skett 02.30 i söndags den 16 oktober.
Citera
2022-10-20, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Nu blir de häktade.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=974027

Kändes som ganska väntat. Hoppas verkligen form hittar flickan.
Citera
2022-10-20, 11:06
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag skulle oxå lägga mina pengar på att hon är nergrävd nånstans. för riskabelt att dumpa i sjö om man inte har rejäla sänken/kättingar d.v.s

Fast också mindre troligt när det gäller två unga tjejer som förmodligen varit berusade (eftersom dom befunnit sig på krogen innan)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in