2022-10-20, 10:36
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Att polisen ”tror” att hon kan vara vid liv. Kan det vara så att de misshandlat henne svårt och dumpat henne i skogen? Hon skulle alltså kunna leva fortfarande, men vara svårt skadad och frusen?

För annars får jag inte riktigt ihop det att de är anhållna men att hon fortfarande är försvunnen.

Det brukar vara utgångstesen om man inte har hittat något som tyder på att hon blivit dräpt.
Citera
2022-10-20, 10:37
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Nja, jag såg Föredadammen kallas för Föreda kvarndamm. Men Kvarndammen är lokalt en annan, mycket närmare där JJ bor. På kartan jag lade ut är det dammen som ligger mellan "JJ" och Hydro Arena. Jag har inte sett några uppgifter om man sökt i just Kvarndammen.

https://i.imgur.com/LowJCrE.png
Korrekt. Är det vid badplatsen mittemot fotbollsplanen du syftar på?
Citera
2022-10-20, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassanmebyssan
Samma ställe. Han borde ju ha något namn på personen hon letade efter.

Okej så hon bråkar med tjejerna, bråket pågår efter stängning enligt uppgifter (eller läste jag fel?) men ändå pratar hon med bartendern och letar efter en kompis? Kanske jag som är trög men förstår inte hur det går ihop.
De andra tjejerna måste iallafall lämnat stället efter bråket ?
Citera
2022-10-20, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Korrekt. Är det vid badplatsen mittemot fotbollsplanen du syftar på?

Ja, fast det är nog ingen som använder det som badplats numera.
Citera
2022-10-20, 10:42
Medlem
Kvinnorna begärs häktade enligt P4.
Citera
2022-10-20, 10:42
Medlem
hassanmebyssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Okej så hon bråkar med tjejerna, bråket pågår efter stängning enligt uppgifter (eller läste jag fel?) men ändå pratar hon med bartendern och letar efter en kompis? Kanske jag som är trög men förstår inte hur det går ihop.
Bartendern har berättat att Tove var på Nöjet och letade efter en vän som syntes på snapkartan. Uppgifter finns om tjafs med MH och JJ under tiden på stället och efter stängning.
Citera
2022-10-20, 10:43
Medlem
panzertaxs avatar
Väldigt annorlunda case överlag med två så unga misstänkta gärningsmän som dessutom är kvinnor. Det är annorlunda om det är någon afghansnubbe som har våldsverkandet i blodet, men dessa två ser ju inte ut att vara renodlade mördare. Ponera att det uppstått handgemäng i syfte för att skada och så har de råkat slå ihjäl Tove - hur bra tror vi att dessa två skulle vara på att röja bevis, få bort kropp, röja telefon osv?

Är de involverade så tror jag en av dem har varit mer ledande och den andre kommer att sjunga ut i förhör.

Har de dräpt henne tror jag inte de varit så duktiga på att dumpa kroppen direkt.
Citera
2022-10-20, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Nja, jag såg Föredadammen kallas för Föreda kvarndamm. Men Kvarndammen är lokalt en annan, mycket närmare där JJ bor. På kartan jag lade ut är det dammen som ligger mellan "JJ" och Hydro Arena. Jag har inte sett några uppgifter om man sökt i just Kvarndammen.

https://i.imgur.com/LowJCrE.png

Kvarndammen (mitt emot Hasses gatukök) är genomsökt både till fots och i vattnet med dykare och draggande igår på förmiddagen.
Citera
2022-10-20, 10:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Det finns motsatta uppgifter, någon/några menar att de tre tjejerna bråkade både inne på restaurangen och utanför. Någon/några menar att de inte sett något bråk inne på restaurangen.

Bartendern menar att T tog kontakt med honom och frågade om han sett hennes yngre vän där inne på restaurangen under kvällen, och bartendern uppfattade T som "orolig".
Citera
2022-10-20, 10:47
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det brukar vara utgångstesen om man inte har hittat något som tyder på att hon blivit dräpt.

Okej… tycker de oftare säger typ ”vi arbetar förutsättningslöst” eller ”hoppet om att finna henne vid liv är inte ute” etc.

Nu lät det som om de verkligen tror att hon är vid liv och det tycker jag låter helt osannolikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Att polisen ”tror” att hon kan vara vid liv. Kan det vara så att de misshandlat henne svårt och dumpat henne i skogen? Hon skulle alltså kunna leva fortfarande, men vara svårt skadad och frusen?

För annars får jag inte riktigt ihop det att de är anhållna men att hon fortfarande är försvunnen.

Varning: Detta inlägg innehåller spekulationer.
Skrolla förbi om du inte vill läsa spekulationer
.

Det känns rent spontant inte så troligt. Om det nu är så att de båda misstänkta har misshandlat TT och dumpat henne i skogen så borde väl polisens förhörspersonal vid det här laget ha lyckats övertyga dem om att det bästa är att berätta var hon finns. På så vis behöver de "bara" bli dömda för människorov och misshandel istället för dråp/mord.

Det var för övrigt minusgrader i de djupa Smålandsskogarna inatt, så även om hon levde när de dumpade henne för över fyra dygn sedan så gör hon nog inte det nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det finns motsatta uppgifter, någon/några menar att de tre tjejerna bråkade både inne på restaurangen och utanför. Någon/några menar att de inte sett något bråk inne på restaurangen.

Bartendern menar att T tog kontakt med honom och frågade om han sett hennes yngre vän där inne på restaurangen under kvällen, och bartendern uppfattade T som "orolig".

Aha okej. Tack för förklaringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in