2022-10-19, 09:07
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Vet inte om jag är en alldeles för kall människa men jag blev nästan provocerad över vad som orsakade att Elsa kände sig skör i veckans avsnitt av Billgren Wood.

- Hon är ensam en _hel vecka_ med Lynn och Nikita, och har aldrig haft sådant ansvar tidigare. Jag tycker att Pontus borde åka oftare så hon kan bli stärkt i att klara sig själv. Och tycker synd om Pontus att behöva höra (eftersom han klipper podden) hur ångestfyllt det varit för henne att behöva ta allt detta ansvar själv.

- Hennes pappa är sjuk och detta gör henne orolig att "något ska hända" eftersom deras relation är så bra just nu. Han var ju tillräckligt frisk att spela in TV-program med henne hela dagarna, så jag förstår inte?

Pappsen har gjort illa tummen!
Klart det är syndast om Elsa då.🥺
Citera
2022-10-19, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frysbox
Ja alltså, Elsa lever verkligen i sin bubbla. Pontus är borta i veckan och nu kan Elsa äntligen få tid med Lynn 😜 "Den här veckan ska bli urmysigt iallafall. Lynn och jag ska hänga och jag ska verkligen få tid med honom och njuta." Hon skrev även att hon har djur- och barnansvar denna vecka i ett annat inlägg. Tänker att som vuxen och förälder har man väl alltid ett ansvar. Jag borde verkligen sluta läsa bloggen. Blir bara irriterad 😅

Ja herregud! Hon har ju ett väldigt flexibelt jobb och flexibla ”arbetstider”. Kan ju säkerligen planera sina åtaganden väldigt väl så hon slipper ha frö mycket inbokat när hon är ensam. Det är väl gångavstånd till skola och arbete samt kan inte vara så väldigt betungande att ta hand om ett relativt stort barn, en hund och en katt i en vecka? Hon har ju knappast ens tider att passa i sitt arbete på daglig basis. Förstår verkligen inte problemet 🙃🙃
Citera
2022-10-19, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Pappsen har gjort illa tummen!
Klart det är syndast om Elsa då.🥺

Ja, såg det i bloggen nu. Hon sa iofs att han var sjuk? Konstig omskrivning för nyopererad, men det kanske var kombinationen av operation och t ex en förkylning som gjorde henne så orolig då.

Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Ja herregud! Hon har ju ett väldigt flexibelt jobb och flexibla ”arbetstider”. Kan ju säkerligen planera sina åtaganden väldigt väl så hon slipper ha frö mycket inbokat när hon är ensam. Det är väl gångavstånd till skola och arbete samt kan inte vara så väldigt betungande att ta hand om ett relativt stort barn, en hund och en katt i en vecka? Hon har ju knappast ens tider att passa i sitt arbete på daglig basis. Förstår verkligen inte problemet 🙃🙃

Från bloggen:
Citat:
Det var ju min ensamma vecka med barn och djur och det var rätt tufft, för en som är van att kunna vara lite mer spontan.

Så nu är det jobbigt för rutin- och vanemänniskan Elsa att hon inte kan vara spontan 😅 Blev ju iaf en vinlunch direkt när Pontus kommit hem iaf, spontant och härligt 😅
Citera
2022-10-19, 12:48
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Ja, såg det i bloggen nu. Hon sa iofs att han var sjuk? Konstig omskrivning för nyopererad, men det kanske var kombinationen av operation och t ex en förkylning som gjorde henne så orolig då.

Från bloggen:

Så nu är det jobbigt för rutin- och vanemänniskan Elsa att hon inte kan vara spontan 😅 Blev ju iaf en vinlunch direkt när Pontus kommit hem iaf, spontant och härligt 😅

Ah eller så har han haft typ en cellförändring på tummetotten eller nått.
Elsa verkar tro stenhårt att hon och de hennes är de enda som går igenom kriser i livet. Och hon verkar ha sjukt svårt att förstå att det är samma för ALLA. Det är det jag retar mig på så otroligt med hennes sköra inlägg och manér.

Haha ah hon vänder kappan lika fort som hon byter ut den.😅 Fy fan för att behöva va hennes post CaNcEr-psykolog. Hoppas den stackarn hade bra betalt tänkte jag på häromdagen när hon skrev om hur hon ringde ner vederbörande för att gråtskrika. Herregud vuxna människa.
Jag har oxå varit i extremt nära kontakt med cancer på olika sätt, och enligt min erfarenhet är de som har ett behov av att gråtskrika på andra vuxna för att de själva mår dåligt av olika cancerrelaterade orsaker verkar oftast inte va sådär jävla bra personer från början. Just sayin’.
Citera
2022-10-19, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehhm
hahahha kommentaren ovan!

usch det är ju näthat
Citera
2022-10-19, 17:19
Medlem
Är Bradford gravid? Väldigt mycket putmage på flera bilder i senaste inlägget
Citera
2022-10-19, 18:12
Medlem
Citat:
Är Bradford gravid? Väldigt mycket putmage på flera bilder i senaste inlägget
Bilderna i det inlägget är ju typ ett år gamla. Hon var nog bara post-gravid-rund om magen
Citera
2022-10-19, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristinmandarin
Bilderna i det inlägget är ju typ ett år gamla. Hon var nog bara post-gravid-rund om magen

Aha det visste jag inte.. men varför lägga upp så gamla bilder? Som då uppenbarligen lagts upp innan om de känns igen?
Citera
2022-10-19, 19:27
Medlem
Citat:
Aha det visste jag inte.. men varför lägga upp så gamla bilder? Som då uppenbarligen lagts upp innan om de känns igen?

Läste du inte innlägget? Hon skriver ju varfor
Citera
2022-10-20, 10:32
Medlem
Deras vardagsrum-makeover Sofia&Elsa lottade ut är klar :

https://www.soffadirekt.se/shop?funk=page&access_token=183dd54952eaabdcb63f56 d684f9dfa38b9dbde6&Mallfil=arbetsyta_startsida

Ett beige vardagsrum! 🤯

Jag hade nog inte ställt soffan så nära spisen, blir ju både varmt och brannfarligt..!
Nu verkar det ju som att hon som vann är förtjust i Billgren&Woods inredningsstil, så hon blev säkert nöjd.

Hadde ju varit kul att se något som inte från grunden var en vitmålad vacker sekelskiftevåning, men Sofia svarar i en kommentar om just det att kunden (Soffadirekt) var med och avgjorde vem som skulle vinna stylingen…
Citera
2022-10-20, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burrata
Läste du inte innlägget? Hon skriver ju varfor

Läste nog lite slarvigt..
Citera
2022-10-20, 20:02
Medlem
Nej men alltså… gå in och titta på Elsas story från frisören hon nyss lade upp.. Snääälla det är så pinsamt när hon ska posera lite ”naturligt” och filma i spegeln. Det ser ut som att hon har ticks och typ går på något.. Eller är det bara jag som tycker att det blir så pinsamt?!

+ dock för fin hårfärg!
- att Elsa och Sofia snart verkligen morphat ihop sig till samma person.. haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in