2022-10-19, 19:43
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Rapport just nu. ”KRIGSLAGAR” numera flyttar Ryssland folket från regioner för att Ukrainskt anfall väntas (Ryssland skyddar folk). Det är antagligen ”DEPORTERING” säger journalisten i inslaget medans bilder visar rätt välmående folk med rena kläder som står i kö till olika färdmedel. Det är ingen sanning som sprids i SVT.

Välkommen till ett krig år 2022. Om du inte har haft oturen att få en bomb rakt på din lägenhet, vilket 80-90% inte har, så ser du ut så. Du kan vara förhållandevis välvårdad. Medelklassmänniskor med mycket kläder i garderoben, micro och platt-TV.

Tror du att alla måste se ut som Anne Frank från 1944?
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ja. Och 18 nya HIMARS är på ingång från USA enligt beslut förra månaden, vilket är mer än en fördubbling av de tillgängliga i dag. Snart har Ukraina lika många som hela USMC.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Plus den ammo som visas i klippet från Jiren

Det kommer att skicka många ryssar till en bättre värld till gagn för alla
Satan vilken smäll, där var det inte roligt att vara, kan fan inte ha blivit något kvar av de stackars djävlar som blev beskjutna.

Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Hehe såg du videon från igår med den nya HIMARS-raketen? M30A1. Laddad med 180000 delar splitter som gör köttfärs av allt inom 100 meter från nedslagsplatsen.

https://mobile.twitter.com/tomaburque/status/1582448852543553536

"Here it is, boys and girls, the "Giant Shotgun" version of the #HIMARS rocket designed to shred "soft targets" with 180,000 pieces of tungsten shrapnel."

Hoppas att den används flitigt.

Vilken precision i bjärt kontrast med terrorbeskjutingen med det oprecisa Iranska skräpet som träffar civilbefolkningen.
Senast redigerad av Taggad 2022-10-19 kl. 19:45.
Citera
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Du menar att Zelensky är en clown för att han vill ha hjälp med vapen och utrustning?

Nej, uppenbarligen behövde du läsa mitt svar till dig selektivt för att kunna dra just den slutsatsen. Och då kommer vi ingen vart.

Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jag håller inte med

Det är helt OK med mig.

Men som sagt, det gör inte mig nödvändigtvis till en bättre människa än du. Vi är båda skitförbannade på Putins jävla beteende. Så mycket är jag säker på.
Citera
2022-10-19, 19:45
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Ja, det vore intressant med sammanställning över Sveriges bidrag till antalet döda och invalidiserade.
Det borde vara av intresse för Kristersson att veta om det gör någon nytta.

Inte lika intressant som att få veta hur många människor som totalt har dött helt i onödan p.g.a Putins beslut att invadera Ukraina.
Citera
2022-10-19, 19:46
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/

"Under sin första dag som statsminister talade M-ledaren Ulf Kristersson med Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj, rapporterar Sveriges radio.

De pratade bland annat om vilken hjälp Ukraina kan vänta sig från Sveriges i och med den nya regeringens tillträdande.

– Vi vill mera. Vi har mer att bidra med, säger Ulf Kristersson till SR."

Heja högerregeringen, nu kööör vi 🥳
Skicka allt vi har till Ukraina.
Kan tänka många bättre sett att använda våra skattepengar än att bidra till folkslakten i Ukraina.
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ukraina är tydligen viktigare för vår nye statsminister än det egna landet.
Att knäcka ryssäcklen är väl bland det viktigaste som finns för Sverige och hela Europa just nu. Så länge bunkerdvärgen skramlar och hotar med sin efterblivna armé så får vi ingen ro till annat.
Citera
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ukraina är tydligen viktigare för vår nye statsminister än det egna landet.

Varför det? Om han ägnade 10 minuter åt Ukraina och 10 timmar åt Sverige ... då är ju Sverige 60 ggr viktigare för Ulf? Trots att vi ännu inte har världskrig här.
Citera
2022-10-19, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Undrar hur många Ukrainare som kommer att dö som följd av det samtalet med svenska vapen i hand.

Menar du att rysspacket lägger ner sina vapen och åker hem om Sverige inte bistår med vapen?
Jag har inte sett sådana uppgifter från något håll faktiskt...
Citera
2022-10-19, 19:47
Medlem
raskenss avatar
Det verkar vara en hel del snack om att ryssarna kommer spränga en damm i Kherson när som sticker. Brända jordens taktik.

Viken förödelse kommer det att kunna skapa?

https://www.facebook.com/100001238047267/posts/pfbid02Z83mHd2o7ygJ6yoEZYLhTWYFBeqnWKSjRThTmQvTYSB XFXfTcHNDDNVne7cDmxBel/
Citera
2022-10-19, 19:48
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Nej, uppenbarligen behövde du läsa mitt svar till dig selektivt för att kunna dra just den slutsatsen. Och då kommer vi ingen vart.

Det är helt OK med mig.

Men som sagt, det gör inte mig nödvändigtvis till en bättre människa än du. Vi är båda skitförbannade på Putins jävla beteende. Så mycket är jag säker på.

Hahaha jo jag läste din långa novell till svar, och varför du tyckte Zelensky är en clown är för att han vill ha hjälp av väst med vapen. Det var ju det du skrev.

Dummaste försök till förklaring jag någonsin hört.
Citera
2022-10-19, 19:48
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Välkommen till ett krig år 2022. Om du inte har haft oturen att få en bomb rakt på din lägenhet, vilket 80-90% inte har, så ser du ut så. Du kan vara förhållandevis välvårdad. Medelklassmänniskor med mycket kläder i garderoben, micro och platt-TV.

Tror du att alla måste se ut som Anne Frank från 1944?

De folk som kommit i kläm när Ukrainarna ”fritaget” en by eller stad är allt sönderbombat och människor döda. Det känns mer som ukrainska armén är skyldiga till det.
Citera
2022-10-19, 19:49
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:

https://twitter.com/RadioGenova/status/1578464077340643328?cxt=HHwWgMDUyeOt6ucrAAAA

Och? Frågan är ju på vilket vis Zelensky är en clown sen Ryssen invaderade Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in