2022-10-18, 15:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det räcker med att du svarar på mina frågor. Läs dem igen och svara sedan.
Jag gjorde precis det!
Läste du inte mitt svar alls?

Jag tappade precis all respekt för dig.
Citera
2022-10-18, 17:48
Avslutad
Vilket jävla skämt. Så det ska gå och ångra sig i efterhand.

Gud vet hur många bitchar jag ångrat jag knullat. Faktum är att jag känner mig våldtagen.

Varför får inte jag massa skadestånd och de jävla hororna inlåsta??

Svensk swxuallagsstiftning är ett skämt byggt på godtyckliga åsikter och känslor.
Citera
2022-10-18, 18:18
Medlem
Här har du vår konversation. Det fetade berör frågorna jag vill ha svar på. Kan du vara så god att svara på dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ja? Det var ju det jag sa!
Det sitter över trehundra oskyldigt dömda män i fängelse idag för våldtäkter de inte begått bland annat pga den lagen.
Lagen är ensidig och fullkomligt godtycklig och där håller jag fullständigt med lagrådet.

Citat:
Sitter de i fängelse, så är de dömda och således med mycket stor sannolikhet skyldiga. I övrigt är det inte så många som dömts för brottet oaktsam våldtäkt. Sist jag kollade efter statistik så var det bara cirka 20 stycken.

Edit: kollade nu. 31 personer har dömts för oaktsam våldtäkt sedan lagen kom i bruk 2018. Alltså långt ifrån "över 300".

Citat:
Therese Juel och Advokat Hurtig har skrivit mycket om detta.

Citat:
Skrivit mycket om vad? Att det sitter över 300 personer i fängelse, som är oskyldigt dömda? Eller att 31 personer har dömts för oaktsam våldtäkt?

Citat:
Är ditt google trasigt?
Ska man verkligen behöva tvångsmata dig med information, som du sen ändå vägrar smälta?

Du har fått så mycket information att du inte kan missa att få rätt info.

Citat:
Det räcker med att du svarar på mina frågor. Läs dem igen och svara sedan.

Citat:
Jag gjorde precis det!
Läste du inte mitt svar alls?

Jag tappade precis all respekt för dig.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-10-18 kl. 18:20.
Citera
2022-10-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Vilket jävla skämt. Så det ska gå och ångra sig i efterhand.

Gud vet hur många bitchar jag ångrat jag knullat. Faktum är att jag känner mig våldtagen.

Varför får inte jag massa skadestånd och de jävla hororna inlåsta??

Svensk swxuallagsstiftning är ett skämt byggt på godtyckliga åsikter och känslor.

Att ångra sex är inte samma sak som att varit utsatt för våldtäkt.

Men om de kvinnor du har haft sex med, har gjort något mot din vilja och du har sagt "nej, jag vill inte, sluta!" eller något likvärdigt som borde fått dem att sluta, och de ändå har fortsatt så har de våldtagit dig.

Eller om du har haft sex med kvinnorna och de plötsligt under sexet tex. kör upp en stor dildo i analen på dig och spräcker din ringmuskel, utan att fråga om detta är ok och sedan sätter sig på dig och kissar i ditt ansikte mot din vilja. Och du är så pass i chock att du inte kan förmå dig till att ens försöka få bort åbäket, så kan de dömas för oaktsam våldtäkt, då de borde ha inhämtat samtycke till denna plötsliga vändning i ert sex.

Eller om du har somnat hos någon av kvinnorna och du vaknar av att hon kör in en stor dildo analt i dig mot din vilja och utan att ens har frågat dig om det. Då kan hon dömas för våldtäkt eller oaktsam våldtäkt.

Men att ångra sex, är inte samma sak som att ha varit utsatt för våldtäkt.
Sedan behövs det bevis också.

Så. Nej, du blev inte våldtagen bara för att du ångrade ert sex.
Citera
2022-10-19, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Hur utreds det nu innan lagen med våldtäkter?
Förhör och spår.
Samma sak nu, vem påstår att det är lätt att avgöra?

Förr var det lättare att avgöra. Det räckte med att kvinnan var lättklädd på fel plats så räknades det inte som våldtäkt.

Det vill vi väl inte ha tillbaka.

Nej inte enligt hur ipsi anser det ska fungera. Då ska mannen dömas om kvinnan i rätten säger att hon inte samtyckte under hela sexet även om hon har avgivit samtycke i början och sedan inte gjort något för att informera om att det har upphört.
Citera
2022-10-19, 08:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nej inte enligt hur ipsi anser det ska fungera. Då ska mannen dömas om kvinnan i rätten säger att hon inte samtyckte under hela sexet även om hon har avgivit samtycke i början och sedan inte gjort något för att informera om att det har upphört.
Men du är ju fullständigt vrickad.

När har jag pratat om någon vars samtycke har upphört? Hur upphörde det samtycket i så fall?

När har jag pratat om någon som inte berättade att samtycket har upphört? Varför berättade inte personen i så fall att samtycket hade upphört? Borde personen ha fattat att samtycker hade upphört?

När har jag pratat om att någon ska dömas?

Vilket fall har vi ens diskuterat där jag har kommit fram till att någon borde dömas?

Länka inlägget tack.

Är du helt jävla dum i huvudet?
Citera
2022-10-19, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men du är ju fullständigt vrickad.

När har jag pratat om någon vars samtycke har upphört? Hur upphörde det samtycket i så fall?

När har jag pratat om någon som inte berättade att samtycket har upphört? Varför berättade inte personen i så fall att samtycket hade upphört? Borde personen ha fattat att samtycker hade upphört?

När har jag pratat om att någon ska dömas?

Vilket fall har vi ens diskuterat där jag har kommit fram till att någon borde dömas?

Länka inlägget tack.

Är du helt jävla dum i huvudet?

Jag har gett exemplet till dig flera gånger stumpan och även om du alltid slingrar dig in i det längsta har du bekräftat det jag skrev.
Citera
2022-10-19, 08:32
Avslutad
Citat:
Jag har gett exemplet till dig flera gånger stumpan och även om du alltid slingrar dig in i det längsta har du bekräftat det jag skrev.
Vilket var exemplet?

Länka.
Citera
2022-10-19, 08:54
Medlem
Citat:
Vilket var exemplet?

Länka.

Admin rensade så bort det men du kan få en chans till även om jag vet att du kommer slingra dig och svara på något annat eller ställa en massa motfrågor för att slippa svara. Det är så du jobbar stumpan.

Exempel:
En kvinna ger samtycke till en man som strax därefter börjar knulla henne. Det blir lite lugnare fas utan knull och sedan mer knull. Kvinnan klagar inte och gör inget för att dra tillbaks sitt samtycke under hela denna period.

Mannen håller med om att han fick samtycke och att han började knulla henne samt att det därefter blev en lugnare fas utan knull och sedan mer knull.

Senare anmäler hon mannen och i rätten säger hon att hon gav samtycke i början men tappade lusten lite senare och ville inte knulla mer och samtyckte därför inte längre, även om hon inte sa det till killen.

Baserat på denna information till rätten, ska då mannen dömas för våldtäkt eller inte?
Citera
2022-10-19, 09:02
Avslutad
Citat:
Admin rensade så bort det men du kan få en chans till även om jag vet att du kommer slingra dig och svara på något annat eller ställa en massa motfrågor för att slippa svara. Det är så du jobbar stumpan.

Exempel:
En kvinna ger samtycke till en man som strax därefter börjar knulla henne. Det blir lite lugnare fas utan knull och sedan mer knull. Kvinnan klagar inte och gör inget för att dra tillbaks sitt samtycke under hela denna period.

Mannen håller med om att han fick samtycke och att han började knulla henne samt att det därefter blev en lugnare fas utan knull och sedan mer knull.

Senare anmäler hon mannen och i rätten säger hon att hon gav samtycke i början men tappade lusten lite senare och ville inte knulla mer och samtyckte därför inte längre, även om hon inte sa det till killen.

Baserat på denna information till rätten, ska då mannen dömas för våldtäkt eller inte?
Hon drog ju aldrig tillbaka samtycket din jävla idiot så allt har gått helt lagligt till i ditt exempel. Ditt jävla superpucko.

Och vilket var exemplet där jag kom fram till att någon borde dömas?
Senast redigerad av Ipsi 2022-10-19 kl. 09:10.
Citera
2022-10-19, 09:17
Medlem
Citat:
Hon drog ju aldrig tillbaka samtycket din jävla idiot så allt har gått helt lagligt till i ditt exempel. Ditt jävla superpucko.

Och vilket var exemplet där jag kom fram till att någon borde dömas?

Jaha så du har ändrat dig, tidigare sa du att rätten skulle döma efter det som kvinnan sa i rätten, nämligen att hon inte ville under hela sexet och därför inte samtyckte under hela sexet, då det är mannens skyldighet att försäkra sig om att hon vill hela tiden.

Du är inte vidare konsekvent stumpan.
Citera
2022-10-19, 09:26
Avslutad
Citat:
Jaha så du har ändrat dig, tidigare sa du att rätten skulle döma efter det som kvinnan sa i rätten, nämligen att hon inte ville under hela sexet och därför inte samtyckte under hela sexet, då det är mannens skyldighet att försäkra sig om att hon vill hela tiden.

Du är inte vidare konsekvent stumpan.
Det är ju du du din jävla flane som har påstått att man måste uttrycka sitt samtycke under hela akten för att det har du läst hos polisen och på Lawline!

Jag sa att det måste man inte alls, man får gärna ligga där passiv och hålla käften om man vill och låta den andra göra allt jobb.

Du är ju fan rubbad på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in