2022-10-18, 19:10
Medlem
Jango-fetts avatar
Vilken tönt
Citera
2022-10-18, 19:22
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunshun
Jag måste duscha för att få andrum! Jag är helt ok, inte jättesnygg.. Ofta osminkad hemma med han.
Det bästa vore om du sade till honom. Han verkar väldigt speciell som inte förstår när det räcker eller att andra tycker att det blir jobbigt efter ett tag.
Citera
2022-10-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXoyKillSs
Inget som botar autism, men som lär göra grabben mer aggressiv och lättirriterad. Då får TS det hon vill ha.

Kjamkjam

Aha så du går på tjack

Är det inte bättre att han kollar testot och antingen får TRT eller börjar "kjamas" med lite fria vikter, tjack lär inte göra han mindre intensiv...

Kan nog vara så enkelt att han haft en tidigare relation där båda var, sådär och därför inte förstår att det inte kanske är normen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Du är ihop med en simplord, vänj dig eller skaffa en riktig karl.

TS måste ta på sig byxorna i förhållandet, grow a pair, och visa simplorden hur man beter sig..

Stör det dig TS (förståeligt) så prata med pojkvaskern. Borde inte vara svårt att få lite space. Nu har jag inte något emot relativt klängiga brudar men, bebis-språk skulle jag aldrig tolerera.

Att det gått så långt att TS låser in sig på dass och suger på cancerpinnar bara för att få vara ifred känns inte rimligt. Dock lite märkligt att välja detta istället för att kommunicera, dock är det väl mer förståeligt att TS beter sig som en kärring än att hennes grabb gör det...

Men föredrar du passiv aggressiva metoder kan du alltid börja behandla han som en brud, byt ut hans underkläder mot trosor, fråga om hans BH-storlek eller bara berätta för honom att du är redo att stötta henne när hon bestämmer sig för att skära av kuken och komma ut som transkvinna...
Citera
2022-10-18, 19:50
Medlem
Förklara vänligt men bestämt att du vill vara tillsammans med en vuxen mogen man, inte en bebis.

Vad gäller kramarna så bör du ta upp det också och säga att du gärna också kramas, men att det måste begränsas lite. Välj ut några tillfällen när det funkar för dig att kramas och några när det inte funkar och ta dessa som exempel.

Att man anpassar sig till varandra i ett förhållande är en förutsättning för att det ska fungera. Det innebär att även din pojkvän behöver anpassa sig till dig och inte förvänta sig att du ska finnas tillgänglig för hans bebisbeteende närhelst han vill.

Om ni inte kan prata om detta utan att det blir dålig stämning. Då saknas förutsättningarna för ett långsiktigt förhållande.
Citera
2022-10-18, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Svår sits. Någon har väl tutat i honom att han ska vara gullig och gosig, visa känslor och så (dvs att han inte ska vara toxiskt maskulin och patrialkal).

Om du säger nej (verbalt eller med kroppsspråk) så kommer det att trigga en slags avvinsningsmekanism. Han kommer att känna sig avvisad och han kommer att försöka visa sin kärlek ännu mer, dvs ännu mer "kjam".

Så risken är att det hela blir en "grej" och att det blir en "tävling" mellan er, han får poäng för att kjamas och du en poäng för att ducka kjamen. Och det hela kommer bara att eskalera.

Tipset är att du hjälper honom att bekräfta dig på ett annat sätt genom att föregå med gott exempel. Dvs, bekräfta honom och gör honom trygg med dig.

Om du ska säga nej till "kjam", så måste du säga att du älskar honom fast ni inte "kjamas". Var bara tydlig med att du inte avvisar honom, tex stoppa kjamen och ge honom en puss istället etc.

Risken är ju att det blir "pussinussi" istället, men du har ju iaf försökt då och får ta dig en tankeställare till.

Om jag säger nej till "kjamiz" så kommer han bli jätte besviken..

Mitt största misstag var att göra samma sak tillbaka. Under 24 h var vi båda intensivt igång med "kjamiz", ca 1 gång var 5e minut. Även på natten, fast då bara när nån av oss var vakna. Jag väckte han med en rejäl "kjamiizz" (ren ilska, jag hade fått nog) men han blev bara glad! Så nu kan han väcka mig under natten med den fruktansvärda bebisrösten och jag får inte sova ordentligt..
Citera
2022-10-18, 19:52
Medlem
Du får antingen göra slut eller acceptera att du är ihop med en barnslig mes. Pojk/flickvännens beteende är inget du ändrar på bara för att du säger ifrån. Är man en mes vid den åldern så är man det resten av livet. Försent att bli en man nu.
Citera
2022-10-18, 19:59
Medlem
Citat:
Om jag säger nej till "kjamiz" så kommer han bli jätte besviken..

Mitt största misstag var att göra samma sak tillbaka. Under 24 h var vi båda intensivt igång med "kjamiz", ca 1 gång var 5e minut. Även på natten, fast då bara när nån av oss var vakna. Jag väckte han med en rejäl "kjamiizz" (ren ilska, jag hade fått nog) men han blev bara glad! Så nu kan han väcka mig under natten med den fruktansvärda bebisrösten och jag får inte sova ordentligt..

Jepp. Men du måste försöka reda ut det med honom även om han blir besviken.

Förstår att han tycker att det är "er speciella grej".
Citera
2022-10-18, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Förklara vänligt men bestämt att du vill vara tillsammans med en vuxen mogen man, inte en bebis.

Vad gäller kramarna så bör du ta upp det också och säga att du gärna också kramas, men att det måste begränsas lite. Välj ut några tillfällen när det funkar för dig att kramas och några när det inte funkar och ta dessa som exempel.

Att man anpassar sig till varandra i ett förhållande är en förutsättning för att det ska fungera. Det innebär att även din pojkvän behöver anpassa sig till dig och inte förvänta sig att du ska finnas tillgänglig för hans bebisbeteende närhelst han vill.

Om ni inte kan prata om detta utan att det blir dålig stämning. Då saknas förutsättningarna för ett långsiktigt förhållande.

Det ligger något i det..

Jag har nu sagt till honom att jag fått Covid så att han ska hålla sig borta. Målade ett positivt Covid test och han tror på det och har inte fått några "kjamar" nu de senaste halvtimmen typ.

Men jag kan inte låtsas ha Covid hur länge som helst!
Citera
2022-10-18, 20:10
Medlem
Citat:
Det ligger något i det..

Jag har nu sagt till honom att jag fått Covid så att han ska hålla sig borta. Målade ett positivt Covid test och han tror på det och har inte fått några "kjamar" nu de senaste halvtimmen typ.

Men jag kan inte låtsas ha Covid hur länge som helst!

Och du kan verkligen inte bygga ett förhållande på lögner för att slippa "kjamaz" med din pojkvän.
Men jag får intrycket att han inte bara är din pojkvän, utan att ni är sambos
Citera
2022-10-18, 20:17
Medlem
Bonnatorps avatar
Är du min fru?
Säger visserligen aldrig de orden, men jag har ett oerhört gosbehov.

Kan inte ens vuxen man bara få mysa och släppa på att vara så hård att han gnager benmjöl mellan tänderna som växtnäring till dina blommor?
Citera
2022-10-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Och du kan verkligen inte bygga ett förhållande på lögner för att slippa "kjamaz" med din pojkvän.
Men jag får intrycket att han inte bara är din pojkvän, utan att ni är sambos

Vi är inte sambos men han besöker mig då vi bor i olika städer.

Jag vet att det är fel att ljuga men det bästa vore att jag kunde låtas ha någon slags sjukdom som gör att han inte kan "kjama". Kan man kanske vara långtidssjuk med covid? Allt för att inte såra honom och fortsätta vara ihop fast med väldigt väldigt få "kjamiz".
Citera
2022-10-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Är du min fru?
Säger visserligen aldrig de orden, men jag har ett oerhört gosbehov.

Kan inte ens vuxen man bara få mysa och släppa på att vara så hård att han gnager benmjöl mellan tänderna som växtnäring till dina blommor?

Om du "kjamar" din fru så som min pojkvän "kjamar" så sluta direkt. Låt henne få andas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in