2022-10-18, 18:58
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det är fullständigt ointressant. Jag röstar på politik, inte idioter. Med ditt sätt att resonera skulle flertalet riksdagspartier straffa ut sig på grund av personer med tvivelaktigt agerande i bagaget kopplade till dem. Men du har förstås inget att komma med i sak.

Är inte hela partiet SD fylld med just...Idioter?

Jag vet inte under vilken sten du har bott senaste 15 åren. Men det har väl framgått tydligt att flera inom SD har, eller har haft nära kopplingar till Nazistiska Grupperingar.
Citera
2022-10-18, 19:05
Avstängd
Alltså jag undrar...

Hur faan på ren svenska har den tidigare regeringen samt vänstermedia mage att kritisera nya regeringen när man bevisligen vet hur katastrofalt de kört landet i botten ??
Patetiskt är det enda ord jag kan summera det med..
Citera
2022-10-18, 19:11
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Alltså jag undrar...

Hur faan på ren svenska har den tidigare regeringen samt vänstermedia mage att kritisera nya regeringen när man bevisligen vet hur katastrofalt de kört landet i botten ??
Patetiskt är det enda ord jag kan summera det med..
Du menar väl inte att de skulle ha självkritik?
Jag gillade statsministerns radioreklam för nån månad sen där han tydligt klargjorde att han vill ha ett mer blågult Sverige. Förutsatt att det blir lite action.
Citera
2022-10-18, 19:11
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan

Jag vet inte under vilken sten du har bott senaste 15 åren. Men det har väl framgått tydligt att flera inom SD har, eller har haft nära kopplingar till Nazistiska Grupperingar.

Är du svagbegåvad? Jag tycker det är en relevant fråga, både sett till dina kriterier för att rösta på ett parti eller inte samt din oförmåga att ta in vad jag skriver och frågar. Är det alltså dina kriterier för vilket parti du röstar på? Vilka som företrädde dem för tjugofem år sedan?

Varför skriver du nazistiska grupperingar med stor bokstav förresten?
Citera
2022-10-18, 19:25
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Är du svagbegåvad? Jag tycker det är en relevant fråga, både sett till dina kriterier för att rösta på ett parti eller inte samt din oförmåga att ta in vad jag skriver och frågar. Är det alltså dina kriterier för vilket parti du röstar på? Vilka som företrädde dem för tjugofem år sedan?

Varför skriver du nazistiska grupperingar med stor bokstav förresten?

25 år sedan?
Det dyker upp Nazistiska toner då och från diverse SD politiker.

Jag väljer att inte rösta på ett parti som har tydliga kopplingar till Nazister.

Med tanke på att du reagerade på de stora bokstäverna, så lyckades markeringen
Citera
2022-10-18, 19:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan

Om vi istället för ditt svammel skulle fokusera lite på politiken de för..???

Är det inte liiite märkligt att även ditt parti "mjuknat" och kopierat deras politik??
Citera
2022-10-18, 19:51
Medlem
Vi har fått en luring till statsminister. Fanns det inte någon annan att välja?
https://www.youtube.com/watch?v=4EQ0EVlH1u4
Citera
2022-10-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Tror du missar något grundläggande med ditt resonemang. Sverige är ansvarigt för att ta hand om svenska medborgare oavsett om de är laglydiga eller inte. Man kan inte utvisa sina medborgare till något annat land de helt saknar anknytning till. Finns liksom inget land som tar emot ett annat lands medborgare. Om inte den utvisade har dubbelt medborgarskap alltså. Vilket inte Strömmer kan antas ha.

Sverige är däremot INTE ansvarigt för alla medborgare i ALLA länder på detta jordklot. Inget land anser sig ha en skyldighet att lösa hela jordens problem. Därmed kan Sverige utvisa personer som vi inte har ansvar för. Helt naturligt och precis samma tankesätt finns i alla andra länder.

Vi (Sverige) kan utvisa hur mycket vi vill, det hjälper inte om mottagarlandet inte vill ta emot sin medborgare, vilket de troligen inte vill om hen är kriminell. Detta har väl varit uppe otaliga gånger. Så den lagen lär inte få mycket effekt.
Citera
2022-10-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Undrar vad Åkezzon har för vandel som är så svartmuskig? 10 % av svenska folket har alls inte den biologiske far som dom tror.

Nu handlade väl vandel om beteende och inte härkomst? Men den lagen skulle ju bara drabba de med annan härkomst vad det verkade.

”vandel” är ett helt nytt ord för mig men verkar vara ett gammalt sådant. Kanske hamnar bland årets inneord, vem vet? Konstigt lagförslag som inte lär fungera ändå i praktiken. Länder som får tillbaka utvisade brukar väl inte vara så sugna på att ta emot dem oavsett. Definitivt inte kriminella om personerna nu skulle vara det.
Senast redigerad av Grantoppen2 2022-10-18 kl. 20:00.
Citera
2022-10-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Vi (Sverige) kan utvisa hur mycket vi vill, det hjälper inte om mottagarlandet inte vill ta emot sin medborgare, vilket de troligen inte vill om hen är kriminell. Detta har väl varit uppe otaliga gånger. Så den lagen lär inte få mycket effekt.

Jodå, länder tar visst emot sina kriminella medborgare. Det har de en absolut skyldighet att göra. Problemet som ofta inträffar är att den som ska utvisas har oklar identitet (samt ljuger för att försvåra utredning om vart hen hör hemma) och saknar pass/ id-handling. Då blir det problem eftersom "hemlandet" inte godtar att personen är medborgare i landet.
Citera
2022-10-18, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Jodå, länder tar visst emot sina kriminella medborgare. Det har de en absolut skyldighet att göra. Problemet som ofta inträffar är att den som ska utvisas har oklar identitet (samt ljuger för att försvåra utredning om vart hen hör hemma) och saknar pass/ id-handling. Då blir det problem eftersom "hemlandet" inte godtar att personen är medborgare i landet.
Sånt går att lösa. Det är bara att man får ta höjd för att det ska utredas genom att odla goda diplomatiska kontakter, samt vara beredd att erbjuda något tillbaka. Med små medel skulle vi lätt kunna lämna medborgare tillbaka till de flesta länder. Men vi måste vilja, och det gör vi genom att genomlysa de individer som jobbar i denna kedja av nödvändiga åtgärder, och ser till att ställa krav på deras agerande och deras resultat.
Citera
2022-10-18, 20:49
Medlem
Larasofts avatar
Det är ett kompetent gäng ministrar, i flertalet fall, som utsetts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in