Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Market
Vad är det för sossar som köper Ericsson. Kan ge mig fan på att du har Telia också.
Japp Telia tycker jag är en perfekt hamn att parkera i istället för att ha pengar i depån som inte gör någon nytta alls.
Sen kan jag glädja dig med ett procentuellt stort innehav i Swedbank också. Brukar ta rygg på min stora idol Göran.
Allt ligger dessutom på grönt för stunden.
Så även Ericsson.
Nu till dilemmat.
Tre alternativ:
Hämta hem en liten vinst för den del ericsson som bottenfiskades för 66.10 och behålla resten. (vilket var ursprungsplanen)
Sälja av hela innehavet av Ericsson som just nu ligger någon halv procent plus.
Behålla hela innehavet över rapporten.
Min erfarenhet är att ericssons rapporter oftare utlöser förhållandevis stora kursrörelser än tas emot med en gäspning.
Men min känsla är också att dom stora kursrörelserna oftare är negativa än possitiva.
Många brukar säga: "ericsson ska man aldrig äga över rapporterna"
Vet du något om börsen och ericsson?
Den korta trenden verkar ju övergripande vara possitiv så väl för börsen som helhet som för ericsson.
Min tanke är att marknaden kommer vara mer förlåtande och välvilligt inställd till ericssons rapport i börsklimatet som råder i detta nu och att det psykologiskt inte är fullt lika enkelt att utlösa samma bottenlösa ras som för bara några veckor sedan utan att man snare tvärtom har en vilja att tolka rapporten possitivt och handla upp aktien.
Vad tror du om rådande trend på börsen i stort, i det korta perspektivet, hur länge till håller den i sig?
Vad tror du om ericssons möjligheter att infria eller överträffa förväntningarna?