2022-10-18, 11:27
Medlem
trång förhud/förhudsopeartion som vuxen

Har länge lidit av trång förhud, det gör ont när jag har sex och jag har väldigt svårt att få utlösning. Har varit till läkare och testat lite olika alternativ för att komma till rätta med detta men ingenting fungerar. Så därför har jag och min läkare kommit fram till att det är bäst att operera bort förhuden (omskärelse). Har dock googlat och läst en del och kommit fram till att det kanske inte är så bra trotts allt. Så min tanke är att jag ställer frågan är där man har chansen att vara anonym.

Är det någon som har erfarnhet av detta och isåfall vad blev utfallet? Seriösa svar mottages.
Citera
2022-10-18, 11:36
Avslutad
Du behöver kanske inte bli omskuren. Oftast kan man åtgärda det utan att ta bort hela förhuden.

Det är ett enkelt rutin-ingrepp i urologin, risken att det skulle gå åt helvete är minimal.
Citera
2022-10-18, 11:51
Medlem
oväns avatar
Daglig användning av https://ccshudvard.se/produkt/ccs-vardande-handkram/ funkade för mig på bara några månader.
Tvätta rent innan sex med andra.
Citera
2022-10-18, 13:59
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Har länge lidit av trång förhud, det gör ont när jag har sex och jag har väldigt svårt att få utlösning. Har varit till läkare och testat lite olika alternativ för att komma till rätta med detta men ingenting fungerar. Så därför har jag och min läkare kommit fram till att det är bäst att operera bort förhuden (omskärelse). Har dock googlat och läst en del och kommit fram till att det kanske inte är så bra trotts allt. Så min tanke är att jag ställer frågan är där man har chansen att vara anonym.

Är det någon som har erfarnhet av detta och isåfall vad blev utfallet? Seriösa svar mottages.

Ett solklart fall tycker jag, att du ska låta dig bli omskuren. Så blir allt mycket bättre för dig. Du har ju redan försökt det mesta. Dermovat antar jag att du har testat. Är själv inne på min åttonde vecka efter operationen. Se mina erfarenheter på föregående sida.
Citera
2022-10-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Ett solklart fall tycker jag, att du ska låta dig bli omskuren. Så blir allt mycket bättre för dig. Du har ju redan försökt det mesta. Dermovat antar jag att du har testat. Är själv inne på min åttonde vecka efter operationen. Se mina erfarenheter på föregående sida.

Precis! Jag har testat två olika kortison-krämer med töjning som satan när huden börjar mjukna upp. Men så fort som jag slutar med dessa krämer går det tillbaka.

Grymt med många svar i tråden! Jag har tidigare haft svårt att få utlösning (vet inte om det beror på förhuden eller inte? kanske?) så min fråga är hur sexlivet blir efter att man gjort ingreppet? Har opererat andra ställen på kroppen och just över det operationsområdet blir man ju lite "avdomnad"? Sedan undrar jag vart man lägger ärret och hur pass synligt det blir?
Citera
2022-10-20, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Precis! Jag har testat två olika kortison-krämer med töjning som satan när huden börjar mjukna upp. Men så fort som jag slutar med dessa krämer går det tillbaka.

Grymt med många svar i tråden! Jag har tidigare haft svårt att få utlösning (vet inte om det beror på förhuden eller inte? kanske?) så min fråga är hur sexlivet blir efter att man gjort ingreppet? Har opererat andra ställen på kroppen och just över det operationsområdet blir man ju lite "avdomnad"? Sedan undrar jag vart man lägger ärret och hur pass synligt det blir?

Ett år sen för mig. Inte märkt av nedsatt känsel men lite utökad uthållighet . Sex känns som innan, men onani är lättast med glidmedel ifall man vill stimulera ollonet och komma snabbare. En konstig grej är att orgasmer känns intensivare på något sätt, vet inte varför.

Ärrlinjens placering varierar beroende på stil. Vissa föredrar att ha den längre upp på skaftet och bevara mycket av den inre förhuden medan andra föredrar att ha det precis under ollonkanten. Jag personligen valde att ha den precis under ollonet. Bäst är att ha en dialog med läkaren om hur man vill ha det samt att läsa på.
Citera
2022-10-23, 02:18
Medlem
Gjorde en full omskärelse i Fredags och jag tycker det ser bra ut såhär långt, men hur fan är det tänkt att jag ska sova??

Fått totalt kanske 5 timmars sömn sedan operationen som bestått utav att vakna varje timma med stånd, blod och vidrig smärta

Ibuprofen hjälper inte mot denna intensiva smärta.

Går det att förebygga nattstånd? Alla sömntips efter omskärelse tas emot med tacksamhet.
Senast redigerad av Stigbertil 2022-10-23 kl. 02:21.
Citera
2022-10-23, 08:33
Medlem
Moldaviens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigbertil
Gjorde en full omskärelse i Fredags och jag tycker det ser bra ut såhär långt, men hur fan är det tänkt att jag ska sova??

Fått totalt kanske 5 timmars sömn sedan operationen som bestått utav att vakna varje timma med stånd, blod och vidrig smärta

Går det att förebygga nattstånd? Alla sömntips efter omskärelse tas emot med tacksamhet.

Hej,

Så jobbigt är det för många. Det brukar släppa efter ca. en vecka. Pröva att krypa ihop i fosterställning när du får stånd, så blir du i alla fall av med det snabbare. Tänk också på alla fördelarna du kommer åtnjuta när det har läkt, så känns det bättre.

Vänligen,
Moldavien
Citera
2022-10-23, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moldavien
Hej,

Så jobbigt är det för många. Det brukar släppa efter ca. en vecka. Pröva att krypa ihop i fosterställning när du får stånd, så blir du i alla fall av med det snabbare. Tänk också på alla fördelarna du kommer åtnjuta när det har läkt, så känns det bättre.

Vänligen,
Moldavien

TACK! Ska försöka tänka på det inatt, fick några (mjuka) timmars sömn imorse så mår bättre nu än när jag skrev.

Du ska ha ett stort tack för att du är aktiv och svarar här i tråden, det är riktigt värdefullt
Citera
2022-10-23, 19:15
Medlem
HBOs avatar
Hej!
Finns det några vettiga privata aktörer i Sverige som är bra? Och hur snabbt kan man räkna med att göra en operation genom privat sektor?
Senast redigerad av HBO 2022-10-23 kl. 19:33.
Citera
2022-10-24, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigbertil

Undvik att dricka mycket vätska på kvällen, en del av de nattliga erektionerna är "kiss-stånd" och mycket vätska i blåsan gör att det blir fler erektioner.

Fosterställning hjälper en del för att förebygga obehag.

Att resa sig upp och promenera lite brukar få igång blodcirkulationen och göra att erektionen avtar snabbare.

Längtar inte tillbaka till de där dagarna, tiden gick så långsamt.
Citera
2022-10-24, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fringue
Undvik att dricka mycket vätska på kvällen, en del av de nattliga erektionerna är "kiss-stånd" och mycket vätska i blåsan gör att det blir fler erektioner.

Fosterställning hjälper en del för att förebygga obehag.

Att resa sig upp och promenera lite brukar få igång blodcirkulationen och göra att erektionen avtar snabbare.

Längtar inte tillbaka till de där dagarna, tiden gick så långsamt.

Tack! Det där med att inte dricka på kvällen gjorde susen, fick en lugn natt

Men nu har jag istället nån jävla vit fläck "under" ollonet. Suck.. Ska ringa kliniken senare om det inte går att försiktigt skrapa bort med en bomullstuss...

Får jag kukinfektion så hoppar jag från något högt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in