Citat:
Ursprungligen postat av
TonyBergman
Jo, när Anders Lindberg landat lite efter förlusten har han ju ägnat varje vaken minut åt att skriva skit om antingen Kristersson eller SD. Skulle inte kalla de granskande men man ska nog räkna med att alla misstag oavsett storlek kommer ha gigantiska rubriker.
Men just på journalistisk tror jag de flesta tröttnar på krigsrubrikerna. De funkade bra 2014 för att få till DÖ. Sedan var de precis det funka för JÖKen.
Folket är rätt trötta på det och det märks nu när högern faktiskt vann (jag hoppades men trodde på förlust) .
Dom kommer granska stenhårt men i slutändan är det klicken som ska in. När folk inte klickar på trettiosjundetusenniohundratjugoandra artikeln om att facistJimmie håller i kopplet på Ulf tror jag t.om aftonbladet kommer tona ner det till mer saklig nivå.
Pendeln har börjat svängt..
Regeringen kommer få det mycket tufft.
Men det är ett betydligt starkare och mer kompetent lag än vi haft på många år.
Jag hoppas Johan kan ha koll på sina ledamöter.
Just nu verkar tiggeriförbudet triggat många och om det är det enda borde de kunna förhandlats bort. L får en seger över SD som kanske mest är symbolisk då det är ett litet problem idag. Men får dom då kanske vind under vingarna kan dom börja ifrågasätta viktiga saker...
Tror extra vals vapnet kommer vara Ulfs starkaste medel mot L om de börjar käbblas för mycket.
Alla vettiga bör ju egentligen vara överens om att tiggeri inte är ett värdigt eller konstruktivt sätt att leva. Likaså bör man vara överens om att EU-länder, såsom t ex Rumänien och Bulgarien, ska ta hand om sina egna medborgare. Tiggeri är inget önskvärt inslag i samhället. Tycker man det är man sadist.
För att snabbt komma till resultat i denna del, medan frågan om nationellt förbud diskuteras och utreds, tycker jag man skulle kunna hitta en kompromisslösning som hela den nya regeringen kan enas om. Varför inte införa den modell vår tidigare justitieminister Tomas Bodström föreslog?
https://www.expressen.se/nyheter/bodstrom-tiggare-ska-ansoka-om-tillstand/ Citat från artikeln:
"
Bodström föreslår en tillståndsbaserad verksamhet som övervakas av länsstyrelsen, där vissa platser och tider upplåts för tiggande.
– Det är väldigt enkelt. Om du vill tigga får du gå till länsstyrelsen, skicka in ett papper som säger ”jag vill tigga” och så finns det vissa gator och vissa tider som man får ansöka om."
[/i]
Då har man "frihet att tigga" men också "regler att följa". Och medborgare som ska åka kollektivt eller handla mat slipper utsättas för tiggeri då de tillåtna platserna inte ligger vid dessa ställen. Vore en rimlig lösning alla kan enas om snabbt och enkelt.