Citat:
Haha, jag ser att många nappade på min kommentar om journalister. När alliansen ledde Sverige var de ju snabba på att syna dem. Och Trump var de ju helt galna i, har knappt släppt honom än. Så ja, de kommer garanterat granska denna regering noggrant, i synnerhet när den stöds av SD.
Men som sagt var tror jag regeringen kan få det tufft även rent politiskt. Det världspolitiska läget är som bekant väldigt osäkert. Dessutom tänker jag att det nog finns ledamöter i L som kanske kommer "sammvetsrösta" som det så fint kallas, d.v.s. rösta emot regeringen när de lägger fram de frågor SD förhandlat fram. Detta skulle kunna leda till att SD surnar till och fäller regeringen. Men vi får väl se.
Men som sagt var tror jag regeringen kan få det tufft även rent politiskt. Det världspolitiska läget är som bekant väldigt osäkert. Dessutom tänker jag att det nog finns ledamöter i L som kanske kommer "sammvetsrösta" som det så fint kallas, d.v.s. rösta emot regeringen när de lägger fram de frågor SD förhandlat fram. Detta skulle kunna leda till att SD surnar till och fäller regeringen. Men vi får väl se.
Jo, när Anders Lindberg landat lite efter förlusten har han ju ägnat varje vaken minut åt att skriva skit om antingen Kristersson eller SD. Skulle inte kalla de granskande men man ska nog räkna med att alla misstag oavsett storlek kommer ha gigantiska rubriker.
Men just på journalistisk tror jag de flesta tröttnar på krigsrubrikerna. De funkade bra 2014 för att få till DÖ. Sedan var de precis det funka för JÖKen.
Folket är rätt trötta på det och det märks nu när högern faktiskt vann (jag hoppades men trodde på förlust) .
Dom kommer granska stenhårt men i slutändan är det klicken som ska in. När folk inte klickar på trettiosjundetusenniohundratjugoandra artikeln om att facistJimmie håller i kopplet på Ulf tror jag t.om aftonbladet kommer tona ner det till mer saklig nivå.
Pendeln har börjat svängt..
Regeringen kommer få det mycket tufft.
Men det är ett betydligt starkare och mer kompetent lag än vi haft på många år.
Jag hoppas Johan kan ha koll på sina ledamöter.
Just nu verkar tiggeriförbudet triggat många och om det är det enda borde de kunna förhandlats bort. L får en seger över SD som kanske mest är symbolisk då det är ett litet problem idag. Men får dom då kanske vind under vingarna kan dom börja ifrågasätta viktiga saker...
Tror extra vals vapnet kommer vara Ulfs starkaste medel mot L om de börjar käbblas för mycket.