2022-10-17, 13:54
Avslutad
Fyfan va gött!! Hade helst sett SD i regeringen, men de fick ju igenom en hel del av sin politik trots allt. Hade gärna sett noll invandring + betydande återvandring i Tidöavtalet, men man kan inte få allt. Äntligen kan Sverige komma på rätt köl igen.
Citera
2022-10-17, 13:56
Medlem
Äntligen kan vi känna lite hopp om framtiden.
Det kom nästan några tårar av lättnad och glädje när jag såg pressträffen med M, SD, KD och L före helgen och när jag läste igenom Tidöavtalet.
Grattis Sverige! ❤️🇸🇪
Citera
2022-10-17, 13:57
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrkaffekopp
Då var det inne med invandring, det är det inte nu.

Ja precis, nu finns chansen att faktiskt minska ner eftersom regeringen inte är beroende av att hålla MP och VPK glada. L är ett möjligt problem men förstår säkert också att de kan påverka mer inifrån och lära sig av MPs misstag. Beroende på om C närmar sig borgerligheten igen så kan det med lite tur trygga även nästa val
Citera
2022-10-17, 13:59
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av octogon
o herregud nu blir allt bra, nu ordnar sig allt

folk har tydligen missat att kristersson styrs av samma gäng som styr stefan, magda och alla andra i riksdagen, kvittar vilken sida som "vinner" agendan är den samma ändå.

riktigt underhållande och höra folk prata politik i affären och på jobbet, ingen ide ens att försöka förklara för dom hur det sitter ihop för då blir dom blir riktigt arga, dom lever i en värld och jag i en annan.
Förvisso, jag hyser inte heller jättestora förhoppningar. Men nu är SD med i konstellationen som största parti, och jag tror inte Åkesson styrs av samma krafter. Så om det vill sig väl kan SD agera watchdog så inte globalisterna sabbar för mycket
Citera
2022-10-17, 14:00
Medlem
Kristersson har verkligen svängt i SD frågan. Från motståndare till att numera sympatisera med SD. Men det är kanske makten han vill åt bara. Vem vet.
Oavsett kommer Åkesson nu få igenom bra politik för Sverige. Så man får vara glad.
Citera
2022-10-17, 14:01
Moderator
Mr.Woodss avatar
De delar av Tidöavtalet jag hunnit läsa ser rätt så bra ut.
Tycker det ser ut som om SD har satt stopp för de allra högraste höger-ideérna, men att det ändå blir en kursändring.
Hoppas detta samarbete blir bra för Sverige.
Citera
2022-10-17, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Nej, de kommer inte kunna driva igenom alla punkter vilket Kristersson antagligen är fullt medveten om då det finns vissa punkter som är omöjliga att driva igenom utan att gå emot EU samt grundlagarna.

Nog om det.
Själv är jag förväntansfull över att se hur allt kan falla när två Folkpartister surnar till och blir politiska vildar. Finns inte en chans i helvete att detta kommer funka.
Det kommer att funka för liberalerna har egentligen inget alternativ än att haka på det här. Skulle dom ställa till det nu så åker dom ur om det blir nyval och det vet dom om.
Citera
2022-10-17, 14:17
Medlem
rtyuios avatar
Tro inte det kommer dras på allt för stora växlar i Svensk politik.
Tuffe Uffe är trots allt en "köpt" Bilderbergare.
Citera
2022-10-17, 14:21
Medlem
DonaldBidens avatar
Regeringen brakar samman om ett halvår, då stödjer (L) Anderssons återkomst!
Citera
2022-10-17, 14:22
Medlem
Adrenaline976s avatar
Ulf är en hygglig kille. 2005 uppdagades en stor barnhandelshärva där barn i Kina kidnappades och såldes för adoption till Usa och Europa. Kristersson var vid tiden ordförande för adoptionscentrum och valde att mörka skandalen, trots att flera av de adoptioner som gått genom Adoptionscentrum skett genom aktuella skandalbarnhem i Kina.

Men jag tror på denna nya regering. Det är en vändning för hela Sverige. Man får hoppas att den nya regeringen sköter sina kort rätt och följer upp allt som står i avtalet. Det är ju trots allt det här vad väljarna vill. Det ska bli riktigt spännande att följa detta, speciellt SD's politik!
Citera
2022-10-17, 14:30
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Glada nyheter!

Hoppas han kommer kunna få igenom sin politik också. Känner mig lite orolig för att det kommer finnas ledamöter i L som kommer försöka sätta käppar i hjulet, liksom myndigheter som kommer göra det samma.

Även för journalistiken är detta mycket goda nyheter, nu kommer de ju börja granska makten igen.

…och journalistiken kommer gör detta med en nitisk emfas som aldrig skådats förut…

Svensk journalistik förhåller sig till journalistiken på samma sätt som Roland Friesler förhöll sig till juridiken, dvs en smula partisk.
Citera
2022-10-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Regeringen brakar samman om ett halvår, då stödjer (L) Anderssons återkomst!

Centern har en ny partiledare som kanske är borglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in