2022-10-18, 08:28
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Ger upp hoppet om mändkligheten.
Okej, kanske bättre då att göra som Schweiz där man kombinerar representativ demokrati med folkomröstningar vid frågor som medborgarna tycker är viktiga.
Citera
2022-10-18, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
När han blivit vald med så tajt marginal skulle han knappast riskera sin maktplats med nyval.
Iom det nu blev tydligt hur stor makt SD får är det ju mer sannolikt att oppositionen skulle öka än att blåbruna skulle göra det.

Ja det vettefasen vad man gör vid ett nyval. Jag är väldigt nöjd med avtalet förutom att man ska ta bort elområden. Jag är också väldigt nöjd med att SD inte sitter i regeringen. Jag har inte alls särskilt mycket emot det mesta av deras politik, men tycker att de flesta av deras företrädare är riktiga tomtar som knappt kan vistas i möblerade rum.

Men vid ett omval har Kristersson misslyckats. M kommer sannolikt att minska och vänsterblocket bli större. Kanske till och med Liberalerna byter sida igen inför valet. Jag vet inte vad som är ansvarsfullt att rösta på i ett sånt läge där Vänstersidan garanterat kommer att vinna.

Undrar om man inte skulle vara tvungen att rösta på sossarna och hoppas på att de inte behöver stöd från MP, C eller V. Trots klåpare som Morgan och Strandhäll så tyckte jag ändå att den regering med enbart S som vi fick i slutet var många gånga bättre än när Miljöpartiet var med.

Men som sagt. Jag tror aldrig han skulle utlysa nyval frivilligt just därför att han vet att det inte går att vinna ett sådant.
Citera
2022-10-18, 09:53
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Man bör se på både vad som är gjort, och de som inte är gjort. Annars är en jämförelse lönlös.

S har ändrat/gjort: Invandrigspolitiken, höjda straff, utbildat fler poliser, sett till så att företag har fått stöd under pandemin, att det funnits pengar till detta.
Nej. Sossarna och deras sk. regering har varit senfärdiga, naiva,"inte sett det komma", gjort för lite och misslyckats med det mesta. Extremt skönt och viktigt för Sverige att de byts ut idag!
Citera
2022-10-18, 09:55
Medlem
CyberIngmars avatar
Nu vet vi inte vars C står när Annie Lööf lämnar partiet. Hon applåderade när Uffe valdes till statsminister och myste med Åkesson. En ny C ledare kan närma sig blågula igen. I december får Liberalerna en fast partiledare.

Vem vet vad som händer vid nyval. Jag tror SD kan öka några procent, SD 23%. Nu när väljare ser att SD kan påverka och vill föra sin politik framför makten.

Det finns ingen blåbrun sida.
Citera
2022-10-18, 10:01
Medlem
JagLurarDigs avatar
Ulf Kapitalistersson vill sänka skatterna för rika medans fattiga, sjuka och svaga får smaka batong. Frågor på detta ?
Citera
2022-10-18, 10:04
Medlem
Stones avatar
Vilken komik detta är. Ulf Kristersson talar varmt om NATO men får inga applåder från sossarna och kommunistfalangen som bestämde att Sverige skulle gå med. Det är som under Trumps ”State of the union” tal där han berättade att löner för minoriteter har ökat så fick han inga applåder från vänstern.
Citera
2022-10-18, 10:10
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Vilken komik detta är. Ulf Kristersson talar varmt om NATO men får inga applåder från sossarna och kommunistfalangen som bestämde att Sverige skulle gå med. Det är som under Trumps ”State of the union” tal där han berättade att löner för minoriteter har ökat så fick han inga applåder från vänstern.
Tänkte på det också. Helt sjukt faktiskt. De sitter bara och ser sura ut vad Kristersson än säger. Sammanhållning i landet? Skulle knappast tro det...
Citera
2022-10-18, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagLurarDig
Ulf Kapitalistersson vill sänka skatterna för rika medans fattiga, sjuka och svaga får smaka batong. Frågor på detta ?

Var fick du detta ifrån … utveckla gärna…
Citera
2022-10-18, 10:12
Medlem
Citat:
... Och du kommer behöva arbeta istället för att gå på bidrag! Hemskt är det
Citera
2022-10-18, 10:14
Medlem
Stones avatar
Citat:

Hur är det att ha ett IQ på 60?
Citera
2022-10-18, 10:19
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Tänkte på det också. Helt sjukt faktiskt. De sitter bara och ser sura ut vad Kristersson än säger. Sammanhållning i landet? Skulle knappast tro det...

Kristersson säger att krafttag skall tas för att få två politiska fångar frigivna och vänstern applåderar inte. Kameramannen filmade dock inte där majoriteten vänsterfolk sitter dock en kvinna som inte applåderade. Vi kan glömma någon form av samarbete för ett bättre Sverige. Bättre att skita i sånt och bara köra på.
Citera
2022-10-18, 10:27
Medlem
Men för helvete...Tobias Billström som utrikesminister!! Vilket skämt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in