Citat:
Ursprungligen postat av
ilikepancakes
När han blivit vald med så tajt marginal skulle han knappast riskera sin maktplats med nyval.
Iom det nu blev tydligt hur stor makt SD får är det ju mer sannolikt att oppositionen skulle öka än att blåbruna skulle göra det.
Ja det vettefasen vad man gör vid ett nyval. Jag är väldigt nöjd med avtalet förutom att man ska ta bort elområden. Jag är också väldigt nöjd med att SD inte sitter i regeringen. Jag har inte alls särskilt mycket emot det mesta av deras politik, men tycker att de flesta av deras företrädare är riktiga tomtar som knappt kan vistas i möblerade rum.
Men vid ett omval har Kristersson misslyckats. M kommer sannolikt att minska och vänsterblocket bli större. Kanske till och med Liberalerna byter sida igen inför valet. Jag vet inte vad som är ansvarsfullt att rösta på i ett sånt läge där Vänstersidan garanterat kommer att vinna.
Undrar om man inte skulle vara tvungen att rösta på sossarna och hoppas på att de inte behöver stöd från MP, C eller V. Trots klåpare som Morgan och Strandhäll så tyckte jag ändå att den regering med enbart S som vi fick i slutet var många gånga bättre än när Miljöpartiet var med.
Men som sagt. Jag tror aldrig han skulle utlysa nyval frivilligt just därför att han vet att det inte går att vinna ett sådant.