Citat:
Ursprungligen postat av
Bangladesh
Instämmer till fullo. Jag har bara följt det här försvinnandet sporadiskt över åren. Men fick upp förhoppningarna för ett par år sedan när CL anhölls (och till och med häktades?). Då trodde jag att fallet skulle lösas.
Jag har fortfarande inte förstått på vilka grunder misstankarna riktades mot CL mer än att han hade en vit bil. Om någon annan vet vad som väckte misstankar mot CL får ni gärna uppdatera mig.
Nej, det räckte inte ens till en häktning av CL. Så klent var detta s k material mot honom.
Han skulle väl ha sökt upp kvinnor från sin bil. Tjenare. Från sin vita Opel Corsa då eller vad det va han hade.
Man kan ju nästan misstänka att det var precis en sådan här typ av GM Kalla-fall ville ha och sökte efter från första början.
En ensam, psykisk sjuk särling som hade begått detta brott helt ensam. Utreder man en sådan här person antar jag ju att fallhöjden för ett eventuellt misslyckande inte heller blir så hög, för denna person är redan på förhand lite i underläge i och med sin psykiska sjukdom och denna kan Polisen även eventuellt skylla på (ett kamouflerande täcke). Varför den uppkom o s v ?. Han var psykiskt sjuk, men vi nådde inte ända fram.
Man kan ju som andra i tråden har gjort dra jämförelser med Skandiamannen. Sen att CL också avled så kunde man stänga ner fallet helt och hållet och även skylla på att den misstänkte har avlidit. Jag tror att man sökte en snabb och "trovärdig" nedstängning/avslut av fallet från Kalla-falls sida,
framför en sann lösning på försvinnandet. Medvetet eller undermedvetet. Något annat är svårt att tänka sig. Kort och gott - Patetiskt.