2022-10-18, 10:27
Medlem
Oisin Cantwell Aftonbladet har skrivit ett väldigt bra inlägg om ” skandalen med Helenas utredning . Även bild på Clas M övergrepp av staten .
Citera
2022-10-18, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Oisin Cantwell Aftonbladet har skrivit ett väldigt bra inlägg om ” skandalen med Helenas utredning . Även bild på Clas M övergrepp av staten .

Clas Malmgren är pilotglasögon mannen och kommer finnas med i dokumentären .
Citera
2022-10-18, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Det finns en hel del.

Läs då Oisin Cantwell krönika i Aftonbladet
Om Pilotglasögon mannen Clas M . Helt galet hur han blivit behandlad . Så pilotmannen Clas kan nog alla stryka ett tjockt streck över from nu
Citera
2022-10-18, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Ja, i princip och generellt sett har jag inget emot att man använder det bästa tänkbara resurserna som finns till buds för att lösa detta försvinnande. Men poängen är i denna tragikomiska soppa är att vad än Polisen än verkar hitta på, vilka resurser man än tar i bruk så tycks alltid det sluta i pinsamheter, misslyckande och nederlag i detta ärende. Tyvärr.
Fiaskot var redan fastställt 2019 då KM avfärdades i brist på bevis. Polisen vill inte klara upp detta längre - man har "sprungit på fel boll". Man tappade alla åren sedan början på 2000-talet. Frågan är vad en sån som GW vet om SSI inblandning etc. Tror han vet om deras undercover story men har ej kunnat uttrycka det i massmedia. Starkt av Klasse och Linda att verkligen tala om vad de blivit utsatta för. Jag har spekulerat i KM's / Pilot inblandning oxå - all styrka till er 2.
Citera
2022-10-18, 10:36
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Clas Malmgren är pilotglasögon mannen och kommer finnas med i dokumentären .

Är det då bekräftat att det var KM och HA som sågs på bron?
Citera
2022-10-18, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Läs krönikan
Citera
2022-10-18, 10:47
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Citat:
Läs då Oisin Cantwell krönika i Aftonbladet
Om Pilotglasögon mannen Clas M . Helt galet hur han blivit behandlad . Så pilotmannen Clas kan nog alla stryka ett tjockt streck över from nu

Citat:
Läs krönikan

Jobbar du på aftonbladet?
Citera
2022-10-18, 11:01
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Nej, krönikan tillför i mitt tycke ingenting nytt.

Den som drar långtgående slutsatser av seriens titel, ”Att lösa ett mord”, blir i och för sig möjligen besviken, då väsentliga frågor om en av de mest uppmärksammade gåtorna i svensk kriminalhistoria inte blir besvarade.

Malmgren saknar alibi, men telefonsamtal till hans dåvarande sambo och ett möte med en gammal kompis på promenaden hem från krogen gör att det blir hopplöst att tidsmässigt få in honom i polisens scenario för hur mordet gick till.
Citera
2022-10-18, 11:17
Medlem
Citat:
Jobbar du på aftonbladet?

Nej tyvärr ! Såg krönikan bara .
Citera
2022-10-18, 11:19
Medlem
IB03s avatar
Citat:

Nej, denne man är inte identifierad. Inte identifierad med säkerhet säger man i P4-dok. del 3. Lyssna igenom P4-dok. del 3 , i den i alla fall säger man ju att Polisen kopplar denna" pilotman på bron" ihop med "pilotmannen inifrån Stadt"-KM. Att det alltså skall vara samma person det är ifråga om. Vill man ha det till.

Alltså att denne pilotman på bron skall stämma in med uppgifter (signalement) man har om den man med pilotglasögon(KM) som hängde med Helena på Stadt intill stängningsdags.

Denna koppling som Polisen gör blir lite märklig också när man knappt vill kännas vid eller ifrågasätter brovittnets riktighet också, när hon ändå skall vara den uppkomna källan till varför man överhuvudtaget börjar intressera sig för "MMPG inifrån Stadt" (KM). Märkligt ändå allt ihop.
Senast redigerad av IB03 2022-10-18 kl. 11:23.
Citera
2022-10-18, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Ja, i princip och generellt sett har jag inget emot att man använder det bästa tänkbara resurserna som finns till buds för att lösa detta försvinnande. Men poängen är i denna tragikomiska soppa är att vad än Polisen än verkar hitta på, vilka resurser man än tar i bruk så tycks alltid det sluta i pinsamheter, misslyckande och nederlag i detta ärende. Tyvärr.

Visst är det så. Det spelar ingen roll hur mycket guld vi kastar på polis och kriminalvård. Guldet blir ändå bara till sand…

Här tycker jag ändå att SSI tycks ha genomfört en ordentlig jävla operation för att kunna utröna huruvida KM har något med Helenas försvinnande att göra. Nu verkar det som man, med hjälp av SSI’s operation, kunnat avföra KM från utredningen och istället gå vidare med andra uppslag. Vilket för mig är någonting bra.

Sedan är jag inte dummare än att jag förstår att det är ett jävla trauma för KM att gå igenom detta under alla dessa år.
Citera
2022-10-18, 12:16
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Visst är det så. Det spelar ingen roll hur mycket guld vi kastar på polis och kriminalvård. Guldet blir ändå bara till sand…

Här tycker jag ändå att SSI tycks ha genomfört en ordentlig jävla operation för att kunna utröna huruvida KM har något med Helenas försvinnande att göra. Nu verkar det som man, med hjälp av SSI’s operation, kunnat avföra KM från utredningen och istället gå vidare med andra uppslag. Vilket för mig är någonting bra.

Sedan är jag inte dummare än att jag förstår att det är ett jävla trauma för KM att gå igenom detta under alla dessa år.

Jo, det e klart att det kan hända att SSIs medverkan kan då ha resulterat i att man helt och hållet kunnat avföra KM som misstänkt. Detta vet jag inte.

Det är ju ett jävligt trauma att gå igenom för denne man. Han som för allt i världen inte ville att hans namn skulle lyftas ut i offentligheten, därför sitt nekande av advokat. Han har antagligen (med sitt eget agerande eller inte)framstått som misstänkt hos Polisen, även kanske retat upp dem med detta nekande, vad vet jag.

Jag har för övrigt lite svårt att acceptera fler motgångar i detta fall, som att leta på fel ställen och eller jaga fler osannolika GM. Vi får se vad den nya dokumentären ger. Man är för övrigt luttrad.
Senast redigerad av IB03 2022-10-18 kl. 12:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in