2022-10-18, 01:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Läge att släppa pilot nu va Ugglan?

Jag släpper ingen, men jag noterar givetvis det som kommer fram.
Senast redigerad av Ugglan. 2022-10-18 kl. 01:51.
Citera
2022-10-18, 01:47
Medlem
Ugglan.s avatar
De två användarnamn som läckte KM i tråden var "danujska" och "Zeke8", och det skedde till mig och till "tikimon". Samtidigt! Jag har skrivit flera gånger i tråden att jag fick intrycket av en riktad aktion. Detta skedde nästan exakt en månad efter det att radiodokumentären hade sänts i juni 2017. Jag ville avvakta med initialerna, men "tikimon" lade ut dem ändå.
Senast redigerad av Ugglan. 2022-10-18 kl. 01:56.
Citera
2022-10-18, 02:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Vi behöver inte oroa oss för att polisen inte läser tråden. Det är några saker som jag skulle vilja skriva i det här inlägget om "affären", men för att inte bli bannlyst rakt av, väljer jag att avstå.

Klas: Ta hjälp av en advokat och gör en anmälan till Justitiekanslern!

Dessutom kan du gott anmäla Pernilla Wadebäck och Mats, även om det blir den ansvariga utgivaren som får ta smällen. Nu sas det inte rakt ut att det var dig som de menade, men Pernillas katastrofala eposthantering om frågor om när/hur/om den misstänkte hade nämnts i tråden eller inte, ledde ju raskt till dig - med hjälp av "danujska" och "Zeke8". Poängen är att det måste utredas från vilken polis Pernilla och Mats hade fått informationen om din anhållan inför sändningen av dokumentären. Polisen ifråga bröt mot förundersökningssekretessen och kan därmed åtalas.

Sedan kan du gott anmäla Pernilla, Mats och P4 Skaraborg till Pressombudsmannen, numera Medieombudsmannen. Allt vad pressetik och annat heter, är som bortblåst. Hade jag haft möjligheten hade jag sparkat Mats och Pernilla redan idag.
Senast redigerad av Ugglan. 2022-10-18 kl. 02:32.
Citera
2022-10-18, 02:16
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vi behöver inte oroa oss för att polisen inte läser tråden. Det är några saker som jag skulle vilja skriva i det här inlägget om "affären", men för att inte bli bannlyst rakt av, väljer jag att avstå.

Ja helt rätt, sen lägger ni ribban på Duplatishöjd, för stämmer allt detta är det bara att luta dej bakåt och höra hur miljoner rasslar in på ditt konto.
Citera
2022-10-18, 02:43
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Dessutom kan du gott anmäla Pernilla Wadebäck och Mats, även om det blir den ansvariga utgivaren som får ta smällen. Nu sas det inte rakt ut att det var dig som de menade, men Pernillas katastrofala eposthantering om frågor om när/hur/om den misstänkte hade nämnts i tråden eller inte, ledde ju raskt till dig - med hjälp av "danujska" och "Zeke8". Poängen är att det måste utredas från vilken polis Pernilla och Mats hade fått informationen om din anhållan inför sändningen av dokumentären. Polisen ifråga bröt mot förundersökningssekretessen och kan därmed åtalas.

Sedan kan du gott anmäla Pernilla, Mats och P4 Skaraborg till Pressombudsmannen, numera Medieombudsmannen. Allt vad pressetik och annat heter, är som bortblåst. Hade jag haft möjligheten hade jag sparkat Mats och Pernilla redan idag.

Backat och läst "danujska" alla inlägg.
Say no more!
Citera
2022-10-18, 08:52
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Jag tyckte Jönssonligan var lite tramsig, men här överträffar verkligheten filmen!

Ja jävlar man tar i och använder en sån här tung resurs som SSI på detta... Jösses, detta blir humor tyvärr i detta tragiska ärende.

Saida ,SSI och CL, alla inblandande polismyndigheter i detta ärende kryper i förnedring vid detta laget.

Jag har stor respekt för Polisen för övrigt, men ej i detta ärende av naturliga skäl.

Det svårt att rangordna sämst insats av de inblandade myndigheterna. Mariestads-polisen kommer kanske lite undan på att de var mycket ovana inför ett sådant här för orten, mycket konstigt brott. Nu pajjade det dåliga inledningsskedet en hel del för de andra efterkommande skall sägas.

Men min favorit till det totala jumbopriset är ändå Kalla fall med Peter Thylen i spetsen. De kom in där dessa rutinerade poliser och trodde de skulle lösa detta fall. Rutin i all ära men "braincraft" saknades, det inser ju man när de fastnade för CL. En dyr och total urusel insats är betyget på detta.
Citera
2022-10-18, 09:01
Medlem
LemPicas avatar
Någon som vet varför polisen låste sej på just den här snubben som MGM?
Kände han och Helena varandra?
Har dom gått på tips eller vad är grunden?
Citera
2022-10-18, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Ja jävlar man tar i och använder en sån här tung resurs som SSI på detta... Jösses, detta blir humor tyvärr i detta tragiska ärende.

Saida ,SSI och CL, alla inblandande polismyndigheter i detta ärende kryper i förnedring vid detta laget.

Jag har stor respekt för Polisen för övrigt, men ej i detta ärende av naturliga skäl.

Det svårt att rangordna sämst insats av de inblandade myndigheterna. Mariestads-polisen kommer kanske lite undan på att de var mycket ovana inför ett sådant här för orten, mycket konstigt brott. Nu pajjade det dåliga inledningsskedet en hel del för de andra efterkommande skall sägas.

Men min favorit till det totala jumbopriset är ändå Kalla fall med Peter Thylen i spetsen. De kom in där dessa rutinerade poliser och trodde de skulle lösa detta fall. Rutin i all ära men "braincraft" saknades, det inser ju man när de fastnade för CL. En dyr och total urusel insats är betyget på detta.

Varför ska inte SSI användas i detta fallet menar du?
Citera
2022-10-18, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Backat och läst "danujska" alla inlägg.
Say no more!

Känns som danujska är på nåt sätt planterad här. Hade ett tidigare inlägg 2017 där jag ifrågesatte Pernillas intertvju med KM och dennes inblandning.
Citera
2022-10-18, 09:51
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Någon som vet varför polisen låste sej på just den här snubben som MGM?
Kände han och Helena varandra?
Har dom gått på tips eller vad är grunden?

Enligt P4-dok. fick Polisen(Länskriminalen, Skövde) intresse för denne man genom brovittnet som såg en kvinna och en man gående på Marieholmsbron någon gång efter 2:00 cirkus. Denne man bar pilotglasögon. Denne man är dock oidentifierad, men man har utifrån denna observation gjort en koppling med pilotmannen inne på Stadt , han som hängde på Helena -KM alltså.

Polisen gör alltså denna koppling att dessa två personer är en och samma person. Men är det sant ?
Det är också så att Polisen själva vill samtidigt knappt beröra detta brovittne. De verkar alltså samtidigt som de gör denna koppling tvivla på brovittnets vittnesutsaga, har jag förstått det som (Jenven).

De förhör alltså KM(pilotmannen inne på Stadt) igen, och han ändrar nu sin uppgifter från att knappt ha varit närheten av Helena( som han uppgav 1992) till att han visst hade det och även hjälpt henne att ringa hem. Han har också en minneslucka mellan 2:00-3:00 som han säger. Denna ställer till det lite för han. Olyckligt. Han var också sjukskriven veckan efter försvinnandet och det hjälper ju heller inte till att göra han mindre misstänkt i Polisens ögon.

KM var alltså med Helena på förfesten i Töreboda och fortsatte "klängandet" inne på Stadt. Något som är märkligt ändå är varför han inte kan tala om vad han gjorde mellan 2:00-3.00 cirka. Av egen erfarenhet vet jag att man brukade kunna gräva fram minnen från en festkväll i efterhand hur "radar" man än hade varit i princip. Han har sagt faktiskt någonstans att han visst kommer ihåg vad han hade haft för sig, tror det var i "Mardrömmen i Mariestad", men då ändå inte sagt detta av någon anledning.

Hursomhelst ringer han ju sin sambo vid en tidpunkt här på natten (vet ej exakt klockslag) samt så träffar han en gammal vän vid Stockholmsvägen runt 3.15-3.30 cirka. Jag har då alltid haft svårt att se utifrån detta ovanstående hur han då skulle kunna" hinna med" att vara inblandad i detta försvinnande. Att sen leva ihop med den kvinna i 9 år efter försvinnandet, som var en av Helenas absolut närmsta vänner och kunna hemlighålla detta för henne... Njae.
Senast redigerad av IB03 2022-10-18 kl. 10:32.
Citera
2022-10-18, 10:06
Medlem
LemPicas avatar
Tack för den utförliga förklaringen.

Även om polisen tycker att han verkar intressant kan dom ju inte droppa allt annat och gå all in på en snubbe dom aldrig kunnat hitta något substantiellt på.
Dom har ju lagt ner multum både i skattepengar och mantimmar på denne man och ändå kammat noll.
Oerhört märkligt tunnelseende ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Enligt P4-dok. fick Polisen(Länskriminalen, Skövde) intresse för denne man genom brovittnet som såg en kvinna och en man gående på Marieholmsbron någon gång efter 2:00 cirkus. Denne man bar pilotglasögon. Denne man är dock oidentifierad, men man har utifrån denna observation gjort en koppling med pilotmannen inne på Stadt , han som hängde på Helena -KM alltså.

Polisen gör alltså denna koppling att dessa två personer är en och samma person. Men är det sant ?
Det är också så att Polisen själva vill knappt samtidigt knappt beröra detta brovittne. De verkar alltså samtidigt som de gör denna koppling tvivla på brovittnets vittnesutsaga, har jag förstått det som (Jenven).

De förhör alltså KM(pilotmannen inne på Stadt) igen, och han ändrar nu sin uppgifter från att knappt ha varit närheten av Helena( som han uppgav 1992) till att han visst hade det och även hjälpt henne att ringa hem. Han har också en minneslucka mellan 2:00-3:00 som han säger. Denna ställer till det lite för han. Olyckligt. Han var också sjukskriven veckan efter försvinnandet och det hjälper ju heller inte till att göra han mindre misstänkt i Polisens ögon.

KM var alltså med Helena på förfesten i Töreboda och fortsatte "klängandet" inne på Stadt. Något som är märkligt ändå är varför han inte kan tala om vad han gjorde mellan 2:00-3.00 cirka. Av egen erfarenhet vet jag att man brukade kunna gräva fram minnen från en festkväll i efterhand hur "radar" man hade varit i princip. Han har sagt faktiskt någonstans att han visst kommer ihåg i vad han hade för sig, tror det var i "Mardrömmen i Mariestad", men då ändå inte sagt detta av någon anledning.

Hursomhelst ringer han ju sin sambo vid en tidpunkt här på natten (vet ej exakt klockslag) samt så träffar han en gammal vän vid Stockholmsvägen runt 3.15-3.30 cirka. Jag har då alltid haft svårt att se utifrån detta ovanstående hur han då skulle kunna" hinna med" att vara inblandad i detta försvinnande. Att sen leva ihop med den kvinna i 9 år efter försvinnandet, som var en av Helenas absolut närmsta vänner och kunna hemlighålla detta för henne... Njae.
Citera
2022-10-18, 10:06
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Varför ska inte SSI användas i detta fallet menar du?

Ja, i princip och generellt sett har jag inget emot att man använder det bästa tänkbara resurserna som finns till buds för att lösa detta försvinnande. Men poängen är i denna tragikomiska soppa är att vad än Polisen än verkar hitta på, vilka resurser man än tar i bruk så tycks alltid det sluta i pinsamheter, misslyckande och nederlag i detta ärende. Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in