Citat:
Ursprungligen postat av
LemPica
Någon som vet varför polisen låste sej på just den här snubben som MGM?
Kände han och Helena varandra?
Har dom gått på tips eller vad är grunden?
Enligt P4-dok. fick Polisen(Länskriminalen, Skövde) intresse för denne man genom brovittnet som såg en kvinna och en man gående på Marieholmsbron någon gång efter 2:00 cirkus. Denne man bar pilotglasögon. Denne man är dock
oidentifierad, men man har utifrån denna observation gjort en koppling med pilotmannen inne på Stadt , han som hängde på Helena -KM alltså.
Polisen gör alltså denna koppling att dessa två personer är en och samma person. Men är det sant ?
Det är också så att Polisen själva vill samtidigt knappt beröra detta brovittne. De verkar alltså samtidigt som de gör denna koppling tvivla på brovittnets vittnesutsaga, har jag förstått det som (Jenven).
De förhör alltså KM(pilotmannen inne på Stadt) igen, och han ändrar nu sin uppgifter från att knappt ha varit närheten av Helena( som han uppgav 1992) till att han visst hade det och även hjälpt henne att ringa hem. Han har också en minneslucka mellan 2:00-3:00 som han säger. Denna ställer till det lite för han. Olyckligt. Han var också sjukskriven veckan efter försvinnandet och det hjälper ju heller inte till att göra han mindre misstänkt i Polisens ögon.
KM var alltså med Helena på förfesten i Töreboda och fortsatte "klängandet" inne på Stadt. Något som är märkligt ändå är varför han inte kan tala om vad han gjorde mellan 2:00-3.00 cirka. Av egen erfarenhet vet jag att man brukade kunna
gräva fram minnen från en festkväll i efterhand hur "radar" man än hade varit i princip. Han har sagt faktiskt någonstans att han visst kommer ihåg vad han hade haft för sig, tror det var i "Mardrömmen i Mariestad", men då ändå inte sagt detta av någon anledning.
Hursomhelst ringer han ju sin sambo vid en tidpunkt här på natten (vet ej exakt klockslag) samt så träffar han en gammal vän vid Stockholmsvägen runt 3.15-3.30 cirka. Jag har då alltid haft svårt att se utifrån detta ovanstående hur han då skulle kunna" hinna med" att vara inblandad i detta försvinnande. Att sen leva ihop med den kvinna i 9 år efter försvinnandet, som var en av Helenas absolut närmsta vänner och kunna hemlighålla detta för henne... Njae.