2022-10-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Gråt inte senare när kriget befinner sig även i Sverige och atombomber faller. Är man så dum att man inte förstår att det är USA de krigar mot och inte Ukraina, ja… då får man väl skylla sig själv.

Istället för att sitta och heja på när människor dör, kan man försöka förstå historian bakom invasionen, men det är väl för jobbigt för era små hjärnor.

Har du blivit rysstrollad och tror du ”förstår något” titta dig runt i din patetiska tillvaro… är det en plats som någon som förstår saker skulle befinna sig på i detta ögonblick…..
Citera
2022-10-17, 22:22
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Kan det vara så att Putin och hans gubbar vill rensa upp bland de som tynger landet ekonomiskt?
Sett filmer på sjuka, alkolister och andra som skickas till kriget.

En annan form av koncentrationsläger, att de skickas till frontlinjen istället.

Jag tror att det är en kombination av att systemet är inkompetent och att den procenten som fungerar sämst blir spridd här. Jag tror inte det är rensning på svaga.

Fängelsefångar är däremot rensning på rötägg. Rätt genialt egentligen, om man bortser från att själva kriget är fel. Antagligen är det ren vinst att de blir skjutna, en 25-årig årig återfallskriminell gör stor skada under ett liv på samhället. Frågan är hur stor skada han gör på Ukraina...
Citera
2022-10-17, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Bortsett från en del soldater inom Wagner-gruppen så är nästan alla ryska proffs döda eller skadade vid det här laget. Ukraina har i stort sett utrotat dem. Undantag är de som lurades till Kherson. Men de tas om hand nu.

Därför var Putin tvungen att mobilisera. För att kompensera det stora bortfallet av proffs måste de kalla in den mångdubbla mängden amatörer istället.

Ryssarna har mycket artilleri. Det är det som håller dem kvar på banan fortfarande. Annars skulle Ukrainas armé varit utanför Moskva idag (om de velat).

Jag håller med. Ryssland har såklart lidit förluster, och att fortsätta att ersätta dem helt med andra proffs är svårt och skadar stridsmakten i stort. Därför mobiliseringen. Men det är främst för att proffs enbart ska vara vid fronton. Så att de slipper bevakning, transport och alla andra sysslor som måste hanteras bakom fronten.
Citera
2022-10-17, 22:26
Medlem
Detta kan vara den bästa fullträffen jag sett hittills med drönare vs soldat.
Äckel ryss flög i tusen bitar.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1582102573829746688?t=2u2q1QwcR8LY9TWw8jiDNQ&s=19
Citera
2022-10-17, 22:26
Medlem
X3treams avatar
Goda nyheter!

"USA truer med sanksjoner mot Iran-allierte etter nye Kyiv-angrep
USA advarer om at de vil innføre sanksjoner mot selskaper og land tilknyttet Irans droneprogram etter at Russland skal ha brukt iranske droner i angrep mot Kyiv mandag.

– Alle som gjør forretninger med Iran som kan ha noen kobling til droner eller ballistiske missilutviklinger eller våpenstrømmen fra Iran til Russland, bør være svært forsiktige. USA vil ikke nøle med å bruke sanksjoner eller iverksette tiltak mot slike aktører, sier talsmann i utenriksdepartement, Vedant Patel.

Fire personer ble mandag drept som følge av angrep med såkalte selvmordsdroner mot en bygård i Kyiv. Ifølge Andrij Jermak, stabssjef ved det ukrainske presidentkontoret, var det iranske kamikazedroner som ble brukt.

– Et Russland som inngår en tettere allianse med Iran, er noe en hel verden bør se på som en stor trussel, fortsatte Patel.

Ifølge amerikansk etterretning skal flere av dronene Iran har solgt Russland, ha hatt teknisk feil under angrep mot Ukraina.

– Kjøpet av disse dronene viser det enorme presset på Russland etter å ha tapt terreng i Ukraina. Myndighetene i Moskva blir oppriktig tvunget til å ty til upålitelige land som Iran for forsyninger og utstyr i krigen, sa Patel.

(NTB)"
Citera
2022-10-17, 22:27
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Du medger att man inte kan jämföra de båda och sen fortsätter du med att jämföra de båda. Komedi Ni är så jävla efterblivna hela bunten!!!
Jag medger bara att du är korkad.

Du har inte läst (eller läst men inte förstått) mitt inlägg.

Inlägget var inte svårt heller. Du lyckades inte ens inse att det inte var någon jämförlse. Bara två olika alternativ.
Citera
2022-10-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ryssarna har långt fler ukrainska barn död på sitt samvete, de flesta långt ifrån något militärt motiverat mål…

Men sådant är folkmord, sjukt och ren ondska.

Du är medveten om att konflikten har varit i ryssvänliga områden. Där de som inte var ryssvänliga tidigt flydde. Och att Ukraina ständigt har beskjutet dem. Oddsen för att Ryssland ska ha dödat civila är oändligt mycket mindre än att Ukraina ska ha gjort det. Ren logik.

Ryssland erövrade tidigt Donbas och sedan har Ukraina krigat mot dem. Och mot en civilbefolkning som de inte ens ser som människor. Orcher.
Citera
2022-10-17, 22:30
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Ha ha
The families of those mobilized in Yakutia will be helped with cabbage, onions and carrots. 😂😂😂😂😂
Apparently, it is no longer necessary to count on cash payments. 🤭

https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1582056479997464576
Jag tror att de flesta inte kommer att se röken av denna utlovade Lada om någon dör.
Det blir en påse potatis, lite kål, rödbetor och matolja.
Citera
2022-10-17, 22:31
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag medger bara att du är korkad.

Du har inte läst (eller läst men inte förstått) mitt inlägg.

Inlägget var inte svårt heller. Du lyckades inte ens inse att det inte var någon jämförlse. Bara två olika scenarier.
Du är för sönderpumpad med västerländsk propaganda för att kunna ha en diskussion med. Tyvärr, min vän. Läs på om Ryssland och Ukraina. Det går längre bak än 2014.

USA är din riktiga fiende, punkt.
Citera
2022-10-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Rs 28 finns inte får du räkna med den så kan ju usa räkna med laser och railguns….

Men minutman 3 finns….

Så efter att preciserat hur obehagligt efter du är en rysstrollad skogsbajsande uralmongol , så ska du du diskutera ekonomiska intressen mellan världens främsta ekonomi och stormakt vs en luffare som inte ens har mynt till en offentlig toalett….

Neger snälla….

Så otroligt omogen du är, tur att inte de som leder de största länderna är på din nivå utan faktiskt har hjärna nog att undvika att detta kriget eskalerar till mer än det proxykrig det är idag...
Citera
2022-10-17, 22:32
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Intressant att gas lagren i EU fylls snabbt och att vi närmar oss fulla lager.

“Storages are brimming full and LNG still lining up, hence we could head into oversupply,” an analyst with a European industrial said, adding he expected further bearishness.

European storages are almost 92% full, exceeding European pre-winter targets, data from Gas Infrastructure Europe showed.

Gas-priset har fortsatt ner.

https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas
Citera
2022-10-17, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Man kan ju börja undra!

Livstidsfångar mm. Typ etnisk rensning. In med nytt ukrainskt blod. Tydligen har 500 barn kidnappats från Kherson. Han bygger om demografin i landet.

Lill-Hitler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in