2022-10-17, 22:15
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vad ska de prata om? Putin har beordrat en invasion av grannlandet med följd att hundratusenatals människor har dött och miljoner drivits på flykten.
Sedan tycker du att Zelensky ska sätta sig ner och diskutera vad man skall ge Putin som gentjänst för allt som han har förstört. Det kan ju aldrig komma på tal.
Detta måste avgöras på slagfältet dessvärre.
Men ryssarna har ju hållit på som du sedan första dagen. De har försökt att få Zelensky till förhandlingsbordet för att han ska kapitulera. Men hittills så finns det inte skäl att göra det. Ukraina har vunnit terräng på senare tid.
Gråt inte senare när kriget befinner sig även i Sverige och atombomber faller. Är man så dum att man inte förstår att det är USA de krigar mot och inte Ukraina, ja… då får man väl skylla sig själv.

Istället för att sitta och heja på när människor dör, kan man försöka förstå historian bakom invasionen, men det är väl för jobbigt för era små hjärnor.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Varenda en? Väldigt bra, i så fall.
Tydligen klarar UAF att skjuta ner alla Kalibr. De missiler som inte skjuts ner avfyras från bombplan.

https://twitter.com/Stefan_Laurell/status/1582095627093098497
Citera
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Kan det vara så att Putin och hans gubbar vill rensa upp bland de som tynger landet ekonomiskt?
Sett filmer på sjuka, alkolister och andra som skickas till kriget.

En annan form av koncentrationsläger, att de skickas till frontlinjen istället.

Man kan ju börja undra!
Citera
2022-10-17, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Ska du inte gråta lite över barnen som dött i Donbas sedan 2014? Inte? Ok!

Fruktansvärt att ryssar orsakade 152 barns död i Donbaskriget.
Citera
2022-10-17, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Och utan att behöva nämna det så kommer Rysslands rs-28 eller tidigare versioner tillbaka innan ens USAs första rakets åkt halvvägs.

Rs 28 finns inte får du räkna med den så kan ju usa räkna med laser och railguns….

Men minutman 3 finns….

Citat:
Vilket tar os vidare till den riktiga orsaken till denna konflikten och det är USAs och Rysslands ekonomiska intressen och både Ukraina främst men även EU har kommit i kläm och får lida för att de inte lyckas hålla sig neutrala.

Så efter att preciserat hur obehagligt efter du är en rysstrollad skogsbajsande uralmongol , så ska du du diskutera ekonomiska intressen mellan världens främsta ekonomi och stormakt vs en luffare som inte ens har mynt till en offentlig toalett….

Neger snälla….
Citera
2022-10-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Det låter mest som att du bara kör på med "jamen jag tror att" -argumentet? Så vad vill du att jag ska svara på det?

Finns massor av rapporter som tyder på att rätt många mobiliserade soldater nått fronten men menar du att alla måste komma på en gång? Eller vad menar du? Finns det så stora bussar?

Det finns därtill massor av rapporter, analyser, reportage och videos (även ryska) som pekar i princip alla pekar på att det är otränade och dåligt utrustade soldater som når fronten som jag inte orkar lista här men som jag skrev är jag givetvis intresserad om det finns någon information som tyder på något annat.

Däremot så är vilda och allmänna killgissningar av någon slumpvis snubbe med italiensk fotboll som största intresse rätt ointressanta får jag tyvärr meddela.
Ha ha men det är så det är. Och det är nog också där de mest intressanta inläggen är.

Jag följer många källor, och du följer många källor. Inga är neutrala. Att länka till dem ger ingenting.

Vi bildar en egen åsikt och argumenterar för den. Den kan förändras och vara fel. Men vi är på Flashback där vi är beväpnade med våra egna åsikter.

Här finns många idioter som vill att "motståndaren" ska dö eller få fängelsestraff för åsikter. Vansinne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det är lite gulligt naivt, men det innebär att du inte alls förstår geopolitik.

Garanterat djupare kunskaper än dina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Fråga mig inte hur men UAF har senaste veckan skjutit ner alla Kalibr missiler som avfyras från fartyg i Svarta Havet. De måste ha kartlagt rutterna eller så har de nån superradar som kan följa de. Väldigt få Kalibr avfyrade senaste månaderna dock.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1582098812839288833
IRIS-T systemet ska finnas någonstans i "southern direction" och TRML-4D har enligt broschyren en räckvidd på 250 km.
Kan väl vara en del i varför Ryssland valde att låta kryssningsmissiler gå över Moldavien nyligen.
Citera
2022-10-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Fruktansvärt att ryssar orsakade 152 barns död i Donbaskriget.

Ryssarna har långt fler ukrainska barn död på sitt samvete, de flesta långt ifrån något militärt motiverat mål…

Men sådant är folkmord, sjukt och ren ondska.
Citera
2022-10-17, 22:19
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det verkar orimligt. Men om man tänker på att Ukraina mobiliserade tidigt och nog sammanlagt fått ihop ca 750.000 män av varierande kvalititet. Nu är nästan alla riktiga soldater döda men man fortsätter att slänga in stackars förskolelärare och tjänstemän. Och de möter proffs. Såklart att det blir många offer.

Bortsett från en del soldater inom Wagner-gruppen så är nästan alla ryska proffs döda eller skadade vid det här laget. Ukraina har i stort sett utrotat dem. Undantag är de som lurades till Kherson. Men de tas om hand nu.

Därför var Putin tvungen att mobilisera. För att kompensera det stora bortfallet av proffs måste de kalla in den mångdubbla mängden amatörer istället.

Ryssarna har mycket artilleri. Det är deras artilleri (plus Wagner-gruppen) som håller dem kvar på banan fortfarande. Annars skulle Ukrainas armé varit utanför Moskva idag (om de velat).
Senast redigerad av -Info- 2022-10-17 kl. 22:31.
Citera
2022-10-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Oavsett vad man väljer så kan samma vapen användas offensivt, att angripa med. Så att påstå att en allians bara kan användas som försvar, det är enbart en papperskonstruktion. Ryssarna kan inte förlita sig på att Natos militärbaser längs sina gränser bara ska användas till försvar.

Intressant slutsats när över 70-år av/med NATO säger en helt annan sak under vilka Ryssland dessutom invaderat och okuperat ett tiotal länder i Europa utan att NATO lagts sig i.
Citera
2022-10-17, 22:20
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ryssland är slut inser jag nu.

T-72 och t-90 är riktig bra men min favorit är t-80. Även t-64 som jag lärt känna under kriget är intressant

Men nu använder man även t-62. Det är för dåligt anser jag.

Jag älskar dina schizofrena clown-inlägg i tråden. På riktigt.

När bytte du sida? Idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in