2022-10-17, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
En utmärkt förebild för alla pedofiler i landet.

Vad säger tråden? Tror ni Dumpen kan bidra till att stigmatisera pedofili så pass att pedofiler börjar begå självmord lite mer till mans över hela landet?

Är det bekräftat att han försökt ta livet av sig? Än så länge har jag bara sett ett inlägg här på Flashback som hänvisar till en granne. Men inget har nämnts om det på Dumpens facebooksida eller i den lokala facebookgruppen för Lilla Edet där gäddan diskuteras.

Angående Dumpens förmåga att stigmatisera pedofiler så pass mycket att de tar livet av sig, så verkar den begränsad. Hittils är det bara en gädda som är bekräftat död. Något som faktiskt förvånar mig lite. Livet måste ju bli helt värdelöst efter publiceringen.
Citera
2022-10-17, 16:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigly
Är det bekräftat att han försökt ta livet av sig? Än så länge har jag bara sett ett inlägg här på Flashback som hänvisar till en granne. Men inget har nämnts om det på Dumpens facebooksida eller i den lokala facebookgruppen för Lilla Edet där gäddan diskuteras.

Angående Dumpens förmåga att stigmatisera pedofiler så pass mycket att de tar livet av sig, så verkar den begränsad. Hittils är det bara en gädda som är bekräftat död. Något som faktiskt förvånar mig lite. Livet måste ju bli helt värdelöst efter publiceringen.
Det är sällan folk tar sitt liv pga svåra händelser och/eller ett värdelöst liv.
Skulle det fungera på det sättet så skulle mänskligheten ha dött ut för mycket mycket länge sen.
Det ligger så gott som alltid psykisk ohälsa bakom ett självmord, oftast en depression, var det en psykolog som sa. Då menar jag inte en nedstämdhet pga saker som skilsmässa, nära anhörigs död, blivit av med jobbet, höga elräkningar osv. Utan en äkta depression.
Det är därför som människor, som ser ut att "ha allt", även vårdnaden om små barn, ändå kan ta sitt liv.
Citera
2022-10-17, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
GäddanBengt kanske gjorde som strutsen och stoppade huvudet i sanden och inget sa till sin fru/sambo om vad som skett.
När väl det nu kom en publicering på Dumpen så tog allt fart, för annars borde han väl stängt ner Facebook tidigare kan man tycka.
Dumpen kontaktar alltid anhöriga INNAN publicering, inte efteråt.
Hans facebooksida stängdes ner i lördagskväll efter några idioter börja posta hatiska meddelanden på Facebooksidan och länka till Dumpen.
Tror inte han stängde sidan från respiratorn.
Citera
2022-10-17, 18:05
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Hans facebooksida stängdes ner i lördagskväll efter några idioter börja posta hatiska meddelanden på Facebooksidan och länka till Dumpen.

Jepp, men han kan ju försökt ta sitt liv nu efter publiceringen, vi vet ju inte när han berättade vad som hänt för sin andra hälft. Sen verkar ju även fru/sambo stängt ner Facebook, hon kan ju även stängt Gäddans, såg själv att det var någon som matade allt och alla med länkar till GäddanBengt och Dumpen.
Citera
2022-10-17, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det är en väldigt intressant tråd inne på Dumpens Facebook nu där anhöriga kommenterar och berättar hur de mår och handskas med sina känslor. Jag har inget annat än kärlek att skicka till alla familjer som mår dåligt. Önskar att det bildas en grupp eller förening där de kan prata och stötta varandra. Fy så vidrigt.

Jävla gäddor – vad ni utsätter andra människor för. Måtte ni för evigt skämmas och bli påminda om vad ni har gjort.

Det är framförallt Dumpen med sina uthängningar som är ansvariga. Och ni era gamar som gläds åt att människor begår eller försöker begå självmord.
Citera
2022-10-17, 18:27
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det är framförallt Dumpen med sina uthängningar som är ansvariga. Och ni era gamar som gläds åt att människor begår eller försöker begå självmord.
Ja, helt galet hur personer frossar i andras misär och olycka. Men är väl som man säger, skadeglädje är den enda sanna glädjen. Tragiskt.

Sedan är det underligt att om man framför kritik stämplas man som pedofil. SMH
Senast redigerad av Relentlessly 2022-10-17 kl. 18:29.
Citera
2022-10-17, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andrewc
Min första tanke efter jag sett klippet var att han förmodligen kastar in handduken och försöker avsluta sitt liv efter detta.

Magkänslan verkar haft rätt. Men hur säkra källor har du?

Ni är så onda.
Nej jag är inte det minsta pedofil men jag tycker att ni som gläds åt andras olycka är minst lika vidriga som sjuka män som raggar på barn. De är ju sjuka och behöver vård.
Citera
2022-10-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Ja, helt galet hur personer frossar i andras misär och olycka. Men är väl som man säger, skadeglädje är den enda sanna glädjen. Tragiskt

Exakt. Många tror jag ser på dumpen som underhållning. Man njuter av att se andra våndas och plågas, det är ju rent psykopatiska drag. Sen kan man förstå att känslor blir starka när det handlar om att skydda barn från förövare. Men två fel blir aldrig ett rätt.
Citera
2022-10-17, 18:41
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Exakt. Många tror jag ser på dumpen som underhållning. Man njuter av att se andra våndas och plågas, det är ju rent psykopatiska drag. Sen kan man förstå att känslor blir starka när det handlar om att skydda barn från förövare. Men två fel blir aldrig ett rätt.
Alltid undrat hur Helan och Halvan initierar en konversation med anhöriga och arbetsgivare efter en konfrontation.

Hur börjar det samtalet? Skulle vara intresserad att höra ett faktiskt samtal. Har dom aldrig delat. Typ, vad för slags intro inleder Sara med?

Kan man spekulera om
Senast redigerad av Relentlessly 2022-10-17 kl. 18:47.
Citera
2022-10-17, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980

Kan inte självmordsförsöket vara själva anledningen till att facebooksidan dröjde kvar så länge? Jag antar att det tar ett tag för anhöriga att få access vid en sådan händelse. Facebook har väl en process för sånt?
Citera
2022-10-17, 19:06
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag skulle också vilja veta det. Gick han hem direkt då och försökte avsluta sitt liv (gumman var bortrest när han åkte dit). Konstigt att hans facebook fanns kvar då när Dumpen publicerade. Dumpen kontaktar ju alltid anhöriga innan publicering.

Tror faktiskt Flackbackprivat inte har en aning och bara hittar på. Ingen annan här som känner till har bekräftat vilket är ovanligt när det kommer till Flashback.
Bullshit. Dumpen kontaktar inte alls alltid anhöriga innan publicering.
Senast redigerad av E.84 2022-10-17 kl. 19:09.
Citera
2022-10-17, 19:09
Medlem
Relentlesslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Bullshit. Dumpen kontaktar inte alls anhöriga innan publicering.
Kan du vara vänlig att berätta om hur samtalet initierades och fortskred utan att outa dig själv?

Jag t.ex. spelar in alla samtal på min mobil. Svarar inte om det är dolt nummer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in