Citat:
Ursprungligen postat av
Bigly
Är det bekräftat att han försökt ta livet av sig? Än så länge har jag bara sett ett inlägg här på Flashback som hänvisar till en granne. Men inget har nämnts om det på Dumpens facebooksida eller i den lokala facebookgruppen för Lilla Edet där gäddan diskuteras.
Angående Dumpens förmåga att stigmatisera pedofiler så pass mycket att de tar livet av sig, så verkar den begränsad. Hittils är det bara en gädda som är bekräftat död. Något som faktiskt förvånar mig lite. Livet måste ju bli helt värdelöst efter publiceringen.
Det är sällan folk tar sitt liv pga svåra händelser och/eller ett värdelöst liv.
Skulle det fungera på det sättet så skulle mänskligheten ha dött ut för mycket mycket länge sen.
Det ligger så gott som alltid psykisk ohälsa bakom ett självmord, oftast en depression, var det en psykolog som sa. Då menar jag inte en nedstämdhet pga saker som skilsmässa, nära anhörigs död, blivit av med jobbet, höga elräkningar osv. Utan en äkta depression.
Det är därför som människor, som ser ut att "ha allt", även vårdnaden om små barn, ändå kan ta sitt liv.