2022-10-17, 10:39
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Ja, vad ska man säga om det? Judiska församlingen har säkert inte heller kommenterat NMR:s kategoriska förnekande av förintelsen.

Det är ju såklart skillnad om man är en högt profilerad företrädare för ett riksdagsparti som har fått fullt genomslag för sin politik på riksplanet.

Släng ut horan från allt, låt henne återgå till att sitta vid ICA med mugg i handen lika hennes landsmän.
Citera
2022-10-17, 10:41
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Jo men nu finns de inte eller hur så varför pratar du?
Det var ironi mellan raderna, bara Vänster-losers som inte jobbar som har tid att lista vad varenda obskyr SD-politiker sagt eftersom det betyder så mycket för er. Vi andra går vidare, även med vad vår ex-statsminister sagt och hur han förstörde för Sverige med sina idiot-uttalanden. Den som minns vet att han förbjöds av partiet att medverka i media i 6 månader för det han sa var skrattretande. Så man såg aldrig vår statsminister på TV, ganska underligt, man såg bara Jimmie.
Senast redigerad av Barents 2022-10-17 kl. 11:01.
Citera
2022-10-17, 10:42
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Jag har ju inga fem barn att plåga med irrläror och uppfostra framför en dataskärm. Såg att du kastat in en konspirationsteori nu. Börjar det ta slut med argument mot Fallenkvists bokrecension?

Nya friska angrepp att vänta.
Nej, men noterar två angrepp från dig på tre rader text.
Citera
2022-10-17, 10:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Har judar ett rasistiskt hat mot rumäner och romer? Var kommer annars denna rasism mot Rebecka ifrån efter att hon förolämpat en judisk flicka?
Citera
2022-10-17, 10:45
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Den som framstår som svagsint är den som ingår i en mobb, flocktänkande och drev där man helt saknar känsla för perspektiv och måttfullhet. Där man har hysteri över ett litet fel men blundar för tusentals enorma fel och allvarliga brott som i alla perspektiv och jämförelser är mycket värre än det hon skulle ha gjort från början vilket är ett skämt om en bok. Där man är tiotusentals personer mot en person, där man inte har några gränser för vad man får säga eller göra mot den personen. Sådant är verkliga problem.
Med denna din förklaring så kan vilken politiker som helst komma undan med vad som helst. För oss andra är det inte så och det betyder faktiskt något vad en människa säger. Och i just detta fall med en episk felsägning som avslöjar en politikers hela världsbild och den är skrämmande och hon förlorade därmed sitt jobb. Helt rättvist.

Jag har aldrig stött på någon svensk politiker med byxorna nere som Rebecka.
Citera
2022-10-17, 10:48
Medlem
Barentss avatar
Här Chang Fricks väl formulerade genomgång av problemet med Rebecka och SD. Jag har alltid haft respekt för honom.
Citat:
https://www.expressen.se/debatt/sds-dumheter-maste-upphora/
Sverigedemokraterna måste höja nivån om de vill bli ett stort och folkligt parti.

Rebecka Fallenkvist provokation om Anne Frank är obegriplig.
...
Jag vet inte om Fallenkvist själv förstår innebörden i ”sedeslös” men det är ungefär som att kalla Anne Frank för en ”slampa” eller liknande. Att en tjej i tidiga tonåren är nyfiken på sex och samlevnad borde inte förvåna någon, allra minst Fallenkvist själv som i flera avseenden fortfarande befinner sig i tonåren. Det är väl ungefär sådant man kan förvänta sig i en privat dagbok. Varför då använda ordet ”sedeslös” om en oskyldig flicka som dog 15 år gammal i koncentrationsläger? Är det för att provocera? För att vara edgy? För att ”äga vänstern”?
...
Men det kommer skada SD om den här typen av snedsteg fortsätter, synnerligen om SD vill bli av med en stämpel som ett högerextremt parti.
Senast redigerad av Barents 2022-10-17 kl. 11:00.
Citera
2022-10-17, 10:49
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Har judar ett rasistiskt hat mot rumäner och romer? Var kommer annars denna rasism mot Rebecka ifrån efter att hon förolämpat en judisk flicka?
Du har svaret själv. Varför har du ordet Jude i så många inlägg?
Citera
2022-10-17, 10:52
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Exakt. Att Israel ambassadör kör sitt vanliga judedravel kan med lätthet besvaras med "Cry me a river".

Vad jag har svårare att smälta är Åkessons fega reaktion. Han som partiledare kan fan i mig visa lite ryggrad och stå bakom sin partikollega i stället för att vika ner sig. Hans beteende bådar INTE gott inför framtiden. Och det är en framtid som kräver hårda nypor och ryggrad av stål. Har han inte det kan han ju lägga sig ner direkt och ge upp.
Nej, hon ska få sparken direkt, och Åkessons svar och SDs svar är exakt sådant som man kan förvänta sig från vuxna människor som vill sitta i en regering. SDs svar bådar gott för framtiden, och om SD har några problem så är det tvärtom att de förnekat att det finns Rebecka-typer inom SD. Men Rebecka avslöjade sig så tydligt att man inte längre kan förneka det.

Detta är bra för SD. Ett parti kan få göra misstag, genom att t.ex ta in politiker som visar sig vara olämpliga. Men det är krishanteringen som visar om partiet är vuxet eller inte.

Du representerar inte SD och jag föreslår att du byter parti. SD är ingenting för dig och som röstande på SD vill jag inte bli förknippad med dina åsikter som är barnsliga och naiva och har sitt ursprung i att du mår dåligt av någon anledning.
Senast redigerad av Barents 2022-10-17 kl. 10:58.
Citera
2022-10-17, 11:02
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Men herreminje. Så om jag säger vad fan som helst kränkande till våra kunder, utan hämningar, så ska jag få fortsätta som vanligt? Nädu.

Visst, yttra vad du vill men bli inte förvånad om det ibland får konsekvenser.

Det handlar inte om vad du säger till kunder om vi skall jämföra med Fallenkvist utan om att du inte för din chef på jobbet får ha en bokblogg där du recenserar böcker du läst och gör det på ett sätt som din chef inte anser är förenligt med företagets värdegrund eller hans personliga smak och han avskedar dig för att du ansett att Bombi Bitt och jag är en bra roman eller något liknande. Eller använt fel uttryck när du skriver om den.
Citera
2022-10-17, 11:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Du har svaret själv. Varför har du ordet Jude i så många inlägg?

Obegripligt svar, hela skandalen har väl med det att göra? Varför uttalar sig judiska rådet annars?
Citera
2022-10-17, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Nej, hon ska få sparken direkt, och Åkessons svar och SDs svar är exakt sådant som man kan förvänta sig från vuxna människor som vill sitta i en regering. SDs svar bådar gott för framtiden, och om SD har några problem så är det tvärtom att de förnekat att det finns Rebecka-typer inom SD. Men Rebecka avslöjade sig så tydligt att man inte längre kan förneka det.

Detta är bra för SD. Ett parti kan få göra misstag, genom att t.ex ta in politiker som visar sig vara olämpliga. Men det är krishanteringen som visar om partiet är vuxet eller inte.

Du representerar inte SD och jag föreslår att du byter parti.
SD är ingenting för dig och som röstande på SD vill jag inte bli förknippad med dina åsikter som är barnsliga och naiva och har sitt ursprung i att du mår dåligt av någon anledning.

Det gör inte du heller. Och skulle aldrig slösa bort en röst på ett parti med fegisar och dumhuvuden, som du. Och vet du vad. Man få tycka olika. Märkligt va?
Citera
2022-10-17, 11:08
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Det gör inte du heller. Och skulle aldrig slösa bort en röst på ett parti med fegisar och dumhuvuden, som du. Och vet du vad. Man få tycka olika. Märkligt va?
Nej, man får faktiskt inte öppet tycka att Hitler och nazism är bra politik.

Du kommer att ändra åsikt när du lämnat tonåren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in