2022-10-17, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
När blev Anne Frank ett slags helgon som man inte får håna eller kritisera? Ungefär som muslimer blir vansinninga när man kritiserar profeten Muhammed.

Exakt. Att Israel ambassadör kör sitt vanliga judedravel kan med lätthet besvaras med "Cry me a river".

Vad jag har svårare att smälta är Åkessons fega reaktion. Han som partiledare kan fan i mig visa lite ryggrad och stå bakom sin partikollega i stället för att vika ner sig. Hans beteende bådar INTE gott inför framtiden. Och det är en framtid som kräver hårda nypor och ryggrad av stål. Har han inte det kan han ju lägga sig ner direkt och ge upp.
Senast redigerad av StefanO12 2022-10-17 kl. 09:49.
Citera
2022-10-17, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Ja just precis! Hon skrev dagbok men ingen bok! Lite svårt att publicera sin dagbok i en bok när man är död. Lika svårt är det som död att godkänna att ens privata dagbok får publiceras till allmänt beskådande. Det är snaskigt och helt omoraliskt att tjäna pengar på en död persons innersta tankar.

Och inte nog med det! Det finns två olika versioner av boken. Vem har klippt, klistrat, suddat och ändrat i Anne Franks dsgbok. Så skamligt!

Ja, du har helt rätt. Dagboken kom ju faktiskt ut som en bok i sig. Bra poäng. Alla redigeringar av dagboken har jag inte koll på, men jag vet att i den första publikationen hade Annes kommentarer om hennes morsa tagits bort av farsan, som tyckte att de var olämpliga. Men de allra senaste versionerna av dagboken har kommit ut i original, där man kan tydligt läsa att Anne hade en del mindre gräl med sin morsa och inte kom överens med henne ibland, och nedskrev då dessa i dagboken, som farsan hade tagit bort i den första utgåvan.
Citera
2022-10-17, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Exakt. Att Israel ambassadör kör sitt vanliga judedravel kan med lätthet besvaras med "Cry me a river".

Vad jag har svårare att smälta är Åkessons fega reaktion. Han som partiledare kan fan i mig visa lite ryggrad och stå bakom sin partikollega i stället för att vika ner sig. Hans beteende bådar INTE gott inför framtiden. Och det är en framtid som kräver hårda nypor och ryggrad av stål. Har han inte det kan han ju lägga sig ner direkt och ge upp.

Tycker Jimmie Åkessons svar var rätt lugnt och det är isåfall bra.

Däremot bör man nu kraftigt markera mot hatet och hoten mot henne och ställa sig på hennes sida och påtala att det lilla felet hon skulle ha gjort inte är någonting mot alla tusentals grova hot och förolämpningar hon fått. Hon är en person, attackerad av tiotusentals i ett drev där man inte har några gränser för vad man får säga eller göra mot henne. Detta är farligt och något man brukar beskylla SD för, men titta vilka som beter sig just så i verkligheten.
Citera
2022-10-17, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Tycker Jimmie Åkessons svar var rätt lugnt och det är isåfall bra.

Däremot bör man nu kraftigt markera mot hatet och hoten mot henne och ställa sig på hennes sida och påtala att det lilla felet hon skulle ha gjort inte är någonting mot alla tusentals grova hot och förolämpningar hon fått. Hon är en person, attackerad av tiotusentals i ett drev där man inte har några gränser för vad man får säga eller göra mot henne. Detta är farligt och något man brukar beskylla SD för, men titta vilka som beter sig just så i verkligheten.

Då har vi olika syn på vad som är lugnt och bra. Jag tycket det var fegt och dåligt. MEN rörande reaktionerna gentemot Rebecka håller jag med dig till 100%. Bara idioter beter sig så.
Citera
2022-10-17, 10:03
Medlem
Bara i det politiskt korrekta Svennezuela kan detta bli en förstasidesnyhet eller en nyhet över huvud taget och en partiledare "kallas in" för att stå till svars inför SVT Agenda-domstolen på bästa sändningstid. Fallenkvist upptäckte att helgonet Anne Frank var en normal tonåring (inte ett helgon) med en normal tonårings fantasier och tankar om bland annat sex och dristade sig till att förmedla detta lite drastiskt.

Inkvisitionen i form av statsmedias asgamar och den judiska diasporans överstepräster tog tillfället i akt att spela ut hela indignationsregistret och försöker hävda att Anne Frank är oberörbar på alla sätt i sin egenskap av judinna och som offer för förintelsen.

Anne Frank har under alla år utnyttjats hänsynslöst och gjorts till en del av en större myt om den grymma och orättvisa behandlingen av ett helt (utvalt, helgonlikt) folkslag och mytens bevarare har allt att förlora på att den granskas och ifrågasätts på minsta sätt. Därför brölas det omedelbart på högsta volym för att skrämma pöbeln så att vi inte upptäcker att det mesta av det som det globalistiska pk-samhället bygger på är myter och lögner som är själva basen för att status quo skall kunna bibehållas.

Att myten om Anne Frank konstruerades noggrant för ett syfte tycker jag bevisas av att de delar av dagboken som Fallenkvist läste och förvånades över länge varit censurerade och tagits med först i de senare utgåvorna.
Citera
2022-10-17, 10:08
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
Tycker det är kraftigt överdrivet shit vilken media storm det blir direkt när någon inom SD gör ett uttalande då ska det granskas ner in i det sista. Kan hålla med klantigt uttalande men vi har åsiktfrihet i Sverige.

Hoppas hon får en ny chans och tar lärdom av tänka innan man publicerar sina inlägg nu när makt eliten granskar SD så pass hårt.

Det är inga andra politiker som försöker göra satir av förintelsen. Det är ett helt vanligt personalärende. Hon är ute ur hetluften som så många andra som inte kan låta bli att gå över gränsen.
Citera
2022-10-17, 10:10
Medlem
Jag har aldrig sett denna ordföranden från den judiska församlingen någonsin yttra sig i tv ang muslimernas hat mot judar. Nu stod fanskapet o hoppade precis som jordens undergång var nära ..
Citera
2022-10-17, 10:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Den som framstår som svagsint är den som ingår i en mobb, flocktänkande och drev där man helt saknar känsla för perspektiv och måttfullhet. Där man har hysteri över ett litet fel men blundar för tusentals enorma fel och allvarliga brott som i alla perspektiv och jämförelser är mycket värre än det hon skulle ha gjort från början vilket är ett skämt om en bok. Där man är tiotusentals personer mot en person, där man inte har några gränser för vad man får säga eller göra mot den personen. Sådant är verkliga problem.

Det har du rätt att tycka. Precis som att Becka har rätt att tycka att Anne Frank är slampig. Och precis som att folk i allmänhet har rätt att tycka att Becka är en idiot. Härligt att vi bor i ett land med yttrandefrihet!
Citera
2022-10-17, 10:15
Medlem
https://www.tv4.se/artikel/2exVQPS4tZn9knTj0qmH5Q/israels-ambassadoer-i-sverige-avskyvaerd-foerolaempning

Storpolitik. Internationell sådan dessutom. Men SD påstår ju sig vara för Israel.
Citera
2022-10-17, 10:19
Medlem
Citat:
Och Rebecka Fallenkvist är en levande människa idag som nu utsatts för tusentals grova förolämpningar, kränkningar och grova hot på grund av detta drev i media. Perspektiv kanske kan vara något också. Särskilt när man jämför en bok angående någon som dog för snart 80 år sedan mot någon som lever idag och drabbas av detta oerhörda hat som media skapar mot henne. Bara därav borde man markera mot detta och definitivt låta henne vara kvar som en ren konsekvens av detta och att stå upp mot sådana lynchmobbar. Man talar om hot och hat, vad är det man skapar själva i media och från vänstern gällande sådant här?
Det är ju inte unikt för Rebecka, att bli utsatt för näthat.
Citera
2022-10-17, 10:21
Medlem
Citat:
Den som framstår som svagsint är den som ingår i en mobb, flocktänkande och drev där man helt saknar känsla för perspektiv och måttfullhet. Där man har hysteri över ett litet fel men blundar för tusentals enorma fel och allvarliga brott som i alla perspektiv och jämförelser är mycket värre än det hon skulle ha gjort från början vilket är ett skämt om en bok. Där man är tiotusentals personer mot en person, där man inte har några gränser för vad man får säga eller göra mot den personen. Sådant är verkliga problem.
Nu har ju även Åkesson gått ut och ansett att hon sagt dumma saker:

Från SVT Text:

Citat:
Jimmie Åkesson kallade uttalandet för
"förkastligt": -Folk säger dumma saker
hela tiden. Sedan har hon själv
försökt att förklara det här på olika
sätt, men jag tycker att det är ett
förkastligt sätt att uttala sig på
så klart, säger han i SVT:s Agenda.
Citera
2022-10-17, 10:26
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Jag har aldrig sett denna ordföranden från den judiska församlingen någonsin yttra sig i tv ang muslimernas hat mot judar. Nu stod fanskapet o hoppade precis som jordens undergång var nära ..

Ja, vad ska man säga om det? Judiska församlingen har säkert inte heller kommenterat NMR:s kategoriska förnekande av förintelsen.

Det är ju såklart skillnad om man är en högt profilerad företrädare för ett riksdagsparti som har fått fullt genomslag för sin politik på riksplanet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in