2022-10-17, 00:01
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Som jag har förstått det så kan han falla in under allvarlig psykisk störning. Man måste inte vara psykotisk även om det i de flesta fall handlar om det.

Edit, tillägg. Någon som är mer insatt i kriterierna för "allvarlig psykisk störning"? Jag vill minnas att någon här skrev om det men det kan vara i någon annan tråd. Jag minns inte
Jag tror att han är empati störd inget annat.
Kan man inte bara skicka hem hela familjen? De hade inget här att göra först i början!
Äckeljävlar!
Citera
2022-10-17, 00:03
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej i Sverige går det definitivt inte.

I hans hemland Etiopien däremot skulle det gå.
Ja, otroligt bra skrivet!
Hem dit ska dem, då kanske de får pli på sonen?
De lär åtminstone bli svårare för äcklet att röva bort barn som han sen våldtar och torterar!
Senast redigerad av rubin22 2022-10-17 kl. 00:08.
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Någonstans bland maskningarna säger han nåt liknande "sen blev det sex". Eftersom nästan hela den sidan är maskad så står det utan sammanhang. Någon annan som minns den meningen?
s397
"DH: Ja och sen...han var inte (ohörbart 00:47:24) ville intresserad och sen hände sex. Eller mordförsök."

Det var i samma veva han pratade om den andra killen att de hade diskuterat sånt här.
Han säger även att "han ville att jag skulle göra på någon"
Funderat lite på det där, det ska tydligen vara "tvätttidskillen" han pratat med om "att komma överens" om något sånt här men att (som jag uppfattar det) den killen drog sig ur, man kan fråga sig hur mycket sanning det kan ligga bakom?
sån sanning att "jag träffade min kompis" egentligen betydde att han bara gick fram o snacka lite random, eller kan det finnas någon riktig sanning i det och han "blev peppad" att göra det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Kan man inte bara skicka hem hela familjen? De hade inget här att göra först i början!
Äckeljävlar!
Dom kan väl börja med att utreda varför hans föräldrar har angett fel ålder vid ankomst? Man glömmer inte plötsligt sitt barns ålder?
Citera
2022-10-17, 00:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Dom kan väl börja med att utreda varför hans föräldrar har angett fel ålder vid ankomst? Man glömmer inte plötsligt sitt barns ålder?
Nej så sant, känns som föräldrarna i detta fall är medskyldiga!
Citera
2022-10-17, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Äckeljävlar!

Vad du tror är irrelevant. Han är bedömd av psykolog, läkare, socionom och pedagog. Han har en diagnos IF. Sen har han svårt att tolka känslor oxå.
Citera
2022-10-17, 00:07
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
det har framgått i fup att mamman inte visste hur man läser av våra datum vs deras. Pappan berättade även att mamman inte lärt sig, vilket jag tycker tyder på att hon kanske inte ens gått i skola i hemlandet.
Citera
2022-10-17, 00:09
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Vad du tror är irrelevant. Han är bedömd av psykolog, läkare, socionom och pedagog. Han har en diagnos IF. Sen har han svårt att tolka känslor oxå.
IF är en ickediagnos som landar någonstans mellan add, damp och autism. Man kan lika gärna säga att afrikanen är påverkad av västerlänsk kultur.
Citera
2022-10-17, 00:10
Medlem
Citat:
För att anpassa åldern mer till hans faktiska ålder?
Citera
2022-10-17, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
s397
"DH: Ja och sen...han var inte (ohörbart 00:47:24) ville intresserad och sen hände sex. Eller mordförsök."

Det var i samma veva han pratade om den andra killen att de hade diskuterat sånt här.
Han säger även att "han ville att jag skulle göra på någon"
Funderat lite på det där, det ska tydligen vara "tvätttidskillen" han pratat med om "att komma överens" om något sånt här men att (som jag uppfattar det) den killen drog sig ur, man kan fråga sig hur mycket sanning det kan ligga bakom?
sån sanning att "jag träffade min kompis" egentligen betydde att han bara gick fram o snacka lite random, eller kan det finnas någon riktig sanning i det och han "blev peppad" att göra det?

Det där har jag oxå funderat över. Han kan ha pratat och fantiserat med en annan kille om att göra "det" och den andra killen har helt enkelt fantiserat och aldrig haft någon tanke på att göra verklighet av fantasierna.
Han kan oxå ha pratat med en annan kille om vad han själv vill göra.
Det kan oxå vara taget rakt ur hans egen fantasi för han har nog svårt att skilja på fantasi och verklighet.
Visst har man haft förhör med tvättidskillen? Om A pratat med honom om "saken" så skulle han ha kunnat berätta det. Eller så säger han inget för att det är obehagligt/rädd för att bli inblandad/misstänkt.
Citera
2022-10-17, 00:11
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Nej, det är inte irrelevant eftersom vi sitter på Flaschback forum
Svårt att tolka känslor?
Är han inte empati störd är ingen det!
Pust för såna som dig!
Citera
2022-10-17, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
IF är en ickediagnos som landar någonstans mellan add, damp och autism. Man kan lika gärna säga att afrikanen är påverkad av västerlänsk kultur.

Trams.
Men det kanske är ett stort samhällsproblem att människor som behöver många års utbildning får arbeta som psykologer och läkare när det finns andra som inte behöver läsa en enda bok för att veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in