Flashback bygger pepparkakshus!
2022-09-30, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marshallnongrata
Ett sånt jävla hån.

Man kan ju dömas upp till 4 års sluten ungdomsvård, så det är ju inte omöjligt. Dock brukar det maxstraffet vara ämnat för Mord.

Döma 15-åringar till fängelse är ju ingenting man sysslar med av förklarliga skäl. Skulle man ändå göra det så skulle ungdomsreduktionen göra att han skulle få ungefär 1/4del eller 1/5del av det ordinarie straffvärdet, så det hade inte blivit mycket till fängelsestraff ändå.
Citera
2022-09-30, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marshallnongrata
Ett sånt jävla hån.

Det är så rättssamhället i Sverige ser ut tyvärr.
Citera
2022-09-30, 13:30
Avstängd
doncroces avatar
Blev det inget fackeltåg mot rasism och främlinsfientlighet i Skellefteå?
Det är iaf en talande tystnad och undfallenhet vi ser, Captain Sweden är stolt, en svensk tiger!
Senast redigerad av doncroce 2022-09-30 kl. 13:34.
Citera
2022-09-30, 13:31
Medlem
Från Norran.se:
Citat:
Konsekvenserna av skadorna har medfört att hon inte har kunnat förhöras under polisutredningen”, påpekar flickans advokat Urban Rönnblom.

Det är ju uppenbarligen svåra hjärnskador av något slag i alla fall. Talförmåga kan saknas exempelvis, det finns många olika saker det kan vara. Flickan är definitivt inte i bra form.
Citera
2022-09-30, 13:33
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
åklagaren säger detta: "Pojken – som har en intellektuell funktionsnedsättning – har gjort vissa medgivanden i förhör, enligt åklagaren. Han har inte varit frihetsberövad."

står också här. https://www.dn.se/sverige/pojke-atalas-for-mordforsok-och-grov-valdtakt-i-skelleftea/

Det kan vara en språklig fråga. Om den brutale ynglingen är inlåst på ett hem genom socialtjänstens försorg, så är GM inte "frihetsberövad" som åklagaren ser det.

Citat:
Frihetsberövande

Att beröva någon friheten, t.ex. genom anhållande, häktning och fängelse.

Den som utan stöd i lagen för bort, spärrar in, eller på något annat sätt berövar en person friheten gör sig skyldig till olaga frihetsberövande.

https://www.aklagare.se/ordlista/f/frihetsberovande/
Citera
2022-09-30, 13:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bestialiskt överfall.

Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det är glädjande om flickan har börjat återhämta sig. En hjärnblödning kan ta lång tid att bli helt återställd från sen har hon ju även haft ett svårt psykiskt trauma. Vet du om hon lämnat sjukhuset eller inte? Vi är många som hoppas på ett lyckligt slut för denna lilla flicka

Ja vi är många som hoppas på ett lyckligt för den lilla flickan.

Tänker ofta detta bestialiska överfall på henne och det har berört mig mycket.
Citera
2022-09-30, 13:43
Medlem
Skaraborg2s avatar
Monstret hade säkerligen inte tvekat.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Jag tolkar det som att med stor sannolikhet flickan inte hade levt idag om han inte hade blivt störd och fick avbryta det han påbörjade.

Precis den uppfattningen har jag också.

Detta monster hade säkerligen inte tvekat att avsluta till fullo det han hade påbörjat.
Citera
2022-09-30, 13:44
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Hur går det med flickan, är hon fortfarande nedsövd ?
Nej. Hon ligger ff på Skellefteå lasarett.
Citera
2022-09-30, 13:45
Medlem
EnsamStatys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Innan du slänger upp dina konspirationer borde du fundera lite över hur snabbt denna utredningen faktiskt gått. Man har alltså lyckats utreda detta och väcka åtal inom 2,5 månad trots att:

-Det tog över 1 månad att avgöra den misstänktes ålder.
-Trots att målsägande varit nedsövd och okontaktbar i 1 månad.
-Trots att polisen en bit in i utredningen sökte TRE specifika vittnen.
-Trots att man fått göra omfattande utredning/kartläggning av den misstänkte med hjälp av skola, socialtjänst och sjuk/mentalvård.
-Trots att utredningen skett under sommaren där allt generellt tar längre tid p.g.a semestrar.

Du tror väl ändå inte att en sådan här utredning skulle kunna gå att göra klart särskilt mycket tidigare??

Det är ingen konspiration att politikerna kan styra över brottsmål, det är ett faktum. Du kanske ska läsa en bok nu under hösten, får jag komma med en rekommendation så är det Berättelsen om Kevinfallet: Familjens egna ord om den stora rättsskandalen.
Citera
2022-09-30, 13:54
Medlem
Hela familjen våldtäktsneger borde utvisas. De har förbrukat sin rätt att vara I Sverige. Borde inte ha kommit hit i första skedet.
Citera
2022-09-30, 14:13
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Blev det inget fackeltåg mot rasism och främlinsfientlighet i Skellefteå?
Det är iaf en talande tystnad och undfallenhet vi ser, Captain Sweden är stolt, en svensk tiger!

Sånt jävla trams sysslar vi inte med här uppe. Nu vill vi ha den fete fan inlåst under riktigt lång tid, bland folk som vet vad han har gjort!!
Citera
2022-09-30, 14:16
Medlem
fejsetnr1s avatar
Som förälder kan ja med gott samvete säga att hade detta hänt min egna dotter hade jag sett det som min livsuppgift att ta död på den som gjort detta.... Oavsett om han är 15 eller 50.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in