2022-10-16, 22:35
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Drev kan det bli, men rätten till åsikten har väl inte försvunnit vad jag vet? Vad är din tanke,att alla ska få säga vad de vill utan att någon säger emot?

Tycker du verkligen att det råder yttrandefrihet om man straffas för att säga vissa saker? Om vi låste in folk med vänsteråsikter så kan det fortfarande råda yttrandefrihet?
Citera
2022-10-16, 22:36
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Vad heter den där antisemit-listan som Margot Wallström erhöll en topp10-placering på? Kommer fröken Fallenkvist toppa den prestationen tror ni? Eller är hon en för liten spelare för att Israel ska lista henne där överhuvudtaget? De har åtminstone skrivit om henne israelisk press(de största tidningarna)..
Citera
2022-10-16, 22:37
Medlem
Saxofonjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Hur långt bak sa jag? Drygt 20 år. Vid tiden för då Jimpan tog över. Det var segerhelgernas tid i SDU. Sd är delvis sprunget ur BSS. Same shit, different name. Helg Seger!

Ja drygt 20 år sedan är kring år 2000. Windeskog ska ha påståtts ha heilat vid något tillfälle och senare utesluten, men att SD skulle ha heilande människor på sina möten kring den tiden har jag aldrig hört.
Citera
2022-10-16, 22:38
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronstallet
Fallenkvist , ett rejält ägg. Kanske den mest korkade människan i Sverige. Ett levande bevis på den misslyckade integrationen.
Håller med dig, jag röstar inte på SD men varför har SD-are så jävla svårt att säga, "herregud vilken idiot", nä de försvarar sopan till sista blodsdroppen!
Citera
2022-10-16, 22:39
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Tycker du verkligen att det råder yttrandefrihet om man straffas för att säga vissa saker? Om vi låste in folk med vänsteråsikter så kan det fortfarande råda yttrandefrihet?
Utveckla hur man straffas för en åsikt
Citera
2022-10-16, 22:39
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bhagavan
Nu är denna boken förvisso inte påhittad, men man får förstås ändå ha en åsikt om den. Man får uttrycka sina värderingar i Sverige. Yttrandefriheten gäller mellan staten och individen. Den garanterar dock inte att man får företräda ett parti som förkastar värderingarna som uttrycks.

Det var inte Anne som skrev boken. Hon bidrog med lite material som senare har reviderats, förvanskats och det har tillagts saker för att få det till en bok. Lika mycket dagbok som Schindlers List är en dokumentär.
Citera
2022-10-16, 22:40
Medlem
Citat:
Men jösses. Sitter ni kryptovänster och diskuterar BSS i varenda tråd som har något samröre med SD?

Nej, tog bara upp det nu för allt trattades ned till ursprunget till Sd:s återkommande nazifetischm. De sker ju konstigheter flera gånger per år där SD uppenbart går över gränsen. Fallenkvist verkar ju vara tappad bakom ett transylvanskt utedass.
Citera
2022-10-16, 22:41
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Drev kan det bli, men rätten till åsikten har väl inte försvunnit vad jag vet? Vad är din tanke,att alla ska få säga vad de vill utan att någon säger emot?
Absolut. Man kan bli lärare och sedan stipulera tilll förädrar och kollegor att man hatar barn. Skulle tro att man förlorar tjänsten då också.
De som tror att man får tillträde till alla arenor oberoende av vad man säger, är mer än lovligt naiva och har fullständigt missförstått vad yttrandefrihet handlar om.
Citera
2022-10-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxofonjude
Ja drygt 20 år sedan är kring år 2000. Windeskog ska ha påståtts ha heilat vid något tillfälle och senare utesluten, men att SD skulle ha heilande människor på sina möten kring den tiden har jag aldrig hört.

Du verkar insatt. Men vad men han finanspolitiske talespersonen? Drogs det inte en massa naziskämt på en fest.

Fattar inte denna nazifetism.
Citera
2022-10-16, 22:46
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Utveckla hur man straffas för en åsikt

Bli av med jobbet?
Citera
2022-10-16, 22:47
Medlem
Citat:

Sitter hon i fängelse? Eller menar du att hon ska få ha en åsikt och andra ska inte få reagera på hennes djävla åsikter.

Den här mentalstörda donnan kommer sitta i Stockholms regionfullmäktige och dra sina satans judeskämt om mördade barn. Och jag kommer tvingas betala hennes lön. Sd har sett till att hon blev förtroendeval. Det är deras fel

Och jag får inte ens ha en åsikt. Tack för den yttrandefriheten.
Citera
2022-10-16, 22:50
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Bli av med jobbet?
Det är allvarligt, när har det hänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto