2022-10-16, 21:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Skulle inte gå i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av LillaMonsterMy
Sexualförbrytare, låg iq och empatistörning... Hur och var hanterar man dom så att ingen kommer till skada?? Går det ens i Sverige?

Nej i Sverige går det definitivt inte.

I hans hemland Etiopien däremot skulle det gå.
Citera
2022-10-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaMonsterMy
Sexualförbrytare, låg iq och empatistörning... Hur och var hanterar man dom så att ingen kommer till skada?? Går det ens i Sverige?

Nej egentligen har vi ingen säker förvaring för dessa i Sverige. Nog därför man försöker få till det med ”allvarlig psykisk störning” som förevändning för att låsa in GM på obestämd tid.
Citera
2022-10-16, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag antar att pojkens psykiska profil är av den arten att det aldrig kommer gå att bota honom. (Antar, alltså.) En pojke som inte begriper att och hur hans offer lider har stora problem med den empatiska förmågan. Snarare verkar ha njutit av övergreppet och det får varningsklockor att ringa högt.

Han borde aldrig släppas lös bland folk igen, för om han blir det kommer vi garanterat få skåda liknande beteenden från honom i framtiden. Det visar inte minst all annan skit han gjorde innan detta dåd. Sexuella ofredanden och annat. Tror tyvärr att han är och förbir farlig. Impulsstyrd, lågbegåvad och empatibefriad.

Att bota honom helt blir nog väldigt svårt. Iaf med dagens metoder. Man kan behandla honom, och hur framgångsrikt resultatet blir beror mycket på honom själv. Först måste man få honom att förstå att han är ”sjuk” och behöver hjälp. Lyckas man med det har man kommit en bit på vägen. Hans motivation till att vilja förändras är också avgörande.

Får man med honom på detta tåg kan man börja träna honom i impulskontroll och reflektera över sina egna och andras känslor. Vet inte hur avgörande hans intellektuella funktionsnedsättning har för såna här behandlingar. Men generellt är det bättre ju yngre dom är när behandlingen sätts in.
Citera
2022-10-16, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Detta tror jag inte att jag sett nämnas här tidigare, utan tvärtom, att det skulle finnas skriftliga bevis på att mamman försökt att ändra hans tidigare felaktiga ålder;

Ur FUP sida 7;

”..Handläggaren har inte kunnat hitta några noteringar att det gjorts någon medicinsk åldersbedömning i samband med asylprocessen och hittar inte heller att det noterats något om att personnumret har försökt ändras i efterhand.
Den anteckning som har kunnat hittas är från 2019 och avser att mamman anmält att Abushis namn har varit felstavat + ändring av detta..”

Edit; på sida 13 i FUP finns dokumenterat denna rättelse om namn.
Där uppger även mamman att hans födelsedag är i november (16:de), och inte 7/7 som det står i hans personnummer, där uppges också födelseår 2007, inte 2009 som står i hans personnummer.

Mao så har det alltså funnits en rättelse ändå?

Och på sidan 16 förklarar Skatteverket varför ingen ändring av födelsedatum utförs.

Och enligt pappan är monstret född i mars, undrar hur de ska ha det...
Citera
2022-10-16, 22:08
Medlem
Stackars polis och sjukvårdspersonal. Tydligen var det en hemsk syn som mötte dem!

Sjukvårdspersonalen behövde stöd efter dådet på Morö Backe

Räddningsarbetet blev dramatiskt och en av poliserna sprang från brottsplatsen med flickan i famnen till ambulansen. Sedan fick han själv köra ambulansen så att all ambulanspersonal kunde hålla henne vid liv till akuten.

Sjukhuskyrkan kallades in...
Sjukhuskyrkan som har dygnet-runt-jour kallades in för att prata med den medtagna personalen.

– Vi blir ett stöd så de kan gå vidare, säger sjukhusprästen
Citera
2022-10-16, 22:18
Medlem
Hyacints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Stackars polis och sjukvårdspersonal. Tydligen var det en hemsk syn som mötte dem!

Sjukvårdspersonalen behövde stöd efter dådet på Morö Backe

Räddningsarbetet blev dramatiskt och en av poliserna sprang från brottsplatsen med flickan i famnen till ambulansen. Sedan fick han själv köra ambulansen så att all ambulanspersonal kunde hålla henne vid liv till akuten.

Sjukhuskyrkan kallades in...
Sjukhuskyrkan som har dygnet-runt-jour kallades in för att prata med den medtagna personalen.

– Vi blir ett stöd så de kan gå vidare, säger sjukhusprästen

Ja...man glömmer ibland att personalen behöver hjälp och stöd efteråt. Både blåljus-och vårdpersonal. När man får in en patient i det här skicket i traumarummet gör alla sitt jobb effektivt, men när hon flyttats upp till iva, så kommer reaktionen för alla som var med i akutrummet.

🌷
Citera
2022-10-16, 22:32
Medlem
Xedomes avatar
Läste igenom alla vittnesförhör igår. Lång, monoton läsning med skickliga kvinnliga förhörsledare. Någonting med känslolivet stämmer inte, helt klart. Hittade dock ingenting i förhören med GM som påvisade att han skulle få sadistisk njutning i gengäld.

Han verkar varken fatta vad han gjort eller förstå sig på känslor. Väldigt märklig läsning.
Citera
2022-10-16, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Efter FUP blev tillgänglig där man kan läsa förhören med honom tycker jag det är tydligt att han har en funktionsnedsättning. Jag uppskattar hans mentala nivå som en 10-12 åring, i en nästintill fullvuxen kropp. Han verkar inte ha planerat brottet och hans försök till att sopa igen spår och hitta på en rimlig förklaring tycker jag ligger på en 10-12 årings nivå.

Det är tydligt vilken nivå förhörsledaren lägger sig på när man läser frågor som:
FL:Man ska inte gissa, utan då kan du säga jag vet inte det är okej.
MT: Okej
FL:mm, bra. Och så kan det bli så att jag säger någonting och så tänker du så här, Näe det där var fel.
MT:Mm
FL:Mm, då får du säga det till mig
FL: Då får du säga Näe, så var det inte
FL:Så om jag skulle säga så här titta vad det regnar ute idag, vad skulle du säga då?
MT: Näe, det regnar inte.

Jag uppskattar hans begåvningsnivå mer motsvarande 6-7 år. Mycket lägre än 10-12. Det lilla vi vet om utvecklingsbedömningen han har genomgått är att han har en måttlig IF (IK 40-55). Det innebär en allvarlig nedsättning. Jag skriver det igen; om han bedömdes utifrån uppgiven ålder (då 10 år) men i själva verket var 12 så är funktionsnedsättningen ännu svårare.
Citera
2022-10-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Nu har jag plöjt klart FUP:en.

Det är så självklart att varenda gång han berättar att först har ”flickan ramlat” och sen har han själv ”ramlat” (men han vet inte vad/hur det gått till) så är det hans försök att komma undan med att han knuffat ner henne på marken för att därefter ja..

Och nej, det nämns ingenstans i FUP:en att ett regelrätt samlag ägt rum, eller ett samlag öht.

Det någon skrev om spermafynd är troligtvis när det nämns i ”ordlistan” där förklaringarna för graderingen/styrka av fynd benämns.
Där ges exempel på meningar som används vid just detta.

Någonstans bland maskningarna säger han nåt liknande "sen blev det sex". Eftersom nästan hela den sidan är maskad så står det utan sammanhang. Någon annan som minns den meningen?
Citera
2022-10-16, 23:49
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Någonstans bland maskningarna säger han nåt liknande "sen blev det sex". Eftersom nästan hela den sidan är maskad så står det utan sammanhang. Någon annan som minns den meningen?
yes jag avslutade precis sista delen och det stod, ska se om jag hittar den
Citera
2022-10-16, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Läste igenom alla vittnesförhör igår. Lång, monoton läsning med skickliga kvinnliga förhörsledare. Någonting med känslolivet stämmer inte, helt klart. Hittade dock ingenting i förhören med GM som påvisade att han skulle få sadistisk njutning i gengäld.

Han verkar varken fatta vad han gjort eller förstå sig på känslor. Väldigt märklig läsning.

+1 på den!
Citera
2022-10-16, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nej egentligen har vi ingen säker förvaring för dessa i Sverige. Nog därför man försöker få till det med ”allvarlig psykisk störning” som förevändning för att låsa in GM på obestämd tid.

Som jag har förstått det så kan han falla in under allvarlig psykisk störning. Man måste inte vara psykotisk även om det i de flesta fall handlar om det.

Edit, tillägg. Någon som är mer insatt i kriterierna för "allvarlig psykisk störning"? Jag vill minnas att någon här skrev om det men det kan vara i någon annan tråd. Jag minns inte
Senast redigerad av Morrmorromorrfarr 2022-10-16 kl. 23:57. Anledning: Tillägg i texten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in