Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-16, 21:15
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Jag undrar, vad är det för äckliga människor som inte skaffar swish?

Stött på många sådana kufiska människor som inte ens kan swisha för att öppna betaltoan.
Oftast äldre människor, i många fall har de också ett gammalt ruttet härk som "telefon".

Jag menar, man kan köpa en swishkapabel mobil för 300 kr:
https://www.blocket.se/annons/goteborg/moto_e6_play__32gb/103523181

Android 9 räcker gott för swish.

Samma när man ska köpa något begagnat. Oftast ruttna människor som inte har swish, utan vill ha det kontant.

När ska människor anpassa sig till samhället och använda swish?
Hur kan man få sådana ruttna människor att skaffa swish?

Liksom, visst, jag kan öppna toan åt dem för 5 kr, men nästa gång finns det ingen där som kan öppna toan åt dem och då pissar de på sig... för att de är så ruttna att de inte skaffar swish.
Är du här nu igen och förpestar tillvaron med din vilja att stänga ute delar befolkningen.

Du är verkligen ingen förespråkare för valfrihet, som vill tvinga på alla och envar en massa modern teknik.
Citera
2022-10-16, 21:16
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Det förekommer att folk under vapenhot tvingas swisha pengar till sina rånare

Då ska du ju få tag på någon som har behörighet att swisha.
Dvs du kan inte längre råna killen/tjejen i kassan, för hennes swishapp i telefonen har inte behörighet att skicka pengar från företagets konto, bara ta emot.

Du måste nu gå på butiksägaren. Och han kan ju ha sin butiks-swish hemma av rent säkerhetsskäl så att han bara har sin "ta emot" telefon i butiken för att se när folk betalat.

Vilket då gör det till ett kidnappningsfall och då börjar polisen plötsligt gräva i det, för då är det allvarlig brottslighet. Det är då inte längre ett simpelt knivrån av en butik.

Citat:
Ursprungligen postat av Ava899
Sverige kanske blir första landet i världen att ta bort kontanter

Vilket är superbra. Hoppas E-kronan införs, blir knuten till personnummer, och sedan dödas alla kontanter.
Därefter turister får ett E-kronakort av växelkontoret vid växling av reskassa - ett E-kronakort som registreras ihop med chipinformationen i passet.
Senast redigerad av sebnie 2022-10-16 kl. 21:18.
Citera
2022-10-16, 21:18
Medlem
CassandraCs avatar
har bitcoin, eth osv men inte swish, varför skulle jag behöva swish? jag har redan fiat cc kort, vad exakt är poängen? varför skulle jag vilja skicka pengar till nån pleb via swish och få massa mail från banken om skumma överförningar? bara noobs och npc människor som använder swish för att köpa barnvagnar osv, jag är inte fattig behöver inte köpa beggat skräp.
Citera
2022-10-16, 21:20
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
npc människor

NPC står för non-player character så förstår inte vad "npc människa" är.... Du tar ett begrepp från datorspelsvärlden och sätter det på en människa i det fysiska livet.
Vad vill du komma med det?
Citera
2022-10-16, 21:26
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Då ska du ju få tag på någon som har behörighet att swisha.
Dvs du kan inte längre råna killen/tjejen i kassan, för hennes swishapp i telefonen har inte behörighet att skicka pengar från företagets konto, bara ta emot.

Du måste nu gå på butiksägaren. Och han kan ju ha sin butiks-swish hemma av rent säkerhetsskäl så att han bara har sin "ta emot" telefon i butiken för att se när folk betalat.

Vilket då gör det till ett kidnappningsfall och då börjar polisen plötsligt gräva i det, för då är det allvarlig brottslighet. Det är då inte längre ett simpelt knivrån av en butik.

Jag tänkte främst på personrån, och där hjälper inte Swish. Men det stämmer nog som du skriver att det inte går att Swish-råna butiker.
Citera
2022-10-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esloveslov
Jag har av säkerhetsskäl valt Swish ifrån. Dels för min egen säkerhet, jag kan komma att göra av med för mycket pengar om jag har tillgång till pengar i mobilen.
Du slipper bli swishrånad
Citera
2022-10-16, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki
Haha, känner du dig sårad?

Vad handlar det om då? Varför tar hen upp det för att argumentera mot att swish tillhör normen?

Du har ju problem att tolka text, så det kan vara bra om du håller dig borta från dessa nymodigheter. Det kan stå dig dyrt annars.
Du verkade inte förstå vad personen menade.
Senast redigerad av Ava899 2022-10-16 kl. 22:50.
Citera
2022-10-16, 22:06
Medlem
fittslems avatar
Folk som endast använder kontanter dvs, svartjobbare, kriminella och pensionärer.
Citera
2022-10-16, 22:07
Medlem
Citat:
Vilket är superbra. Hoppas E-kronan införs, blir knuten till personnummer, och sedan dödas alla kontanter.
Därefter turister får ett E-kronakort av växelkontoret vid växling av reskassa - ett E-kronakort som registreras ihop med chipinformationen i passet.
Nej det är inte superbra. Då hade hela världen tagit efter
Citera
2022-10-16, 22:08
Medlem
KohPhangans avatar
Citat:
Jag undrar, vad är det för äckliga människor som inte skaffar swish?

Stött på många sådana kufiska människor som inte ens kan swisha för att öppna betaltoan.
Oftast äldre människor, i många fall har de också ett gammalt ruttet härk som "telefon".

Jag menar, man kan köpa en swishkapabel mobil för 300 kr:
https://www.blocket.se/annons/goteborg/moto_e6_play__32gb/103523181

Android 9 räcker gott för swish.

Samma när man ska köpa något begagnat. Oftast ruttna människor som inte har swish, utan vill ha det kontant.

När ska människor anpassa sig till samhället och använda swish?
Hur kan man få sådana ruttna människor att skaffa swish?

Liksom, visst, jag kan öppna toan åt dem för 5 kr, men nästa gång finns det ingen där som kan öppna toan åt dem och då pissar de på sig... för att de är så ruttna att de inte skaffar swish.

Jag installerar Swish när jag behöver använda det, sen avinstallerar jag det efteråt. Anledningen till att jag inte vill ha en stående anslutning är att jag inte vill att folk ska kunna söka på mitt nummer och spåra det.

Varför frustrerar det dig så mycket? Du överreagerar en aning.
Citera
2022-10-16, 22:08
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Normala människor som inte hoppar på första bästa fluga som kommer.
Jag har inte heller swish.

Man ska inte tvinga folk in i saker, men ärligt talat tror jag att vi kan räkna bort swish ur flugstadiet nu.
Citera
2022-10-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki
Alltid.
Ej förvånande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto