2022-10-16, 15:39
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Vet inte vad Björn Söder har med saken att göra? Är det ditt nya hatobjekt? Tråden handlar annars om Fallenkvist.
Det var du som drog upp judefrågan. Som har noll bäring på TS.
Citera
2022-10-16, 15:39
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Finns ju en viss logik där iofs. SD (och jag) är ju egentligen inte emot invandrare, fransmän är fantastiska, utan vi är emot invandrare som inte har ett svensk sätt och t.ex saknar impulskontroll eller omtanke om andra. Typ tiggare och Rebecka. Rebecka uppfyller uppenbarligen en del krav för att motarbetas av SD och SDs kärnväljare. Så jag vet inte vad hon gjorde i det partiet. Hon borde vara emot sig själv.
Hur vet du att tiggare och Becka saknar impulskontroll?
Citera
2022-10-16, 15:40
Medlem
Citat:
Du har missuppfattat. De är väldigt noga med sina renar.

Vem som helst kan inte bli jude eller same, de är väldigt rasistiska folkslag.
Citera
2022-10-16, 15:42
Medlem
blamages avatar
Citat:
Det var du som drog upp judefrågan. Som har noll bäring på TS.
Anne Frank, vars dagbok Becka rencenserade, var judinna. Kanske inget du noterat. Jag vet inte om Björn Söder läser judesnusk men du kan fråga honom, om du nu så gärna vill ha in han i diskussionen.
Citera
2022-10-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det handlar inte om yttrandefrihet utan huruvida ett parti väljer att satsa på korkade eller professionella företrädare.

Om SD anser att korkskallarna är viktigare än politiken (pga vänskapslojalitet) återstår att se.

Jasså du säger det...
Citera
2022-10-16, 15:44
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Hur vet du att tiggare och Becka saknar impulskontroll?
Den här tråden visar att Rebecka antingen saknar impulskontroll, eller har svårighet med att förstå (diagnos?) hur andra tolkar vad hon skriver på nätet.

Om jag lägger till Hell Seger-uttalandet så stärks min misstanke om båda bristerna. Hon är totalt olämplig som politiker, för alla partier.

Svenskar har extremt stor impulskontroll vilket är en av fördelarna med att bo i Sverige. Rumänien, inte så mycket. Tiggare, vi pratar personer som tänker "jag åker till ett land jag inte vet något om där jag inte kan språket och ser om de ger mig pengar, jag kan bajsa i skogen".
Citera
2022-10-16, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tydligen ÄR DET olika versioner. Den första var tydligen censurerad, men efter att hennes pappa dog har de publicerat en annan variant. Det var en som förklarade det tidigare i tråden. Jag har inte läst boken, det orkar jag inte, så jag går efter de citat som finns. Så det var inte bara romantik och hångel utan tydligen t.ex. tankar om olika ställningar vid sex, fantasier om att vara prostituerad etc. Men jag har det bara här från tråden.

Personligen tycker jag man skulle behållit den första censurerade versionen då syftet med boken inte är hennes snuskiga tankar. Och det var ju en privat dagbok, det skall man inte publicera utan hennes medgivande.

Intressant! Vem har så liten respekt för en privat dagbok att den i dag går att läsa över hela världen. Riktigt snaskigt och lågt!
Citera
2022-10-16, 15:46
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Anne Frank, vars dagbok Becka rencenserade, var judinna. Kanske inget du noterat. Jag vet inte om Björn Söder läser judesnusk men du kan fråga honom, om du nu så gärna vill ha in han i diskussionen.
Det tråden handlar om är vad Rebecka gjort nu. Inte om religionen på en tjej som skrev en dagboken för 80 år sedan. Utom för araber som naturligtvis bara läser i tråden för att den handlar om någon från en viss religion. Som du.
Citera
2022-10-16, 15:48
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Åter igen så utmärker sig Sverigedemokraten Rebecka Fallenkvist genom att göra galna uttalanden.

Fallenkvist har läst Anne Franks dagbok och beskriver på Instagram Anne Frank som kåtheten själv samt sedeslös.

Artikel på Nyheter24:
https://nyheter24.se/nyheter/1089474-sd-profilen-rebecka-fallenkvist-hanade-anne-frank-mots-av-hard-kritik-nazistisk

Vad kommer att hända nu-
Har Rebecka Fallenkvist nu gjort borft sig för gott och kommer bli utsparkad från SD?
Kommer hon att bli portad på Riks?
Hur kan det komma sig att SD-politiker hela tiden lyckas göra sådana här typer av idiotiska misstag?
Är Fallenkvist korkad?

För att man tyckte att en författare verkade kåt?
Helt otroligt att man inte ska kunna ha en åsikt i detta pajasland..
Citera
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Det finns lågbegåvade personer i alla partier så jag förmodar att du inte röstar alls.

Visst, men SD verkar vara extremt mycket mer drabbat än andra partier av pannskott =>
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Den här tråden visar att Rebecka antingen saknar impulskontroll, eller har svårighet med att förstå (diagnos?) hur andra tolkar vad hon skriver på nätet.

Om jag lägger till Hell Seger-uttalandet så stärks min misstanke om båda bristerna. Hon är totalt olämplig som politiker, för alla partier.

Svenskar har extremt stor impulskontroll vilket är en av fördelarna med att bo i Sverige. Rumänien, inte så mycket. Tiggare, vi pratar personer som tänker "jag åker till ett land jag inte vet något om där jag inte kan språket och ser om de ger mig pengar, jag kan bajsa i skogen".
Och medan vi har hållit tillbaka allihop och jagat alla som inte gjort det, har landet rasat runtomkring oss.
Citera
2022-10-16, 15:49
Medlem
Så fasansfullt att kritisera en jude. Är det något vi har lärt oss av historien så är det att man aldrig får säga någonting negativt om en jude.

Anne Frank var dessutom en väldigt speciell judinna. Hon mördades i Förintelsen genom att få tyfus. På ett sjukhus. De onda tyskarna var så snillrika att de mördade människor genom att stoppa sjuka barn i ett sjukhus. Ren ondska.

Hon är väl i övrigt mest ihågkommen för att hon uppfann kulspetspennan och skrev dessutom sina texter med minst två helt distinkta handstilar. Först i ganska snygg skrivstil för att ett par månader senare växla till ett barns handstil.
https://codoh.com/media/files/jhr-9-1-frank3l.jpg
https://codoh.com/media/files/jhr-9-1-frank4l.jpg

Och på det så är det nog varje flickas mardröm att hennes dagböcker ska läsas av hela världen.
Och det är varje judes mardröm att dessutom inte kunna göra pengar på det.

Men det var självklart synd om flickan. Självklart önskar ingen att barn ska dö i sjukdomar, eller sällan att de ska dö över huvud taget.

Med det sagt så är Fallenkvist ett stolpskott. Men så är hon ihop med Tobias Andersson, så de förtjänar väl varandra. Hon representerar ett parti, och då bör man agera därefter och tänka på partiets bästa snarare än sig själv. Vilket i o f s går stick i stäv med många Sverigedemokrater som bara tänker på sig själv främst.

Att som privatperson härja, trolla och göra sig ovän med hela judenheten är en annan sak och bitvis ganska festligt om än att man förstör sitt liv då judarna är långsinta och maktfulla, samt inte tål kritik.
De skulle ju t ex aldrig tillåta att släppa fram någon som påpekade alla folkmord judar genomfört genom historien, och lyft fram allt blod judar har på sina händer. Eller alla vidriga judiska traditioner och riter, som djurplågeri och att suga på spädbarns penisar.
I övrigt är väl judar ett fint folk. Fråga David Schwarz t ex. Utan judar som honom hade vi inte haft berikande mångkultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in