Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid2
"Väljarna" är inte en homogen grupp. De som du talar om finns förstås - både som aktiva i SD och som väljare. Att de kom upp i 20% beror dock på att man lyckats övertyga en del vanligt hyggligt folk att man också är vanligt hyggligt folk som blivit smutskastade och "brunsmetade". De som gått på offerkoftan. I denna tråd ser man tydligt skiljelinjen mellan dessa grupper - så även bland aktiva i partiet. Misstänker att det är en del maktkamp där inne? Och vad händer efter Åkesson?
Min erfarenhet är att många som röstar på Sd verkligen är vanligt hyggligt folk. Själv var uttröttad på alla påhopp och nazianklagelser om Sd. Trodde verkligen att det tillhörde partiets historia och att man kommit tillrätta med det.
Lik förbaskat står man nu här och ser helt vettlösa representanter för partiet. Nordfront verkar ju uppskatta Fallenkvist så det är väl där hon hör hemma.
Men hur många andra av samma sort väntar i kulisserna? Och hur ska man få normala människor i partiet att vilja representera Sd om de ska förknippas med nazianstrukna idioter?
Ett parti är inte bättre än sina representanter och jag är förvånad (eller bara korkad) för jag trodde faktiskt Sd hade bättre koll. Utan Åkesson lär partiet dö ut. Han är väl den enda garanten för normalitet.