2022-10-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej konstaterade bara hur liten betydelse dina åsikter om vad som skall diskuteras har. Det hade inget med SD, Jimmie eller yttrandefrihet att göra. Bara det futila i att försöka påverka vad folk skall skriva om på FB!

Ok, ja jo det är helt korrekt
Citera
2022-10-16, 15:34
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Om du inte visste så förespråkar SD öppen svenskhet. Det går alltså jättebra att ha två utländska föräldrar men ändå vara svensk.
Inte ens samer eller judar är svenskar enligt riksdagens förra talman Björn Söder, en stark röst i partiet. Samerna har bott 5-10.000 år i Sverige.
Citera
2022-10-16, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
"Väljarna" är inte en homogen grupp. De som du talar om finns förstås - både som aktiva i SD och som väljare. Att de kom upp i 20% beror dock på att man lyckats övertyga en del vanligt hyggligt folk att man också är vanligt hyggligt folk som blivit smutskastade och "brunsmetade". De som gått på offerkoftan. I denna tråd ser man tydligt skiljelinjen mellan dessa grupper - så även bland aktiva i partiet. Misstänker att det är en del maktkamp där inne? Och vad händer efter Åkesson?

Min erfarenhet är att många som röstar på Sd verkligen är vanligt hyggligt folk. Själv var uttröttad på alla påhopp och nazianklagelser om Sd. Trodde verkligen att det tillhörde partiets historia och att man kommit tillrätta med det.

Lik förbaskat står man nu här och ser helt vettlösa representanter för partiet. Nordfront verkar ju uppskatta Fallenkvist så det är väl där hon hör hemma.

Men hur många andra av samma sort väntar i kulisserna? Och hur ska man få normala människor i partiet att vilja representera Sd om de ska förknippas med nazianstrukna idioter?

Ett parti är inte bättre än sina representanter och jag är förvånad (eller bara korkad) för jag trodde faktiskt Sd hade bättre koll. Utan Åkesson lär partiet dö ut. Han är väl den enda garanten för normalitet.
Citera
2022-10-16, 15:36
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Lite pnsamt för SD att vara ett invandrarfientligt parti som samtidigt har en representant i partiet som inte är svensk som som dessutom skämmer ut Sverige på regelbunden basis.
Finns ju en viss logik där iofs. SD (och jag) är ju egentligen inte emot invandrare, fransmän är fantastiska, utan vi är emot invandrare som inte har ett svensk sätt och t.ex saknar impulskontroll eller omtanke om andra. Typ tiggare och Rebecka. Rebecka uppfyller uppenbarligen en del krav för att motarbetas av SD och SDs kärnväljare. Så jag vet inte vad hon gjorde i det partiet. Hon borde vara emot sig själv.
Citera
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Snacka om att göra en höna av en fjäder.. DET ÄR HENNES TOLKNING !!!

När fan försvann åsiktsfrihet och yttrandefriheten ? Bara för att det är en j-a jude
så måste man vara försiktig och krypa försiktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag håller med. Har du kanske även något negativt att säga om henne?

Det räcker så för mig. Hon kamouflerade det dåligt om det nu var det hon var ute efter.
Citera
2022-10-16, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Inte ens samer eller judar är svenskar enligt riksdagens förra talman Björn Söder, en stark röst i partiet. Samerna har bott 5-10.000 år i Sverige.

De vill inte bli svenskar eftersom de är väldigt noga med sina raser.
Citera
2022-10-16, 15:37
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Åter igen så utmärker sig Sverigedemokraten Rebecka Fallenkvist genom att göra galna uttalanden.

Fallenkvist har läst Anne Franks dagbok och beskriver på Instagram Anne Frank som kåtheten själv samt sedeslös.

Artikel på Nyheter24:
https://nyheter24.se/nyheter/1089474-sd-profilen-rebecka-fallenkvist-hanade-anne-frank-mots-av-hard-kritik-nazistisk

Vad kommer att hända nu-
Har Rebecka Fallenkvist nu gjort borft sig för gott och kommer bli utsparkad från SD?
Kommer hon att bli portad på Riks?
Hur kan det komma sig att SD-politiker hela tiden lyckas göra sådana här typer av idiotiska misstag?
Är Fallenkvist korkad?

Står Anne Frank (och alla andra judar) över kritik? Är de på något sätt så heliga att deras böcker och liv inte får kritiseras?
Citera
2022-10-16, 15:38
Medlem
blamages avatar
Citat:
Vet inte vad Björn Söder har med saken att göra? Är det ditt nya hatobjekt? Tråden handlar annars om Fallenkvist.
Citera
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
De vill inte bli svenskar eftersom de är väldigt noga med sina raser.
Du har missuppfattat. De är väldigt noga med sina renar.
Citera
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:

Svenskar kan inte bli samer.. Fast det är väl inte samma sak.

Citera
2022-10-16, 15:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljus2000
Jag har OCSKÅ läst Anne Franks bok. Den var fan inte snuskig! Vad är det för pervers version ni har fått tag på? Ännu en gång: Gör skillnad mellan: 1/ Kåthet: där sex är djuriskt, rå sex. Snusko sex. 2/ Förälskelse .
Anne skriver inget om snuskosex. Hon dagdrömmer om en prins, som alla unga tjejer gör. Normalt. Det är inte kåthet. Jag drömde också om en pojkvän i den åldern. OBS tänkte inte alls på att bli påsatt. Det kom senare i livet. Men absolut drömde jag om hångel.
Hångel och knullo är inte samma sak!
Vad håller ni på med? Läser vi ens samma version? Hur många uppdateringar av dagboken finns det?
Ni som skriver att Anne är kåt, har ni ens läst boken? Om, ange exempel på när hon är kåt.
För övrigt har ju hånglet underskattats enorm! Finns fan ingen karl ute som endast går med på hångel. Anne önskade hångel ej snuskosex.

Tydligen ÄR DET olika versioner. Den första var tydligen censurerad, men efter att hennes pappa dog har de publicerat en annan variant. Det var en som förklarade det tidigare i tråden. Jag har inte läst boken, det orkar jag inte, så jag går efter de citat som finns. Så det var inte bara romantik och hångel utan tydligen t.ex. tankar om olika ställningar vid sex, fantasier om att vara prostituerad etc. Men jag har det bara här från tråden.

Personligen tycker jag man skulle behållit den första censurerade versionen då syftet med boken inte är hennes snuskiga tankar. Och det var ju en privat dagbok, det skall man inte publicera utan hennes medgivande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in