Citat:
Ursprungligen postat av
Romanche92
Jag redigerade min förra kommentar förresten och la till lite extra där.
Som jag kan se här så är det rop på hjälp, men det känns som att kommentarerna i hennes video gör det värre för de ger henne den uppmärksamheten som hon söker efter.
Såg det, det är såklart ett rop på hjälp men rop på hjälp om just suicid skall utan undantag tas på allvar - framför allt när det finns all orsak att anta att hon inte själv kommer att söka hjälp om hon skulle behöva det.
Noterar också att du skriver att hon inte sticker ut som psykiskt ickefungerande, efter att ha följt henne under hela 2022 håller jag inte med dig. Ser man bara ett par av hennes videos kanske hon inte sticker ut, men ser man till helheten har hon under lång tid uppvisat rent antisociala beteenden och bara det faktum att hon
väljer att publicera detta inför allmän beskådan gör att jag tycker att det finns orsak till genuin oro för hennes psykiska hälsa.
Om jag bara listar ett par grejer:
- Konspirationer om att myndigheter arbetar med en underliggande plan för att förgöra henne
- Konspirationer om att t.ex. Stockholm Marathon är en fasad för att dölja vad som verkligen pågår i samhället
- Förföljelsemani där hon menar att folk går in och ut ur hennes lägenhet för att övervaka henne samt läser hennes post.
- Förföljelsmani där hon menar att personer utklädda till poliser kommit för att göra inbrott i hennes lägenhet.
- Oförmåga att hantera myndighetskontakter. Vägran att samarbeta med exempelvis socialtjänst, oförmåga att acceptera förfaranden inom myndighetssverige kring exempelvis hur man överklagar.
- Oförmåga att reglera känslor på ett adekvat vis i kontakt med andra människor.
- Aggressivitet och utbrott i kontakter med myndigheter, se exempelvis klippet där Kronofogden kommer och byter lås i hennes hem.
- Publicerar barnens personuppgifter och integritetskränkande texter ur orosanmälningar skolan gjort om barnen på YouTube
- Förtalar sin exman genom videos där hon pratar om att han är förljugen
- Osammanhängande monologer genom vilka hon presenterar olika konspirationsteorier och insikter hon fått, exempel:
https://www.youtube.com/shorts/D_YdIjb9CQQ
- Bor i en sanitär olägenhet där också barnen vistas, detta har hon många gånger filmat och visat på t.ex. TikTok.
- Ger uttryck för att vara socialt oförmögen till omsorg av barnen när de är där genom att prata om vad som är barnens ansvar i hemmet och lägger stora delar av barnens behov (mat, hygien, studier) på dem som ansvar, vilket inte är helt rimligt givet sönernas ringa ålder.
- Skolans orosanmälan till socialtjänsten pekade på att åtminstone ett av barnen inte sköter sin hygien under veckorna hos mamma.
- Snabbt förlopp från att vara en fungerande samhällsmedborgare med jobb och familjeliv till att vara frånskild, skuldsatt med betalningsanmärkningar, bo i ett smutsigt hem och till synes förlora vårdnaden om barnen.
- Oförmåga att förstå hur egna handlingar kan få konsekvense: Väljer aktivt att inte samarbeta med t.ex. socialtjänsten men beskyller sedan socialtjänsten eller barnens pappa för att hålla barnen ifrån henne. Verkar inte heller förstå hur hennes publiceringar på internet faktiskt får konsekvenser på hennes liv.