2022-10-15, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Den här tråden tycks inte vara för dig. Du kan väl stoppa kuken i kokande vatten själv.

Ont. Hur försörjer sig den överkåta finskan egentligen?

Är hon alkad?

Hon är arbetslös sedan ett par år tillbaka och får som jag förstått det a-kassa. Tidigare har hon haft en hyfsat stabil karriär inom marknadsföring, men enl. videos från henne själv blev hon utmobbad från sin senaste arbetsplats. Efter det har hon haft tillfälliga konsultuppdrag där hon inte verkat göra ett fantastiskt jobb. Finns ett YT klipp där hon pratar om sin tid som konsult på Vattenfall.
Citera
2022-10-15, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Har du ingen telefon ?
Du kan ringa 11414 man bör nog veta lite mer om hur man kan få tag på henne och vart hon bor.

Off topic: Jo, men jag smygsurfar på betald arbetstid och kan inte göra telefonsamtal härifrån

On topic: Det är ju inte direkt svårgooglat om man vill göra en anmälan. För och efternamn är hyfsat publikt. Adressen också.
Citera
2022-10-15, 22:04
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Fan, hon var aktiv för 9 minuter sedan och kommenterade en annan grej i kommentarsfältet. Tror inte att någon varit där. Fy fan vad sorgligt alltihopa. Har ej möjlighet att ringa själv annars hade jag lyft luren på direkten

Nu ser jag också att kommentaren från personen som skrev att hen ringt polisen är borttagen? Undra om pia raderat eller hen själv gjort det pga det stämde inte?
Citera
2022-10-15, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Att jag och andra babblar om saker som hon gör är ju enbart för att hon har barn.

Ja ok, men "du och andra" bestämmer inte här så håll dig till Pias ungar om du vill det men lägg dig inte i om nån vill snacka om alla andra idiotier som hon har för sig.
Senast redigerad av Spanjolett-Rudis 2022-10-15 kl. 22:36.
Citera
2022-10-15, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Nu ser jag också att kommentaren från personen som skrev att hen ringt polisen är borttagen? Undra om pia raderat eller hen själv gjort det pga det stämde inte?

Kollade efter, ser den inte heller. Vet att kommentarer försvunnit tidigare men inte vem som kan ta bort dom. Skitsorgligt om personen som skrev att den ringt inte gjorde det. Ännu sorgligare om Pia tar bort alla kommentarer där det ser ut som att någon vill hjälpa henne för att det ska passa in i hennes narrativ. Fy fan vad deppigt allt det här är.
Citera
2022-10-15, 22:19
Medlem
Jag har erfarenheter av det här och kan tala så mycket om det. Jag kan mycket om det här.

Min erfarenhet.

Som syskon till en som utvecklade psykisk sjukdom i tidiga tonåren.

Som anhörig till en kompis som vist alltid vart bra udda men var väldigt snäll och rolig och väldigt omtänksam som person. Därför så höll jag mig kvar väldigt länge. En dag står man som anhörig inte ut längre och det beror bara på att vården fungerar totalt jävla uruselt.

personerna är unika men all vård är lika och bara det att vi sitter här och ser det här hända talar sitt klara språk.

Enbart det faktum att vi sitter här och ser det som händer här säger oss att vården är ett haveri för hadde den fungerat så hadde vi inte sett alla dom här, Lennart Bladh, Simpan26, Micke magmys, nån kille på Frösön som filmar och tände på grejer. Pia... var god fyll på.

Allt detta beror bara på att vården havererat och inget annat.
Citera
2022-10-15, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis
Ja ok, men "du och andra" bestämmer inte här så håll dig till Pias ungar om du vill det men lägg dig inte i om andra vill snacka om andra idiotier som hon har för sig.
Du bör läsa 644 och det som kom sen innan du gnäller runt här helt i onödan

Ditt komiska stycke jag förvarar ju tråden när en sa så här men det har inte du läst eller hur. Citat" 60 jävla sidor för att diskutera det här vraket? seriöst? lås tråden, släng bort nyckeln och glöm skiten."
Senast redigerad av Brodrude 2022-10-15 kl. 22:44.
Citera
2022-10-15, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kronofogden är inte ute efter att få ut bästa pris de är bara ute efter att sälja så att skulderna till den som lämnat till indrivning täcks. I detta fall om det bara är skatteskulden så skulle fogden i teorin kunna sälja långt under marknadsvärde

jag har själv "budat" på ett sånt här objekt och vet precis hur det går till och det är desto krångligare. Den som bor där kan bo kvar där under hela processen och vräkningen måste den nya ägaren ordna med själv och man får allt punga upp kontant, det är ingen bank som lånar ut.

Man har själv ansvar för lägenheten(Ska stå för hyran själv och en viktig försäkring) och det tar tid innan KF vräker personen.
budgivning kan komma låsas om någon betalar alla skulder (Här var det störningar det handlade om så).
En lek för dom som har råd och man kan tjäna grova pengar på att hålla på med såna objekt.

Pia kommer alltså bo där ett bra tag till.
Senast redigerad av Brodrude 2022-10-15 kl. 23:08.
Citera
2022-10-16, 00:31
Medlem
poddofils avatar
Tycker Pia är en otroligt spännande människa. Har följt henne i några månader nu, från att hon var en rätt normal svensk mellanmjölks-morsa, normalt till något över normalt intellekt, med lite edgy åsikter till detta fullständiga haveri med alkohol, soc och kronofogden. Tror sociala medier är det värsta som kunnat hända henne, speciellt tiktok. Min åsikt om henne har svängt från att känna total empati för henne, till att tycka riktigt illa om henne, till att inte ha nån speciell åsikt och så har det svängt lite fram och tillbaka. Min känsla är att hon antingen har en liten släng av alla neuropsykiatriska diagnoser, eller så är hon bara en normal människa som blivit totalt nedbruten av stress, press, alkohol och...tiktok. Några i tråden har gissat på borderline. Jag har själv EIPS och tycker att det stämmer ganska bra in på henne. Framförallt obehandlad EIPS. I vissa fall kan jag hålla med henne helt i hennes tankegångar och teorier, skillnaden mellan oss är väl att jag inser att det som sker i min hjärna inte alltid stämmer överens med verkligheten, och att jag under flera år fått hjälp med att hantera min diagnos. Ärligt talat hoppades jag nästan på att lägenheten skulle säljas, jag tror det eventuellt hade varit det enda sättet för henne att tvingas söka hjälp. Även om hon beter sig riktigt svinigt ibland så tycker jag inte illa om henne, och jag hoppas att hon tillslut inser att hon inte kan klara allt på egen hand.
Citera
2022-10-16, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poddofil
Tycker Pia är en otroligt spännande människa. Har följt henne i några månader nu, från att hon var en rätt normal svensk mellanmjölks-morsa, normalt till något över normalt intellekt, med lite edgy åsikter till detta fullständiga haveri med alkohol, soc och kronofogden. Tror sociala medier är det värsta som kunnat hända henne, speciellt tiktok. Min åsikt om henne har svängt från att känna total empati för henne, till att tycka riktigt illa om henne, till att inte ha nån speciell åsikt och så har det svängt lite fram och tillbaka. Min känsla är att hon antingen har en liten släng av alla neuropsykiatriska diagnoser, eller så är hon bara en normal människa som blivit totalt nedbruten av stress, press, alkohol och...tiktok. Några i tråden har gissat på borderline. Jag har själv EIPS och tycker att det stämmer ganska bra in på henne. Framförallt obehandlad EIPS. I vissa fall kan jag hålla med henne helt i hennes tankegångar och teorier, skillnaden mellan oss är väl att jag inser att det som sker i min hjärna inte alltid stämmer överens med verkligheten, och att jag under flera år fått hjälp med att hantera min diagnos. Ärligt talat hoppades jag nästan på att lägenheten skulle säljas, jag tror det eventuellt hade varit det enda sättet för henne att tvingas söka hjälp. Även om hon beter sig riktigt svinigt ibland så tycker jag inte illa om henne, och jag hoppas att hon tillslut inser att hon inte kan klara allt på egen hand.
Mm, håller med. Hon började komma upp på min tiktok vid årskiftet och då stod hon mest och dansade i olika konstiga kläder. Sen började hon dela med sig mer av sitt privatliv och folk fick reda att hon hade barn, efter det gick det utför. Folk började göra orosanmälningar för att hon hade det stökigt hemma, hon började bli mer och mer extrem i sina olika beteenden, började livea full och sitta och skrika. Mer orosanmälningar, mer vin, mer skrik och så höll det på så. Om man varit någorlunda normal så hade man rimligtvis raderat appen så fort första orosanmälningen kom från den, men inte hon inte. Hon kör på.
Citera
2022-10-16, 11:54
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebz741
Mm, håller med. Hon började komma upp på min tiktok vid årskiftet och då stod hon mest och dansade i olika konstiga kläder. Sen började hon dela med sig mer av sitt privatliv och folk fick reda att hon hade barn, efter det gick det utför. Folk började göra orosanmälningar för att hon hade det stökigt hemma, hon började bli mer och mer extrem i sina olika beteenden, började livea full och sitta och skrika. Mer orosanmälningar, mer vin, mer skrik och så höll det på så. Om man varit någorlunda normal så hade man rimligtvis raderat appen så fort första orosanmälningen kom från den, men inte hon inte. Hon kör på.

Med tanke på att en spontan människa betalade 150 lax till henne så kommer hon givetvis inte att sluta.
Citera
2022-10-16, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Med tanke på att en spontan människa betalade 150 lax till henne så kommer hon givetvis inte att sluta.

Min gissning är att det inte var spontant utan desperat. Anhöriga som gick in bakom ryggen på henne efter att först ha försökt förmå henne att ta emot hjälp i form av förskott på arv.

Tror de räddade hennes liv. Utan bostad med pengar på fickan i hennes tillstånd hade inte slutat väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in