2022-10-16, 12:49
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Man är psykopat om man tycker det är lättsamt att kalla ett minderårigt barn som fallit offer för massmord och etnisk rensning för ”sedeslös” och ”kåtheten själv”.
Eller så är det en sak som gjorts på fyllan då man sitter bakom datorn. Just därför är Fallenkvists utspel så allvarligt, huruvida personens omdöme är så pass uselt. Sverigedemokraterna har gjort en bedömning att partiet riskerar stor skada i detta fall oavsett orsaken till Fallenkvists beteende.
Citera
2022-10-16, 12:50
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Man är psykopat om man tycker det är lättsamt att kalla ett minderårigt barn som fallit offer för massmord och etnisk rensning för ”sedeslös” och ”kåtheten själv”.
"Alltså jag har bara läst 50 sidor och hon framstår som sedeslös och kåt!"
Ur en dagbok från en ung judinna som alla vet gick mot döden innan dom började läsa.
Ja Rebecka verkar vara empatistörd alternativt enormt omogen och bekräftelsesökande.
Citera
2022-10-16, 12:51
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Någon skandal var det inte. Vad som är en skandal bestäms av media oavsett om det är sant eller inte.

Oj, visste inte att jag du besatt så till den grad ringa läsförståelse och intellekt. Citattecken är svårtolkade för dig? Mitt inlägg kvarstår, men egentligen är beskrivningen helt irrelevant, och exemplet tjänade enbart som en punkt att jämföra opinionssiffror med. Har du en släng av autism också? Då brukar man gilla att hänga upp sig på irrelevanta detaljer.
Citera
2022-10-16, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Det som förundrar och förvånar mig är hennes skrivande! Hur kunde vakterna tillåta detta? Och på det så har dagboken lyckats ta sig förbi fängelsedörrarna ut till ett bokförlag.

"Efter kriget mottog Annes far Otto dagboken från en vän till familjen som hade tagit hand om den när familjen deporterades."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Anne_Franks_dagbok
Citera
2022-10-16, 12:52
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Att ens kalla ett barn av Väst för "sedeslös" 2022 tyder på religiös mentalsjukdom.
Citera
2022-10-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Kanske dags för väljarna att inse att detta kommer fortsätta hända. Att sådana här personer är en del av de ledande och tongivande inom partiet. Att det inte bara är "brunsmetning" från åsiktsmotståndare. Du kan också se i tråden att många försvarar henne. Jag fattar att detta inte gäller alla och sannolikt inte heller majoriteten av företrädare och väljare, men sådana som Fallenqvist finns där och har inflytande i partiet.
Känns som det finns en rejäl klyfta där.
Tänk om väljarna skiter i det eller rent gillar det? Väldigt många tycks tro att folk har röstat på SD av misstag, för att de felinformerade, inte har insett dess ”rätta” natur (som den är definierad av vänstern) osv. Man är väldigt angelägen om att idiotförklara 20% av befolkningen men märkligt nog verkar SD få fler röster varje gång de politiskt rättrogna indignerat skäller på SD. Ett korrekt men klumpigt formulerat konstaterande av innehållet i en bok omhuldad av förintelseindustrin lär inte minska stödet för SD.
Citera
2022-10-16, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Eller så är det en sak som gjorts på fyllan då man sitter bakom datorn. Just därför är Fallenkvists utspel så allvarligt, huruvida personens omdöme är så pass uselt. Sverigedemokraterna har gjort en bedömning att partiet riskerar stor skada i detta fall oavsett orsaken till Fallenkvists beteende.
Forskning visar att det är psykopater och narcissister som har den typen av ”humor” som syftar till att håna utsatta offer och försöka göra människor så upprörda som möjligt. En normal hjärna skrattar inte åt mördade barn öht. Oavsett om man druckit alkohol eller ej. Men ja hon skadar partiet. Hade alla offentliga SD-are varit som Jimmie Åkesson hade nog ingen kallat dom korkade eller tänkt på nazism, och det hade nog inte varit så kontroversiellt att samarbeta med dom då heller. Det är bara han och Mattias Karlsson som verkar ha en hjärna.
Citera
2022-10-16, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Typiskt vänsterblivna att inte respektera andra människors åsikter.

Jahadu, så om extremhögern uttrycker sina åsikter, hur elaka dom än är, då ska vänstern hålla käften....men om vänstern i sin tur uttrycker åsikter, särskilt kvinnor förstås, som extremhögern inte gillar, då jävlar, får dessa skylla sig själva när dom blir kritiserade, och rent av trakasserade, av extremhögern för detta?!

Anne Frank, den stackars tjejen, levde i ett totalt helvete under sitt korta liv! Tänk att i flera år sitta inspärrad, helt oskyldig, mellan fyra väggar, gömd för att sadister jagar dig och din familj, för att förinta dig, och sedan gör det...vidrigt!...naturligtvis var dagboken en källa till mental flykt från helvetet, där hon kunde drömma om en bättre framtid! Helt obegripligt och elakt att håna Anne Frank!!!!
Citera
2022-10-16, 12:55
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dook
Visst får man ha en egen åsikt. Men tillhör man Sveriges näst största parti och dessutom ingår i den svenska regeringen så får man ibland hålla dessa kontroversiella åsikter för sig själv. Det finns tillfällen då det är lämpligt att provocera och ligga i framkant, men en smart politiker vet när det är dags att dra in huvudet i skalet. SD:s bakgrund som vi alla vet kantas av skandaler och floskler, inget annat parti, mig veterligen, har fått sålla i ledet så mycket.
Det är nu det är viktigt att visa att de förtjänar sin plats i vårt styrande organ.
Min röst fick de inte men jag respekterar det demokratiska beslutet.
Kontroversiellt för vem? Det är ju subjektivt. Dessutom beskrev Rebecca Anne Frank innan kriget vilket ger en del förklaringar istället för godtyckliga känslomäsdiga tolkningar.
Citera
2022-10-16, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Då tidigare komprommeterande utspel från Fallenkvist gjorts under betydande påverkan av alkohol så är det ganska nära att anta att även detta utspel från Fallenkvist gjorts under berusning. Men om så är fallet kanske vi aldrig får reda på.

Hon skrev ju på instagram ”vissa föds med bra muskelminne, andra med bra spritsinne. Jag föddes med båda”

Jag vet inte om jag håller med om det andra påståendet.
Citera
2022-10-16, 12:58
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Hon skrev ju på instagram ”vissa föds med bra muskelminne, andra med bra spritsinne. Jag föddes med båda”

Jag vet inte om jag håller med om det andra påståendet.
Hon lyckades hälla bubbel över reportern innan hon började med sitt helg seger, jävligt bra ölsinne bruden har...
En mardröm som politiker såsom fru
Citera
2022-10-16, 12:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
"Alltså jag har bara läst 50 sidor och hon framstår som sedeslös och kåt!"
Ur en dagbok från en ung judinna som alla vet gick mot döden innan dom började läsa.
Ja Rebecka verkar vara empatistörd alternativt enormt omogen och bekräftelsesökande.
Definitivt personlighetsstörd, det sammanfaller ju också med enormt omogen. Alla personlighetsstörningar handlar om att en individ inte utvecklats som den ska emotionellt, till en vuxen person, utan stannat i utvecklingen på olika sätt och alltså blivit omogen. Märks när dom fattar beslut, får kritik, kommer i kontakt med människor som är eller har varit utsatta för hemska saker osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in