2022-10-15, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Åter igen så utmärker sig Sverigedemokraten Rebecka Fallenkvist genom att göra galna uttalanden.

Fallenkvist har läst Anne Franks dagbok och beskriver på Instagram Anne Frank som kåtheten själv samt sedeslös.

Artikel på Nyheter24:
https://nyheter24.se/nyheter/1089474-sd-profilen-rebecka-fallenkvist-hanade-anne-frank-mots-av-hard-kritik-nazistisk

Vad kommer att hända nu-
Har Rebecka Fallenkvist nu gjort borft sig för gott och kommer bli utsparkad från SD?
Kommer hon att bli portad på Riks?
Hur kan det komma sig att SD-politiker hela tiden lyckas göra sådana här typer av idiotiska misstag?
Är Fallenkvist korkad?
Har DU läst Anne Franks dagbok? Anne var en helt normal tonårstjej med allt vad det innebär. Hon visste ju inte att hon skulle bli en legend.
Citera
2022-10-15, 08:47
Medlem
Typiskt vänsterblivna att inte respektera andra människors åsikter.
Citera
2022-10-15, 08:48
Avstängd
sommarlovs avatar
Citat:
Åter igen så utmärker sig Sverigedemokraten Rebecka Fallenkvist genom att göra galna uttalanden.

Fallenkvist har läst Anne Franks dagbok och beskriver på Instagram Anne Frank som kåtheten själv samt sedeslös.

Artikel på Nyheter24:
https://nyheter24.se/nyheter/1089474-sd-profilen-rebecka-fallenkvist-hanade-anne-frank-mots-av-hard-kritik-nazistisk

Vad kommer att hända nu-
Har Rebecka Fallenkvist nu gjort borft sig för gott och kommer bli utsparkad från SD?
Hur kan det komma sig att SD-politiker hela tiden lyckas göra sådana här typer av idiotiska misstag?
Är Fallenkvist korkad?
Den bok som "alla" läste i en massa år var kraftigt censurerad av hennes pappa.
Det kom en nyutgivning för ett par år sedan som ska innehålla allt.

Jag har läst den.
Där beskriver hon sitt kön, och hur mycket hon hatar sin mamma!
Citera
2022-10-15, 08:50
Medlem
TheJackets avatar
1. Boken inleds med degenererade judiska sexfantasier.

2. Boken skrevs av hennes farsa.
Citera
2022-10-15, 09:00
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Deras stora problem.

Så hennes uttalande är "galet" men du har inte själv läst boken hon uttalar sig om?

Jubelidiot.
Citera
2022-10-15, 09:10
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Om jag hade varit SD-politiker i någon sorts form hade jag alltid vägt mina ord på guldvåg då jag hade vetat att media ständigt hade sökt efter något att attackera. Varför är de så förbaskat dumma? Man får skämmas precis hela tiden!
Citera
2022-10-15, 09:38
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Är det inte det som är poängen med bokrecensionen? Fallenqvist söker motargument mot SD-politik men möts av vanliga dagboksanteckningar?

Jag minns inte vad som är så "sedeslöst" i boken. Vad syftar hon på?

Kanske Rebecka Fallenkvist är religiös likt Julia Kronlid. Jag läste Anne Franks dagbok för länge sedan men fattar liksom inte vad som var så omoraliskt med den, en tonåring som gillar det motsatta könet, är det syndigt och förfallet enligt den gammeltestamentsliga skolan? Inte vettigt om, SD överöses med religiösa fanatiker från den kristna flanken, moralkakor är väl inte dagens melodi. Kommer inte att gynna SD.
Senast redigerad av Pinoputchin 2022-10-15 kl. 09:45.
Citera
2022-10-15, 09:42
Avslutad
Varför får man inte säga att Anne Frank var en kåtis?
Citera
2022-10-15, 09:42
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Allt handlar om hur nära i tid en händelse skett. Ju längre tiden förflutit destå mindre känslig blir saken. Det går t ex alldeles utmärkt att idag prata om hur någon mördades på 1600-talet och det blir just bara en historisk händelse.

Men det är oerhört klantigt att spela oppositionen i händerna. Hon har såklart rätt att ha en åsikt men borde ha förstånd att förstå hur detta kommer utnyttjas.
Den här tråden tänkte jag att den inte ska handla om huruvida Rebecka Fallenkvist har rätt till en åsikt, för det har hon. Vi pratar inte om yttrandefrihet.

Men det finns inte mycket förstånd bakom hennes ageranden. Att en SD:are som är ansiktet utåt håller på och grottar ner sig i judar, nazism och förintelsen är bara så förbannat korkat. Är hon en infiltratör? Måste ha bra betalt i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis
Varför får man inte säga att Anne Frank var en kåtis?
Det handlar inte om vad hon får säga eller inte. Utan varför hon säger det och konsekvenserna av det.
Citera
2022-10-15, 09:46
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Den bok som "alla" läste i en massa år var kraftigt censurerad av hennes pappa.
Det kom en nyutgivning för ett par år sedan som ska innehålla allt.

Jag har läst den.
Där beskriver hon sitt kön, och hur mycket hon hatar sin mamma!

Jag antar att den nya ocensurerade utgåvan är det som Fallenvist läst.
Citera
2022-10-15, 09:48
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:

Artikel på Nyheter24:

Vad kommer att hända nu-
Är Fallenkvist korkad?

Tycker synd om Jimmie som hela tiden måste försvara alla konstiga uttalanden. Rebecka Fallenkvist tar allting så personligt, det är där problemet ligger.
Citera
2022-10-15, 09:52
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det håller jag inte riktigt med om. Givetvis måste en sådan åsikt få uttryckas. Dock kunde hon ju varit lite smartare i sin formulering.

Jag tycker personligen det är en dålig stil att kommeentera så som en offentlig politisk företrädare om en ikon som Anne Frank. Att sedan det finns dom som menar att Anne Frank är en bluff hör inte hit, utan nu är det Fallenkvists beteenden vi talar om här. Vem vet, snart kanske Fallenkvist kommer ut som en Anne-Frank-förnekare? Tror Ni att SD växer ännu mer då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in