Jag tror också på frontallobsdemens. Följde Lennart Bladh när det begav sig och likheterna mellan de båda är slående. Gräddis har jag följt dagligen under snart ett år och jag tror inte att man förstår nyanserna i den utveckling som skett om man bara kollat de senaste veckorna efter att hon blev av med barnen p.g.a. skrikvideon.
Vi snackar månader av lätt förföljelsemani som gått i vågor: Hon menar att hennes grannar, polisen och främlingar som utgett sig för att vara polisen gjort inbrott i hennes lägenhet.
Hon var övertygad om att Stockhom Marathon var ett skådespel/på låtsas för att täcka upp för... ja, jag tror ingen riktigt begrep faktiskt.
Hon har många gånger blivit utslängd från barer och pratar om att det finns en konspiration mellan väktare och barer, att män lurar henne till ställen för att kontrollera henne och kunna slänga ut henne därifrån.
Undrar på riktigt vad som saknas för att kunna att LPT:a henne. Det är ett helt uppenbart fall vi har att göra med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Prempion
Tror på frontallobsdemens både hos henne och Lennart Bladh. Det debuterar ofta i 40-årsåldern med personlighetsförändringar medan minnet är relativt opåverkat långt in i sjukdomsförloppet. Att bli alkoholist och få ett översexuellt beteende i mogen ålder tyder på att förmågan att motstå impulser är nesatt pga hjärnskada.
Nedsatta exekutiva funktioner gör att hon inte kan hålla kontakt på skolplattformen.