2022-10-14, 21:27
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilleLeva
Jag räknar inte kronor. Det är småpengars skillnad

Handlar för 8000 varannan vecka. Men sen äter jag ekologiska grönsaker/kött/fisk entrecote oxfilé osv.

Tycker med diesel är äcklig

Men du lär väl för fan märka att du får betydligt mindre för dina 8000 kr !
Citera
2022-10-15, 22:26
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fckptn
Försökt köpa salta pinnar på sistone…? 😅😆
Ja senast idag, fanns på Willys.
Citera
2022-10-15, 22:59
Medlem
sjuka priser på kaffet, två flatwhites på Cafe Nero kostar numera 8€, WTF.. Tjänar bra med deg, men där går gränsen, köpte precis ny expresso maskin så nu är det slut på köp ute kaffet.
Citera
2022-10-16, 05:15
Medlem
glajarns avatar
Klart allt har blivit dyrare och man märker av det men vad ska man göra? Är bara att betala och se glad ut. Även om det inte drabbar mig så hårt så känns det surt att betala mer för allting.
Citera
2022-10-16, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Klart allt har blivit dyrare och man märker av det men vad ska man göra? Är bara att betala och se glad ut. Även om det inte drabbar mig så hårt så känns det surt att betala mer för allting.

Nja inte direkt?
Klart man måste prata om saker man tycker blivit fel. Lika självklart bör man avstå från produkter som höjs utan anledning/av fel anledning.
Butiker utnyttjar just nu el-situationen rejält och det kan bli värre om alla tänker som du skriver. Då blir ju dessa priser det nya normala och butiksägare skrattar sig till sömns medans många av oss blir utan kvalitetsvaror.
Citera
2022-10-16, 08:17
Medlem
Fckptns avatar
Klart att det märks!

Våra lån blev 7000kr dyrare i månaden pga räntehöjningen som var nyss.

Vi hade tänkt köpa ny bil, den skulle ha kommit i slutet av november men vi får avbeställa den för att istället amortera extra på ett av lånen…
Citera
2022-10-16, 08:18
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Vi hade tänkt köpa ny bil, den skulle ha kommit i slutet av november men vi får avbeställa den för att istället amortera extra på ett av lånen…
Var det bara att avbeställa den, eller fick du betala något för att göra det?
Citera
2022-10-16, 08:22
Medlem
Fckptns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Var det bara att avbeställa den, eller fick du betala något för att göra det?

Vi hade bokat leasing av en Volvo XC60 Recharge via Volvos webb 8500 kr med garanterat fast kostnad i 36 månader = distansköplagen. Vi hade alltså kunnat ”provköra” i två veckor och sen returnera utan kostnad.

Egentligen sjukt förmånligt pris givet ränteläget men det spelar ingen roll när andra lån måste amorteras fort som fan.
Citera
2022-10-16, 08:26
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Vi hade bokat leasing av en Volvo XC60 Recharge via Volvos webb 8500 kr med garanterat fast kostnad i 36 månader = distansköplagen. Vi hade alltså kunnat ”provköra” i två veckor och sen returnera utan kostnad.

Egentligen sjukt förmånligt pris givet ränteläget men det spelar ingen roll när andra lån måste amorteras fort som fan.
Ah, fiffigt att beställa via webben.
Citera
2022-10-16, 08:32
Medlem
Sonny00s avatar
Jag tycker att kött, kyckling och fisk har blivit alldeles för dyrt. Jag har därför börjat göra storkok av vegetariska grytor som jag fryser in. Funkar bra tycker jag. Kött och fisk får jag ändå i mig på jobbluncherna. Dessa vill jag inte dra in på.

Sedan så består vardagsmiddagarna ofta av överblivna räkmackor och liknande som jag stjäl på jobbet. Det är visserligen en risk med detta, men jag tycker inte att jag är kriminell eftersom de ändå ska slängas. Är dock medveten om att min arbetsgivare kan se annorlunda på den saken.
Citera
2022-10-16, 09:03
Medlem
Noterade i veckan att Willys prishöjde 10-15 varor av de cirka 120 varor jag håller på bevakning. Visserligen mest med 1-2 kronor styck, inga enorma procentsatser, men utslaget på en normal matkasse blir det pengar. Nu ser det ut som om vi kommer få dras med hög inflation iallafall fram emot nästa sommar, och när elpriserna förhoppningsvis börjar gå ner för att uppvärmningsbehoven minskar sitter vi fortfarande med ökande matpriser eftersom höjda priser på foder och gödning mfl insatsvaror kommer slå igenom fullt ut sommaren -23 och framåt. Kött, mejeriprodukter och spannmål har alltså inte ökat fullt ut i butikspris än, uppgångarna märks framförallt i producentledet, och jag gissar att den här tråden kommer leva länge.
Citera
2022-10-16, 09:49
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00

Sedan så består vardagsmiddagarna ofta av överblivna räkmackor och liknande som jag stjäl på jobbet. Det är visserligen en risk med detta, men jag tycker inte att jag är kriminell eftersom de ändå ska slängas. Är dock medveten om att min arbetsgivare kan se annorlunda på den saken.

Bra att du äter sådant som ändå ska slängas tycker jag. Och ännu bättre att du är försiktig! På mitt jobb köps det ibland in lunch till event och då kan det bli lite över, detta är ok för oss att äta så jag brukar passar på då och få i mig gratis lunch.

Det har hänt att jag tagit frukt ut fruktkorg på jobbet och sen ”glömt” att äta upp den så jag ”råkat” få med den hem till barnen. Vi har ju rätt att ta frukt men inser att jag bryter mot reglerna.
Senast redigerad av Tzatzikin 2022-10-16 kl. 09:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in