2022-10-16, 08:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Det är vad DU anser. Jag anser att allt som kan tänkas kan också sägas. Sedan får väl folk i gemen tycka därefter. Åsiktsfrihet är själva grunden i en demokrati. Fattar du inte det?
Har du asperger?
Citera
2022-10-16, 08:57
Medlem
"Jag gillar inte att tänka innan jag säger ngt. Jag gillar att bli precis lika förvånad som alla andra över vad som kommer ur käften på mig" Passande för Laila Neagu (mer känd under namnet som Rebecca Fallenqvist)
Citera
2022-10-16, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Har du asperger?

Nope men tydligen har du det.
Citera
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Vad snackar du om? Sluta tramsa. Ge en annan bild - om du är kapabel - eller shut up.

Jättebra så, du store sovjet-kännare
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Jag skrev fel. Jag menar om sd hade skrivit något om muslim så hade media inte brytt sig.
Aha. Nej, inte lika mycket i alla fall.
Citera
2022-10-16, 08:59
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Det har ev nämnts i denna snabbt växande tråd...men vad är Sedeslös?
Lösaktig eller slampig ungefär.

Rebecka borde få medalj på Bokmässan nästa år för att egenhändigt ökat läsandet i gruppen pojkar 12-16 år. Mittt 13-åriga jag hade rusat till biblan efter Fallenkvists recension.
Citera
2022-10-16, 08:59
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Jättebra så, du store sovjet-kännare
Citera
2022-10-16, 09:00
Medlem
Palme nämnde ”lössen i den röda fanans veck”, på 70-talet.
Byt ut fanan mot SD:emblemet. Kontakta Anticimex.
Tacka f-n för att SD inte får ministerposter, (men tillhandahålla obekväma lagförslag. Övriga partier slipper smutsa händerna, win-win.)
Varför tillåts omdömeslösa personer, som denna Rebecca, få utrymme?
Ett patraskparti, trots allt? 🥺
Citera
2022-10-16, 09:01
Medlem
NickShadows avatar
Sedeslös och kåtheten själv enligt Fallenkvist?

Well - it takes one to know one.
Senast redigerad av NickShadow 2022-10-16 kl. 09:09.
Citera
2022-10-16, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Nej som politiker kan man inte säga vad som helst. Det vet alla. Även du. Och det förstår alla. Även du. Landa i den verklighet och de premisser och villkor som gäller om man vill jobba med politik.

Som synes så är Rebecka bortplockad just nu. Synd. Hon är kanske lite omogen ännu.

Det kan man och det bör man kunna. Att det finns konsekvenser beror på att det finns folk som du som inte fattar poängen med äkta yttrandefrihet och åsiktsfrihet. Erat korkade resonemang skapar en tystnadskultur som i slutändan blir samhällsfarligt. Men att förstå det betyder att man måste kunna klara att tänka i flera steg. Din sort har ju problem med det.
Citera
2022-10-16, 09:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Lösaktig eller slampig ungefär.

Rebecka borde få medalj på Bokmässan nästa år för att egenhändigt ökat läsandet i gruppen pojkar 12-16 år. Mittt 13-åriga jag hade rusat till biblan efter Fallenkvists recension.

En mening i sin instastory är ingen recension. Dessutom hade hon inte läst boken, bara öppnat den och läst några sidor. Trodde alla hade läst Anne Franks dagbok. Det är alltså en dagbok som ett minderårigt barn skrev när hon levde gömd från nazister i flera år och som senare dog i förintelsen. Minns ingen ”kåthet” överhuvudtaget men så är jag inte pervers och pedofil heller och läser in sånt när jag läser en text skriven av en 12-åring.
Citera
2022-10-16, 09:05
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Palme nämnde ”lössen i den röda fanans veck”, på 70-talet.
Byt ut fanan mot SD:emblemet. Kontakta Anticimex.
Tacka f-n för att SD inte får ministerposter, (men tillhandahålla obekväma lagförslag. Övriga partier slipper smutsa händerna, win-win.)
Varför tillåts omdömeslösa personer, som denna Rebecca, få utrymme?
Ett patraskparti, trots allt? 🥺

Ja SD är nu högerns MP, som man kan skylla alla obekväma beslut på.

S pressade igenom skattehöjningar i MP:s namn. Sen tar högern över och släpper igenom åtstramningar i invandrings och kriminal politiken.

Det här eviga svängandet fram och tillbaka är ju något som partipolitiken är helt beroende av, och summan av kardemumman är att politiker behåller sin makt.

Hur skulle det se ut om man på allvar försökte avskaffa politik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in