2022-10-16, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Va, har någon sagt att hon inte får yppa vad hon vill? SD däremot måste inte ha med henne att göra

PS. Ni som tror att detta handlar om huruvida hon har rätt i sak eller inte.... För helvete, kom med matchen. Det finns säkert många politiker som liksom jag inte tycker blånegrer är så attraktiva. Bör man då stå på torget och lalla om det?

Det är inte frågan om bör. Utan att man ska kunna utan repressalier.
Citera
2022-10-16, 08:49
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Jag har studerat Sovjet en del, både självmant och formellt, och umgåtts en del med folk från gamla östblocket. Vadå, har du en annan bild?

Det har du säkert, i dina fantasier.
Citera
2022-10-16, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Nej ALLA åsikter går inte att yppa när man jobbar som politiker. Det förstår säkert du också.

Det är vad DU anser. Jag anser att allt som kan tänkas kan också sägas. Sedan får väl folk i gemen tycka därefter. Åsiktsfrihet är själva grunden i en demokrati. Fattar du inte det?
Citera
2022-10-16, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Det är inte frågan om bör. Utan att man ska kunna utan repressalier.

Så fungerar inte samhället. Det har inget med yttrandefrihet att göra.
Om man är polis ska man nog inte få propagera för utomrättsliga avrättningar och sen gå tillbaka till jobbet på måndag osv osv.
Citera
2022-10-16, 08:52
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Om det var en muslim hon pratade om, hade media inte ens gjort nyheter av det.
Detta är en god poäng. Sedan fick i och för sig rektor Hamid gå, men han hade nog kläckt ur sig lite värre saker än detta.
Citera
2022-10-16, 08:53
Medlem
Citat:
Svensken tål visst hur mycket som helst. Massinvandring, dagliga skjutningar, destruktiv energipolitik, covidhysteri, politiker som häcklar henne, politiker som från en dag till nästa byter fot i för landet avgörande frågor. Och så vidare.

Men jävlar om någon säger något oväntat om en 80 år gammal bok som inte har något med svensken att göra, då reser hon sig och ropar "Nog!".
Haha ja det är lustigt.
det visar att vi är ett skogsfolk
Citera
2022-10-16, 08:54
Medlem
Citat:
Detta är en god poäng. Sedan fick i och för sig rektor Hamid gå, men han hade nog kläckt ur sig lite värre saker än detta.

Jag skrev fel. Jag menar om sd hade skrivit något om muslim så hade media inte brytt sig.
Citera
2022-10-16, 08:54
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Tagen ur tjänst och avstängd från rika

Hon har nog inte lite ångest nu
Citera
2022-10-16, 08:55
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Det är vad DU anser. Jag anser att allt som kan tänkas kan också sägas. Sedan får väl folk i gemen tycka därefter. Åsiktsfrihet är själva grunden i en demokrati. Fattar du inte det?

Nej som politiker kan man inte säga vad som helst. Det vet alla. Även du. Och det förstår alla. Även du. Landa i den verklighet och de premisser och villkor som gäller om man vill jobba med politik.

Som synes så är Rebecka bortplockad just nu. Synd. Hon är kanske lite omogen ännu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Det har ev nämnts i denna snabbt växande tråd...men vad är Sedeslös?
Ja hur fasen kan en under 30 använda detta gamla uttryck??
Citera
Bannlyst
Om Rebecka får sparken och Emmie är mammaledig så blir riks inte lik kul.
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Det har du säkert, i dina fantasier.
Vad snackar du om? Sluta tramsa. Ge en annan bild - om du är kapabel - eller shut up.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in