2022-10-15, 00:09
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta vet väl om att paketets omslag betyder mycket i politik och opinionsbildande arbete, men visst är innehållet i paketet även viktigt. Misstänker att Greta snart kommer att avrunda debatten med att säga, Livet är en gåta!

Vilken debatt yrar du nu om? Den om Gretas solande? Den om Gretas resande? Den om Gretas förhållande till en viss inspiratoer? Den om kräklan?
2022-10-15, 00:25
Medlem
Citat:
Även journalister brukar vara försiktiga med att närma sig ett sådant här räddningsfartyg, som faktiskt är en rörlig skyddszon. Utan tillstånd kan man bli gripen.

Men då kanske Greta kan slappna av med sin noja för att bli fotograferad i badkläder. Hur många journalister vill ta risken att bli gripna?

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Låt se nu. greta™ solade alltså lättklädd. Och fullt påklädd. Samtidigt. Med solhatt. Är det korrekt uppfattat?

Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Enkelt svar på din sista fråga: hon sänker dem ibland! Det räcker med någon symbolhandling då och då. Hon låtsas att hon bryr sig om klimatet, vi låtsas att vi lyssnar på henne. Saken är biff och livet fortsätter. :-)

Och så länge det är Greta som utför symbolhandlingen spelar det förstås ingen roll om 5-6 andra besättningsmän - sorry, besättningshen - måste flyga över Atlanten för att symbolen ska kunna förverkligas. Det där med att tänka på sitt klimatfotavtryck gäller bara - ja, när då?

Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
För inspiratoeren är det säkert korrekt. Hon hade troligen på sig en väldigt lätt vinterjacka tillverkad av syntetiskt superlätt material. Så därför var hon lätt klädd (alltså inte lättklädd, vi får ursäkta om inspiratoeren har lite svårt med att skilja på det ena och det andra).

Om vi däremot ska sätta full tilltro till inspiratoerens stavningsförmåga så kan den gudomliga Greta uppträda i två skepnader samtidigt, likt den kristna guden som både kan vara gud och duva och sin egen son samtidigt. Det skulle isf förklara varför inspiratoeren kallade Greta för gudinna tidigare i tråden. :-)

Hon kanske använder den vackra och heliga men maskintillverkade sjalen från First Nations som höftskynke. Eller som bandana eller turban. Eller som sarong.

Med hennes blixtsnabba reflexer och höga intelligens kom hon nog på någon drapering som gör henne fullt påklädd och lättklädd på samma gång. Sånt som du och jag aldrig skulle komma på. Vi som tävlar i en helt annan och mycket lägre division
2022-10-15, 00:32
Medlem
Den här tråden borde inte handla om en mytomans fantasier. Vi andra borde skämmas för att vi faktiskt hänger oss åt lyteskomik på en mentalt handikappads bekostnad. Att driva med Greta Thunberg tycker jag är helt OK, hon är en skådespelerska som spelar sin roll. Men den här tråden domineras av en mentalt sjuk man som inbillar sig att han står i kontakt med Greta Thunberg. Och det bör vi inte uppmuntra. Jag är själv i högsta grad skyldig, men nu får det vara nog. Nu skärper jag mig. Lyteskomik är faktiskt inte särskilt trevligt.

Om jag återfaller så uppskattar jag reprimander.
2022-10-15, 00:42
Medlem
Citat:
Greta har beklagat att hon hoppade över den planerade säkerhetsutbildningen, men sa att hon var för stressad. Hon betonar att hon dock fick en snabb genomgång av utrustningen innan havskappseglaren seglade ut.

Antar att Greta såg sin pappas närvaro som en viss trygghet, men han var ju inte heller någon van havsseglare.

Greta vet väl om att paketets omslag betyder mycket i politik och opinionsbildande arbete, men visst är innehållet i paketet även viktigt. Misstänker att Greta snart kommer att avrunda debatten med att säga, Livet är en gåta!

Kan man verkligen använda uttrycket ”Better safe than sorry” om man bortprioriterar en potentiellt livräddande utbildning och skyller på att man är stressad? Vad säger det om Gretas ev. intelligens? Och vad skulle den otränade hästsvansen Svante kunna utföra för hjältedåd ute på Atlanten?

Tycker du ska vänta på och själv låta Greta välja vilka floskler och ordspråk hon vill uttala istället för att gissa och lägga ord i hennes mun.

För att återgå till intervjun med den tyska journalisten så sa Greta än en gång något ganska obegripligt.

Hon påstod att det inte är möjligt att prata om att spara el här i Sverige (till skillnad mot Tyskland) för då blir man bara anklagad för ”communism” (fniss, fniss).

Hon tycks ha tappat det helt. Eller snarare - hon har aldrig haft ”det”.
2022-10-15, 00:46
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Och så länge det är Greta som utför symbolhandlingen spelar det förstås ingen roll om 5-6 andra besättningsmän - sorry, besättningshen - måste flyga över Atlanten för att symbolen ska kunna förverkligas. Det där med att tänka på sitt klimatfotavtryck gäller bara - ja, när då?

Tillåt mig å det ödmjukaste att leverera ett svar som troligen inte kommer att gillas av Greta-anhängare. Regelverket är enkelt så att det ska gå att använda i alla lägen:
Kamera på -> klimatavtryck ner.
Kamera av -> klimatavtryck upp.

Det som jag tycker är intressant med Gretas symbolhandling: hon valde alltså själv (av egen fri vilja, sägs det) ta segelbåt till New York. Och ändå hade hon mage att sedan klaga något i stil med "I shouldn't be doing this" och "I should be at school". Vad jag kunde se på filmupptagningarna från den tiden, så var det ingen som med våld hade föst in henne på segelbåten. Men hon hade rätt i att hon borde ha gått i skola och inte utövat symbolhandlingar som har visat sig vara... just det... tomma symboler.

En sak har varit positiv med Greta: ett antal personer har kunnat tjäna pengar på hennes klimatsymbolik. En annan positiv sak med Greta är att klimatdebatten kommer förhoppningsvis att bli mindre fundamentalistisk och mera realistisk in en post-Greta värld.

Lite OT, men ändock viktigt att veta om man ska skriva om Greta och henes s.k. "team":
Hur böjer man "hen"? Ett hen, två hen? ...eller en hen, två hens? ...eller en hen, två henor? ...henner? ...hennar?
2022-10-15, 00:47
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Den här tråden borde inte handla om en mytomans fantasier. Vi andra borde skämmas för att vi faktiskt hänger oss åt lyteskomik på en mentalt handikappads bekostnad. Att driva med Greta Thunberg tycker jag är helt OK, hon är en skådespelerska som spelar sin roll. Men den här tråden domineras av en mentalt sjuk man som inbillar sig att han står i kontakt med Greta Thunberg. Och det bör vi inte uppmuntra. Jag är själv i högsta grad skyldig, men nu får det vara nog. Nu skärper jag mig. Lyteskomik är faktiskt inte särskilt trevligt.

Om jag återfaller så uppskattar jag reprimander.

OK, jag skäms. Samma sak för min del, påpeka det gärna för mig om jag uttrycker mig ironiskt om inspiratoerens fantasier. Sorry, inspiratoeren!
Senast redigerad av AcchiaHe 2022-10-15 kl. 00:51.
2022-10-15, 02:31
Medlem
"Folk projicerar sina egna tillkortakommanden och misslyckanden. Man ska inte bry sig!" Greta instämmer säkert i detta viktiga råd! Av hög relevans för denna tråd!

Vad gäller Gretas replik om kommunism i intervjun, så har Greta länge anklagats för att vara grön utanpå och röd inuti, även många gånger i denna ofta ökända tråd om Greta. Har försökt att sprida visst ljus där mörker ofta råder.

Så frågan är om inte Gretas kommentar stämmer om att man som energibesparande anklagas i Sverige för att vara kommunist? Tänk noga efter, har hon rätt!?

Vad gäller SMOM lär frågan om att eventuellt lämna den katolska kyrkan diskuteras mycket noga. Ett sådant avgörande beslut beror förstås på många olika orsaker, och tar mycket lång tid att förbereda och genomföra. Inget är klart förrän allt är klart gäller såklart även här.

Hindras SMOM från att utöva sin sakrala suveräna utnämningsmakt, är detta dock något verkligt allvarligt och farligt. Vill SMOM sakralt utnämna Greta, kan det verkligen här spetsas till! Hon har ett starkt stöd i SMOM.

Greta själv betonar att Asperger kan vara en superkraft, då man får en lasereffektiv fokuseringsförmåga, sa hon!

Drar nu streck i debatten. Sanningen kommer att segra!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-15 kl. 02:51.
2022-10-15, 15:01
Medlem
Cliff.Booths avatar
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11318471/Greta-Thunberg-NEVER-drunk-finds-romance-hard-bodyguards-Trump-tweet.html

Citat:
The real me: Greta Thunberg, 19, reveals she has NEVER been drunk, finds romance difficult because of her celebrity status and the only time she needed bodyguards was

Snacka om misslyckat liv...
2022-10-15, 22:36
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliff.Booth
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11318471/Greta-Thunberg-NEVER-drunk-finds-romance-hard-bodyguards-Trump-tweet.html

Kul intervju. Här är orginalartikeln.
EDIT : hoppsan betalartikel verkar det som...

https://www.thetimes.co.uk/article/being-greta-thunberg-the-world-s-most-extraordinary-teenager-caitlin-moran-l6fhqqpl6

Citat:
In a new interview with The Times, Thunberg said the project, The Climate Book, will earn her no money.

“The proceeds that I will make will go to charity,” Thunberg said, adding that she hopes the donation will open up conversation around the causes she helps.

“It would be nice to have money, but by donating… For example, if I donate it to rewilding or nature conservation, I can start a debate on that

When asked to clarify if she will earn any money at all, Thunberg said: “If I translate the book from English into Swedish [Thunberg writes in English], then I can get some kind of reimbursement for the time I spend doing that, because I’m not doing it for promotion. It’s like a… specific job.”
https://news.yahoo.com/greta-thunberg-says-she-earns-101148639.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6 Ly9zZWFyY2guYnJhdmUuY29tLw&guce_referrer_sig=AQAAA NxCspyCzXED530kaDmikSUWUmiLczhZznCitapxNbVfTqZpBvn MAplPTb9Jbz_jP7gw7okyyZ7Y9D 843FBrimmIz9PwslGbrxv3dxpIQ1MgXidMUXcNyF3lifOHhHSu eAFCDoD_WdMhgNg_SrSF5XLCCHYoDCMZHdy-g2x2rEoI
Senast redigerad av Giant Squid 2022-10-15 kl. 22:49.
2022-10-15, 22:42
Medlem
Rimberts avatar
Det börjar bli dags att skjuta av några av dessa klimatextremister.
Det är det enda språk de förstår.
Men Greta kan vi behålla, då hon är söt på något sätt...
2022-10-16, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cliff.Booth

Greta säger sig leva enbart på studiemedel, 1.250 kr/månad. Långt under existensminimum?

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Kul intervju. Här är orginalartikeln.
EDIT : hoppsan betalartikel verkar det som...

https://www.thetimes.co.uk/article/being-greta-thunberg-the-world-s-most-extraordinary-teenager-caitlin-moran-l6fhqqpl6

https://news.yahoo.com/greta-thunberg-says-she-earns-101148639.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6 Ly9zZWFyY2guYnJhdmUuY29tLw&guce_referrer_sig=AQAAA NxCspyCzXED530kaDmikSUWUmiLczhZznCitapxNbVfTqZpBvn MAplPTb9Jbz_jP7gw7okyyZ7Y9D 843FBrimmIz9PwslGbrxv3dxpIQ1MgXidMUXcNyF3lifOHhHSu eAFCDoD_WdMhgNg_SrSF5XLCCHYoDCMZHdy-g2x2rEoI

Och ändå skänker hon bort vinsten från sin bok till ”charity”.

Hon kunde väl börja med att betala hyran för sin lägenhet?
2022-10-16, 11:38
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Greta säger sig leva enbart på studiemedel, 1.250 kr/månad. Långt under existensminimum?

Och ändå skänker hon bort vinsten från sin bok till ”charity”.

Hon kunde väl börja med att betala hyran för sin lägenhet?
Hennes smink och klädkonto är nog minimalt.
Men har hon kvar den lånade lägenheten? I den tyska intervjun nyligen så hade Greta bjudit in journalistteamet till ett ställe som inte såg ut som den lånade lägenhet som var med under SVT intervjuerna och de tidigare fotona därifrån. Det såg inte heller ut som det var ifrån familjens lägenhet, men kanske det var den.
När hon gjorde den långa intervjun för spansk tv så var det också en helt annan lägenhet som Greta kom cyklandes och mötte upp eller så satt de bara i köket där. Men väggpanelerna stämmer inte riktigt.
Väggpanelerna i den senaste intervjun tyder på en hyfsat ståndsmässig fastighet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in