2022-10-15, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Sant. Men vore det inte jäkligt skönt om även sådana hade yttrandefrihet? Ett samhälle som exkluderar alla (inklusive framträdande personer), som säger något som väcker anstöt hos vissa, kan inte sägas upprätthålla yttrandefriheten.

Ja, om man inte gillar vad någon säger bör det vara förbjudet att undvika hen eller tex låta bli att rösta på den personen.

Allt snack om cancel är butthurt trams. Självklart får man stå för det man säger och vill man kampanja mot Anne Frank så är det nog inte förenligt med alla jobb
Citera
2022-10-15, 21:42
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Jaja… Du verkar vara en bra kille, vi tycker nog lika om mycket så ska inte tjafsa emot mer.

Jag är bara så sjukt trött på denna lättkränktheten som råder överallt, i hela världen.
Cancel-kultur och liknande.
Ja tack, det står en upp i halsen. Tack än en gång till Rebecka! Jag har alltid gillat dig. Du säger som det är. Kvinnor är som vackrast och mycket mer därtill när ni är arga och ger utryck för det med glimten i ögat i humoristiska ordalag.

Jag förstår också att folk är skraja för å missa den så efterlängtade segern men det får fanimej inte få oss att kräla också nu när vi ändå bemödar oss med att krypa för Johan P
Citera
2022-10-15, 21:42
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Att det visar på taktlöshet och komplett avsaknad av logik och kognition. Man är ett fitthår ifrån att ha direkt inflytande över en regering och kunna få igenom en jävla massa av sina förslag. Kunde hon inte bara ha suttit ner i båten just nu?

Hade hon sagt detta för ett par månader sedan, hade det varit bortglömt till valrörelsen och regeringsbildandet, då hade jag mest tyckt att det var tragiskt men inte mer än så. Just nu är det direkt destruktivt.

Slaverna är fria att säga vad de tycker, till skillnad från världens förmodligen mest skitnödiga människor, svennebananerna.. Feghetskulturen är skapad av judisk media, typ Bonnier och Schibstedt.
Inse detta enkla faktum och sluta följa deras regler, follower..
Citera
2022-10-15, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Åter igen så utmärker sig Sverigedemokraten Rebecka Fallenkvist genom att göra galna uttalanden.

Fallenkvist har läst Anne Franks dagbok och beskriver på Instagram Anne Frank som kåtheten själv samt sedeslös.

Artikel på Nyheter24:
https://nyheter24.se/nyheter/1089474-sd-profilen-rebecka-fallenkvist-hanade-anne-frank-mots-av-hard-kritik-nazistisk

Vad kommer att hända nu-
Har Rebecka Fallenkvist nu gjort borft sig för gott och kommer bli utsparkad från SD?
Kommer hon att bli portad på Riks?
Hur kan det komma sig att SD-politiker hela tiden lyckas göra sådana här typer av idiotiska misstag?
Är Fallenkvist korkad?

jag vill minnas att det är mkt ”privata tankar kring andra könet” i boken vilket inte är konstigt då det är en tonåring som skrivit den. Sedan kan man se det som smaklöst att ta en upphittad dagbok och göra den till en storsäljande bok. Därtill väldigt korkat uttalande även om det är sant det hon säger,
Citera
2022-10-15, 21:44
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Att det visar på taktlöshet och komplett avsaknad av logik och kognition. Man är ett fitthår ifrån att ha direkt inflytande över en regering och kunna få igenom en jävla massa av sina förslag. Kunde hon inte bara ha suttit ner i båten just nu?

Hade hon sagt detta för ett par månader sedan, hade det varit bortglömt till valrörelsen och regeringsbildandet, då hade jag mest tyckt att det var tragiskt men inte mer än så. Just nu är det direkt destruktivt.
OK. Mest tajmingen som är problemet då, i ditt tycke.
Sedan kan man ju tycka att hon inte precis kom ut som förintelseförnekare, av vad jag sett i alla fall. Jag menar, ska det bara förenat med så enorm risk att eventuellt uttrycka sig lite okänsligt/klumpigt om en historisk bok? (Säger inte att det var din slutsats att det borde det, mera att jag reflekterar allmänt i frågan.)
Citera
2022-10-15, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Det var väl varken okänsligt, eller ens ett skämt?

Det var väl okänsligt att kalla Anne för sedeslös.? Öhh men om det var ett skämt vet inte. Har inte läst i sitt sammanhang.

Vad var det menar du?
Citera
2022-10-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Det är ju SD som själva väljer att ev helt stänga av en person, det har inget med cancel-kultur att göra.. Ge dej nu

SD känner sig tvingade att stänga av henne pga cancel-människornas högljudda rop.
Citera
2022-10-15, 21:47
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
SD känner sig tvingade att stänga av henne pga cancel-människornas högljudda rop.
Absolut inte. Jag är övertygad om att Jimme Åkesson mfl ansvariga inte vill ha företrädare som håller på med trams.
Citera
Medlem
blamages avatar
Citat:
Nej det var judiska centralrådet som tyckte hon förringade förintelsen. En dödssynd.
Citera
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Chang Frick:

Citat:
Nyheter Idag-grundaren Chang Frick menar att ”nivån måste höjas” i SD.

”Eller får de finna sig i att beskrivas som ett gäng lallande smygnassar. Och då får de behandlas därefter”, skriver han på Twitter.
Citera
2022-10-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndaLedaren
Nej det är Linda Snecker (V)
Alltså sååå trött på SDare kasta skit på Vare. Ni är samma skrot och korn.
Citera
2022-10-15, 21:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nej, och tjata år in och år ut om negerbollar är inte rasistiskt men gissa vem det är som insisterar på att göra det?

Eller som SD säger. Det är oacceptabel jargong

Hade det varit ok om Anne Frank inte hade varit jude utan vilken 13-åring som helst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in