Citat:
Ursprungligen postat av
Daninho
Problemet är att det inte handlar om att godhetsignalera i det här fallet utan snarare att sparka in en vidöppen dörr.
Tycker jag, utan att påstå att jag har rätt eller sitter på något facit.
Men du har ju ändå rätt i någon mån anser jag - alltid ok att sparka uppåt, även om ”uppåt” i detta fall råkar vara en 15-åring i ett koncentrationsläger. Därmed sagt, jag håller med dig i sak men inte specifikt i det här fallet. Hoppas du förstår min poäng

Angående att sparka uppåt så var jag också upprörd när jag hörde skämt om Anne Frank på Family Guy för 10 år sedan.
Men det är ju mest för att vi lärt oss att det måste måste vara synd om just henne. Såklart hennes berättelse är tragisk men det är väl helgonstatusen som är det beklämmande. Att just hon ska representera förintelsen och därmed kampen mot nazismen. Det är ju ett avsiktligt val av vänstern. De gjorde samma med den kriminelle drogmissbrukaren George Floyd.
Dags att peta hål i de heliga korna, enligt min mening. Låt vänstern få bli upprörda. Bara så tar vi fajten.
Rebecca har ju inte uppmanat till våld, inte hotat eller hetsat. Hon har provocerat de lättkränkta. Hon borde hyllas för det. Låt svt och DN och alla de där proffssnyftarna få utmåla detta som PRECIS SOM NAZITYSKLAND. Whatever liksom.