2022-10-15, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Långsökt jmf. Hon har självdistans och skinn på näsan. Precis vad som behövs för att lyfta Sverige. Vi kan inte ha nerviga fjollor som börjar grina så fort de hör ett ord de inte är bekväma med. Kn man inte ta "Helg Seger" som ett skämt och tåla att skabbiga (hon dog av skabb) Anne Frank granskas, har man problem.

Ok - långsökt jämförelse. Men vill man SDs bästa är det ändå ingen gångbar väg, tyvärr. Handen på hjärtat - tror du att Rebecka hjälper eller stjälper SD i riktningen mot att bli Sveriges största parti 2026?
Citera
Medlem
Ja, så hon är inte utesluten ...

Låt oss vara ärliga och erkänna att det inte spelar någon roll som står i boken. Det som är avgörande är om man tycker antisemitism är en frisk fläkt inom SD eller om man tycker att locket bör vara på tills SD nåt 51%.

Sen tycker jag inte uttalandet är speciellt antisemitiskt i sig men att bara någon som har svårt att dölja judehatet tycker det är relevant att skriva något sådant.

SD beskriver det bäst själva. Oacceptabel jargong.

Jag tycker det är bra att fernissan flagnar men vänta gärna till liberalerna röstat på måndag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Väldigt tyst från Rebecca nu.. Inget Twittrande där inte.

Har hon ens uttalat sig efter detta?

Hon har uttalat sig i något sms till SVT (tror jag, hittar ej artikeln nu).

Hon har bara missförståtts igen. Stackaren.
Citera
2022-10-15, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Problemet är att det inte handlar om att godhetsignalera i det här fallet utan snarare att sparka in en vidöppen dörr.

Tycker jag, utan att påstå att jag har rätt eller sitter på något facit.

Men du har ju ändå rätt i någon mån anser jag - alltid ok att sparka uppåt, även om ”uppåt” i detta fall råkar vara en 15-åring i ett koncentrationsläger. Därmed sagt, jag håller med dig i sak men inte specifikt i det här fallet. Hoppas du förstår min poäng

Angående att sparka uppåt så var jag också upprörd när jag hörde skämt om Anne Frank på Family Guy för 10 år sedan.

Men det är ju mest för att vi lärt oss att det måste måste vara synd om just henne. Såklart hennes berättelse är tragisk men det är väl helgonstatusen som är det beklämmande. Att just hon ska representera förintelsen och därmed kampen mot nazismen. Det är ju ett avsiktligt val av vänstern. De gjorde samma med den kriminelle drogmissbrukaren George Floyd.

Dags att peta hål i de heliga korna, enligt min mening. Låt vänstern få bli upprörda. Bara så tar vi fajten.

Rebecca har ju inte uppmanat till våld, inte hotat eller hetsat. Hon har provocerat de lättkränkta. Hon borde hyllas för det. Låt svt och DN och alla de där proffssnyftarna få utmåla detta som PRECIS SOM NAZITYSKLAND. Whatever liksom.
Citera
2022-10-15, 17:32
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Finns bara en vettig person i SD och det är Jimmie.

Håller med.
Citera
2022-10-15, 17:33
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag förundras mest hur vissa SD:are lyckas att göra misstaget att trampa i nazistklaveret gång på gång. Som om de skulle ha någon slags blandning av koprolali och tourettes.. måste säga dumma saker
För att ni inte delar samma världsuppfattning. Du och dem reagerar inte på samma saker helt enkelt. Fisken vet inte att den simmar i vatten osv.
Citera
2022-10-15, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja, så hon är inte utesluten ...

Låt oss vara ärliga och erkänna att det inte spelar någon roll som står i boken. Det som är avgörande är om man tycker antisemitism är en frisk fläkt inom SD eller om man tycker att locket bör vara på tills SD nåt 51%.

Sen tycker jag inte uttalandet är speciellt antisemitiskt i sig men att bara någon som har svårt att dölja judehatet tycker det är relevant att skriva något sådant.

SD beskriver det bäst själva. Oacceptabel jargong.

Jag tycker det är bra att fernissan flagnar men vänta gärna till liberalerna röstat på måndag

Att tycka att en människa är sedeslös har absolut ingenting med antisemitism att göra.
Citera
2022-10-15, 17:37
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Angående att sparka uppåt så var jag också upprörd när jag hörde skämt om Anne Frank på Family Guy för 10 år sedan.

Var det denna?
https://www.youtube.com/shorts/z4Q-G872hy8

Herregud! Hämta högafflarna!
Citera
2022-10-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Att tycka att en människa är sedeslös har absolut ingenting med antisemitism att göra.

Nej, och tjata år in och år ut om negerbollar är inte rasistiskt men gissa vem det är som insisterar på att göra det?

Eller som SD säger. Det är oacceptabel jargong
Citera
2022-10-15, 17:38
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Är det Judiska Centralrådet som är det mäktigaste i Sverige?

Tja, nyss var det tydligen Hedi Fried som alla skulle lova saker till, så något är det ju.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jaha? Om det är hennes upplevelse varför skulle hon inte få uttrycka den? Är Anne Frank helig bara för att hon tillhör det utvalda folket?

Skärp dig. Det är ett privilegium i den feministiska samtiden att man endast kan skambelägga män för sin sexualitet. SVT kommer undan med denna artikel. Publicerad på bästa tidspunkten för att nå störst antal läsare:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/demonstrerar-utanfor-goran-lambertz-hus

Två demonstranter närvarade.
Citera
Avslutad
Åkesson måste utesluta henne nu när han kommit in i värmen, annars så kommer han inte att bli inbjuden på sådana här festligheter tillsammans med Ulf o Ebba.
https://www.svd.se/a/dOPpOo/professor-ar-partiledarna-mutkolvar
Senast redigerad av pe11e 2022-10-15 kl. 17:40. Anledning: Rättning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in