2022-10-15, 21:34
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Men seriöst, det var ju inte direkt Åkesson som twittrade detta.

Jag tycker att folk måste sluta att vara så jävla skitnödiga…

Skyll inte på folk. Det får du säga till SD:s ledning då i så fall. Om nu Fallenkvist är så jävla bra så borde man väl behålla henne?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Bara så att jag är med. Vad lägger du i att hon "uttryckt sig så"?

Att det visar på taktlöshet och komplett avsaknad av logik och kognition. Man är ett fitthår ifrån att ha direkt inflytande över en regering och kunna få igenom en jävla massa av sina förslag. Kunde hon inte bara ha suttit ner i båten just nu?

Hade hon sagt detta för ett par månader sedan, hade det varit bortglömt till valrörelsen och regeringsbildandet, då hade jag mest tyckt att det var tragiskt men inte mer än så. Just nu är det direkt destruktivt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Nu är Liberalerna det och regeringsbildningen hänger delvis på dem. Sedan är vi många som röstat på SD som inte är så glada i sådant som hon gång på gång ger uttryck för. Då hade vi röstat på NMR.

Jaja… Du verkar vara en bra kille, vi tycker nog lika om mycket så ska inte tjafsa emot mer.

Jag är bara så sjukt trött på denna lättkränktheten som råder överallt, i hela världen.
Cancel-kultur och liknande.
Citera
2022-10-15, 21:35
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Fråga Sverigedemokraternas partistyrelse.

Jag frågade dej eftersom du påstås någonting eller så är tråden bara bullshit. Vet du inte ens vad du pratar om?
Citera
2022-10-15, 21:37
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Vi har yttrandefrihet. Rebecka har inte gjort något olagligt. Det är däremot ingen mänsklig rättighet att få jobba som programledare eller förtroendevald. Precis som alla andra jobb har man spelregler.
Sant. Men vore det inte jäkligt skönt om även sådana hade yttrandefrihet? Ett samhälle som exkluderar alla (inklusive framträdande personer), som säger något som väcker anstöt hos vissa, kan inte sägas upprätthålla yttrandefriheten.
Citera
Medlem
Citat:
Att det visar på taktlöshet och komplett avsaknad av logik och kognition. Man är ett fitthår ifrån att ha direkt inflytande över en regering och kunna få igenom en jävla massa av sina förslag. Kunde hon inte bara ha suttit ner i båten just nu?

Hade hon sagt detta för ett par månader sedan, hade det varit bortglömt till valrörelsen och regeringsbildandet, då hade jag mest tyckt att det var tragiskt men inte mer än så. Just nu är det direkt destruktivt.

Hon är uppenbart dum i huvudet och väldigt taktlös. Tror det beror på hennes låga ålder, omognad och uppenbart stora begär att få uppmärksamhet. Narcissism och någon form av ADHD kan vara orsaken.
Citera
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Jaja… Du verkar vara en bra kille, vi tycker nog lika om mycket så ska inte tjafsa emot mer.

Jag är bara så sjukt trött på denna lättkränktheten som råder överallt, i hela världen.
Cancel-kultur och liknande.

Det är ju SD som själva väljer att ev helt stänga av en person, det har inget med cancel-kultur att göra.. Ge dej nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Skyll inte på folk. Det får du säga till SD:s ledning då i så fall. Om nu Fallenkvist är så jävla bra så borde man väl behålla henne?

Jag har ju tidigare skrivit att jag tycker att SD är skitnödiga som stängt av henne.

Men det gäller ju alla andra också som håller på att gorma.
Tex Judiskaföreningen och Twittervänstern.
Citera
2022-10-15, 21:38
Bannlyst
Nu får väl media och folk lugna sig lite, Rebecka Fallenivist är ingen politiker, hon är en fjortis som gjort bort sig.
Israels ambassadör uttalar sig, haha, skämtar ni eller 😂😂😂
Citera
2022-10-15, 21:38
Medlem
Sen den här banaliseringen av nazismen osv ehh det är ju vänsterns paradgren deluxe.

Som psykfallet arnstad som gaggar om tredje riket och voldemort så fort nått är lite utanför hans Södermalmsbox, där han sitter och smygrunkar till Hitlerfilmer och delar pilbågsklubb med minst en dömd pedofil.

Alltså, efter all patetisk brunsmetning så har begreppen tappat sitt innehåll. Alla som inte vill bytas ut mot folk från andra länder eller se Sverige översvämmas av islam är enligt tex Arnstad nazister el fascister el vad dom nu hittar på. Referenser till historiska regimer som om det var idag. En fantasivärld. Som den här myten om att nazismen kommer tillbaka, som voldemort. Det var en politisk rörelse i 20? År för 80 år sen.

Ur ett sånt perspektiv kan jag förstå om man vill göra ett skänt. Men den ggn blev det väl okänsligt. Det var ju inte som stand up utan i en officiell kanal.
Citera
2022-10-15, 21:39
Medlem
blamages avatar
Citat:

Du tycker inte att den här obetydliga händelsen inte borde spela någon roll, i den solida regeringen Uffe skapat?

Kärringarna i L gråter för fullt över utredningar som SD initierat. De utredningarna kommer naturligtvis vara helt värdelösa och det är inte SD som sitter i regeringen, det gör det minsta partiet L.
Citera
2022-10-15, 21:41
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Sant. Men vore det inte jäkligt skönt om även sådana hade yttrandefrihet? Ett samhälle som exkluderar alla (inklusive framträdande personer), som säger något som väcker anstöt hos vissa, kan inte sägas upprätthålla yttrandefriheten.

Ytrrandefrihet är inte samma sak som att säga vad som helst utan att förlora jobbet. Då får hon engagera sig i ett parti som tycker att en sådan jargong är okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in