2022-10-08, 21:42
Medlem
thestalkerdudes avatar
Vill tipsa om franska bandet Silhouette som släppte sitt första album tidigare i år:
silhouette - les retranchements: https://youtu.be/Y896DhRcD68

Är Atmospheric Black Metal men en liten gnutta blackgaze så är ju lite clean vocal från den kvinnliga sångerskan (också en man som sjunger) så kanske är inte för alla om man bara gillar ren black metal men diggade deras album som första släpp iaf. Dom håller på göra ett andra album just nu också.
Senast redigerad av thestalkerdude 2022-10-08 kl. 21:58.
Citera
2022-10-08, 23:29
Medlem
Min far är stolt över mig, så därför vill jag rekommendera min egen hyllning till Lucifer han själv…
https://youtube.com/shorts/-zzBzm0dyHo?feature=share

När jag inte gör musik så välter jag gravstenar, bränner kyrkor och springer runt naken insmetad med med grisblod och ylar för att få kontakt med min far igen.
Det var så längesen jag träffade honom att jag inte minns honom, men jag har känt hans närvaro.

Det är bara och släppa taget och låta sig dras med till den mörka vackra sidan, var inte rädd, gör det bara!

Den som fattar fattar, ni andra är inte äkta!
🤘🏼👹🤘🏼👹🤘🏼👹🤘🏼👹🤘🏼👹🤘🏼👹🤘🏼👹
Senast redigerad av Hamdserveraskall 2022-10-08 kl. 23:36.
Citera
2022-10-15, 21:18
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
Jaja skål för fan.

Dråpsnatt - Gästen: https://www.youtube.com/watch?v=9XB2ZR_2ITM

Älskar fan Dråpsnatt!
Ett av de mer förbisedda svenska banden och Gästen är helt klart en av deras bättre låtar. Vet inte om jag ska sörja för att bandet har lagt ner eller om man ska glädjas för att de la ner innan den oundvikliga kvalitetsnedgången.

Även senaste Armagedda-plattan Svindeldjup ättestup är rent av mästerlig. Jag får associationer till den där vansinniga Korpelarörelsen när jag lyssnar på den plattan. Någonting med känslan skivan förmedlar bara.

Ett tips till alla tuffingarna i tråden är Destruction ritual med den självbetitlade EP’n. Antaeus sångaren MkM och ett par andra musiker ligger bakom detta. Väldigt väldigt bra black!

https://m.youtube.com/watch?v=7ULWDiiudgI
Citera
2022-10-16, 19:29
Medlem
svartblods avatar
Vet att jag dissade Storm - Nordanvind för inte allt för länge sen men lyssnade på Isengard - Höstmörke nyss och det är ett jävla kliv uppåt i den genren...

Drog även Dark funerals senast och har nog gett upp där...

Chilenska Funeralis märker man har något men når inte riktigt fram vilket är tråkigt...
Citera
2022-10-17, 16:57
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Arckanums skiva ÞÞÞÞÞÞÞÞÞÞÞ är helt jävla bra. Fan varför har jag missat den? Vet att den skivan har väl tagits upp i tråden 1000-tals gånger, men jag har helt missat den.

Finns det något andra bra skivor med Arckanum?
Citera
2022-10-17, 18:54
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Arckanums skiva ÞÞÞÞÞÞÞÞÞÞÞ är helt jävla bra. Fan varför har jag missat den? Vet att den skivan har väl tagits upp i tråden 1000-tals gånger, men jag har helt missat den.

Arckanum men det är väl nån typ best of...
Citera
2022-10-17, 21:49
Medlem
Glantons avatar
Citat:

Det gör det minsann!
Mina personliga favoriter med Arckanum är Antikosmos och Svartsyn-spliten Kaos svarta mar. Shamaatae förtjänar all sorts respekt för sin kulturgärning. Med facit i hand kunde han dock avslutat Arckanum några år tidigare än vad det slutligen blev.

Kaos svarta mar inklusive Svartsyn-delen Skinning the lambs nedan!

https://m.youtube.com/watch?v=4BZUTYEgY50
Citera
2022-10-18, 21:18
Medlem
Kim-Junosuando-Uns avatar
Citat:

Skrev ett inlägg rätt nyligen om Arckanum men säger det igen; Shamatae är fan en av dom bästa låtskrivarna inom BM. Kampen är värd att köra genom förutom dom som redan nämts.. Ja och Fran Marder och Kostogher förstås.. Lyssnar själv oftast på þþþþþþþþþþþ, vilket jävla mästerverk. Coolt också att Set Teitan är med på ett hörn på den skivan.
Senast redigerad av Kim-Junosuando-Un 2022-10-18 kl. 21:26.
Citera
2022-10-19, 17:23
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Det gör det minsann!
Mina personliga favoriter med Arckanum är Antikosmos och Svartsyn-spliten Kaos svarta mar. Shamaatae förtjänar all sorts respekt för sin kulturgärning. Med facit i hand kunde han dock avslutat Arckanum några år tidigare än vad det slutligen blev.

Kaos svarta mar inklusive Svartsyn-delen Skinning the lambs nedan!

https://m.youtube.com/watch?v=4BZUTYEgY50

Tack för tipset! Ska ta och lyssna.
Citera
2022-10-19, 17:28
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim-Junosuando-Un
Skrev ett inlägg rätt nyligen om Arckanum men säger det igen; Shamatae är fan en av dom bästa låtskrivarna inom BM. Kampen är värd att köra genom förutom dom som redan nämts.. Ja och Fran Marder och Kostogher förstås.. Lyssnar själv oftast på þþþþþþþþþþþ, vilket jävla mästerverk. Coolt också att Set Teitan är med på ett hörn på den skivan.

Tack för tipsen, ska ta och lyssna igenom skivorna på tuben och njuta av öl senare i kväll.

Set Teitan är ju en legend och jag gillar hans intas på Dissections skiva Reinkaos.
Citera
2022-10-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Älskar fan Dråpsnatt!
Ett av de mer förbisedda svenska banden och Gästen är helt klart en av deras bättre låtar. Vet inte om jag ska sörja för att bandet har lagt ner eller om man ska glädjas för att de la ner innan den oundvikliga kvalitetsnedgången.

Även senaste Armagedda-plattan Svindeldjup ättestup är rent av mästerlig. Jag får associationer till den där vansinniga Korpelarörelsen när jag lyssnar på den plattan. Någonting med känslan skivan förmedlar bara.

Ett tips till alla tuffingarna i tråden är Destruction ritual med den självbetitlade EP’n. Antaeus sångaren MkM och ett par andra musiker ligger bakom detta. Väldigt väldigt bra black!

https://m.youtube.com/watch?v=7ULWDiiudgI

Dråpsnatt är bra så in i helvete och jag sörjer för att de aldrig släppte den sista skivan som var på gång. Men kanske var det så att de inte släppte den för att den sög penis som du är inne på.

Sångarn är fan helt magisk, eller de sjunger väl båda två om jag förstått saken rätt. Även den rena sången är jävligt bra som till exempel i Gästen.
Citera
2022-10-21, 01:48
Medlem
Kim-Junosuando-Uns avatar
Np: Grand Belial's Key -Kohanic Charmers

GBK!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem